4 Ekim 2023 Çarşamba

Škoda Kodiaq


En güçlü Enyaq'ı güçlendiren Škoda hızını alamayıp popüler SUV modeli Kodiaq'ın ikinci neslini de tanıttı. Markanın ağırbaşlı tasarım anlayışından sapmadan daha modern görünmeyi başarabilen otomobil teknik olarak da yeni nesil Volkswagen Tiguan'ın kardeşi.

Boyu 61 mm uzayarak 4.758 mm'ye ulaşan Kodiaq'ın aks mesafesi 2.791 mm olarak açıklanıyor. Genişlik ve yükseklikse sırasıyla 1.864 ve 1.659 mm. Bagaj hacminde de genişleme yaşayan aracın 7 kişilik kullanımda sunduğu 340 litre hacim, 2. koltuk sırası yatırıldığında (tavana kadar) 845 litre oluyor. İki koltuk sıralı modellerdeyse koltuklar dikken hacim 910 litre.

Yine çift katlı far tasarımına sahip olsa da alt katta yer alan üniteleri büyüyen otomobilde sportif görünen tamponlar ve standart bir Škoda panjuru görev yapıyor. Jant çapları 20 inçe kadar ulaşırken yan aynaların cam altlarına sabitlendiği görülebiliyor. Kapılarında daha yuvarlak hatlara sahip olan araç 0.282'lik hava sürtünme katsayısına sahip.

Hemzemin tavan raylarına sahip olan Kodiaq'ta kullanılan siyah renkli gövde korumaları da çok kalın bir yapıya sahip değil. D sütunu, donanıma göre gri veya siyah renkte gelen araçta spoiler ve parantez biçimli LED stoplar da kullanılmış. Sportline paketiyle birlikte siyah renkli plastiklerin çoğu gövde rengine boyanırken arka tampona sahte egzoz çıkışları ekleniyor.

Sade bir şıklık sunan kokpitinde dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran sunan otomobilin havalandırma kumandalarında fiziksel elemanlarla dokunmatikler birlikte kullanılmış. Konsolun üst kısımlarında kumaş kaplamalar görülürken dikiz aynanın arkasına bir USB-C portu eklenmiş. İki telefonu aynı anda kablosuz şarj edebilen modelin havalandırma ızgaraları da şık görünüyor.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli motorun 150 beygir güç üretebilen 48 Volt hafif hibrit ve 204 beygir gücündeki şarj edilebilir hibrit seçeneğini barındıran araç ikinci seçenekte sunduğu 25.7 kWh kapasiteli bataryalarla 100 km elektrikli menzile sahip oluyor. Bu araç, 11 kW AC ve 50 kW DC şarj kabul ediyor.


Turbo Diesel motor isteyenler için de iki seçenek sunan Škoda, 2 litre hacimli motorun 150 ve 193 beygir güç üreten seçeneklerini aileye eklemiş. PHEV seçenekte 6 ileri vitesli DSG kullanılırken diğer modellerde 7 ileri vitesli ünite mevcut. Dört tekerlekten çekiş sistemi de yüksek güçlü Diesel seçenekte standart. RS'te kullanılacak 2 litre hacimli, benzinli motorsa 265 beygir güç, 400 Nm tork üretebilecek. 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0-100 km/s deparını 6.3 saniyede tamamlayabilen otomobilin maksimum sürati 231 km/s.

1 yorum:

  1. ÖN TARAF NEYSE DE ARKA KISIM DİREKT FRANSIZLARI ÇAĞRIŞTIRDI. CİTROEN GRANDPİCASSO' LAR 2014'TEN BERİ BU STOP GRUBU İLE SATILIYOR. CANLI GÖZLE GÖRMEDEN BİR ŞEY SÖYLEMEK ÇOK GÜÇ FAKAT ÖZGÜNLÜĞÜNÜ KAYBETMİŞ GİBİ.

    İÇ MEKANDA İSE HER ZAMAN SÖYLEDİĞİM GİBİ BU MODEL DE ÇAKMA TABLETLERDEN BİR TANE ALIP MONTE ETMİŞLER GİBİ GÖRÜNÜYOR. KONSOL TASARIMLARINI BU HALE GETİRİRKEN OTOMOBİL FİRMALARININ TEK DÜŞÜNDÜĞÜ ŞEY KARLILIĞI ARTTIRMAK, FAKAT TÜKETİCİLER BUNA İTİRAZ ETMİYOR, ÖNLERİNE NE KONURSA YİYORLAR...

    YanıtlaSil