28 Kasım 2018 Çarşamba

Mazda3



Mazda’dan beklenen haber sonunda geldi. Japon üreticinin C segmentinde yer alan temsilcisi Mazda3 yeni nesline kavuştu. Aracın tanıtımı içinse Los Angeles otomobil fuarı seçildi.


Tahmin edildiği gibi 2017 yılında tanıtılan KAI konseptine göndermeler yapan bir görünüme sahip olan hatchback modelde dev ön panjur, ince yapılı farlar, çok geniş bir C sütunu ve yuvarlak LED stoplar dikkat çekiyor. Jant çapları 18 inçe kadar büyüyebilen otomobilde bombeli bir bagaj kapağı ve siyah renkli spoiler de bulunuyor.

4.459 mm boya sahip olan 5 kapılı modelin haricinde, önceden de olduğu gibi sedan seçenek de satışa sunulacak. Daha uzun bir bagaj kapağı tasarımı sayesinde Mazda6’ya benzeyen ve 4.662 mm boyunda olan dört kapılı aracın aks mesafesi de kardeşinde olduğu gibi 2.725 mm.


İç mekanda sade fakat sportif bir görünüm benimseyen otomobilin ince kollara sahip direksiyon simidi, daha ileriye alınan vites kolu ve gösterge panelinin iki yanına yerleştirilen havalandırma kanalları dinamik bir görünüm oluşturmuş. Bilgi eğlence sistemi ekranını az da olsa orta konsolun içerisine doğru gizleyen Mazda ön göğüste sunduğu deri döşemeyle Premium bir hava da yakalamış. Ön yolcuya ayrılan havalandırma ızgaralarının ince yapılarıysa dikkat çekici.

Otomobile yeni nesil güvenlik sistemlerini de uygulayan Mazda, birçok farklı veriyi analiz eden sürücü yorgunluk uyarısından trafikte otomatik dur-kalk yapabilen yardımcıya kadar birkaç yeniliğe yer vermiş. Mazda3’te sunulacak dört tekerlekten çekiş sistemi de birçok rakibinde bulunmayan bir özellik.


Avrupa pazarında kaputunun altında dört farklı motor kullanılacak olan Mazda3’ün 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorları büyük yenilikler sunmuyor olsa da özellikle küçük hacimli ünitenin Türkiye pazarına en uygun motor olacağını söyleyebiliriz. Dizel seçenek artık 1.8 litre hacimli olması nedeniyle Türkiye’de yüzleri güldürmeyecek. Şanzıman seçenekleri, eskiden olduğu gibi 6 ileri vitesli manuel ve otomatik ünitelerden oluşuyor.

Mazda3’ün asıl yeniliğiyse Skyactiv-X ismiyle tanıtılan ve değişken sıkıştırma oranı sayesinde her durumda bujiye ihtiyaç duymadan ateşleme yapabilen benzinli motor. Bu motorun sabit bir hacminin olmaması tüketim ve performans isteklerine en iyi şekilde cevap verilmesini sağlasa da vergilendirmeyi motor hacmine göre yapan ülkelerin bazılarında kafalarda soru işaretleri bırakabilir.

2 yorum:

  1. Her şeyi daha ince yapınca yeni kasa oluyor demek. Almanlar böyle yapıp tüm dünyaya satıyor, biz neden yapmayalım diye düşündünüz heralde ama çok büyük hata yaparsınız sevgili Mazda yetkilileri.

    YanıtlaSil