11 Kasım 2020 Çarşamba

BMW iX


2000'li yılların başında elektrik motorlu otomobillerin tasarımları, markaların diğer modellerinden çok farklıydı. Günümüzde birçok üretici bu akımın tersine doğru yol alıp daha sade duran elektirkli modellerini piyasaya sürse de BMW bambaşka bir yolda ilerliyor.

Markanın, kendi platformuna sahip ilk elektrikli SUV modeli iX'in köşeli hatları, kendisini bir DS'e benzetmiş. İnce yapılı farlar ve büyük boyutlu, kapalı ön panjur, ön kısımda dikkat çekerken büyük jantlar ve ilginç bir şekilde tasarlanmış çamurluklar yanda en çok dikkat çeken ikili.

D sütunu çift parçalıymış gibi duran otomobilin kapı camlarında çerçeve bulunmuyor. Ayrıca kapı kolları da içerlek tasarıma sahip. Arka bölümde bir spoiler, ince uzun LED stoplar ve neredeyse hiç çıkıntı yapmayan bir tampona sahip olan modelde bir de difüzör kullanılıyor.

İç mekanda da bizleri sert köeşlerle karşılayan otomobilde iki kollu ve altıgen direksiyon simidi ilk dikkat çeken detay. Dijital gösterge tablosu ve büyük dokunmatik ekranın haricinde ince yapılı havalandırma ızgaraları, yüzer orta konsol, sabit kafalıklı ön koltuklar ve şeffaf kumanda elemanları gözlerden kaçmıyor.

Sunduğu bir çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan iX'in teknik detayları henüz kesinleşmemiş olsa da aracın 500 beygir üzerinde güç üreteceği ve 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyenin altında ulaşacağı kesinleşti. Ayrıca 100 kWh üzerinde kapasite sunacak bataryalar da araca 600 km üzerinde menzil verebilecek. Otomobilin 200 kW hızlı şarjı destekleyeceği de gelen bilgiler arasında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder