14 Temmuz 2016 Perşembe

Mazda3 / Axela


Mazda'nın Kodo tasarım dilini yansıtan ilk seri üretim otomobili Mazda3 makyajlandı. Tahmin edileceği gibi zaten çok şık olan görünümü çok değiştirmeyen Japon üretici yeni teknolojilerle aracı taze tutmayı amaçlamış.

Eskisinden de küçük farlara sahip olan otomobilin ön panjuru artık bu farların içerisine kadar giriyor. Adaptif LED farlar opsiyonel olarak sunulurken yenilenen tampon tasarımında daha ince yapılı sinyaller ve küçültülen sis farları dikkat çekiyor. Arka bölümünde de farklılıklar olan otomobilin yenilenen tamponunda siyah renkli koruma aşağıya kaydırılırken reflektörlerin şekli değişmiş.


İç mekanı neredeyse hiç değişikliğe uğramayan Mazda3'te göbeği biraz daha küçültülüp yeni süslemelerle daha sportif bir görünüme kavuşturulan direksiyon simidi kullanılırken metal görünümlü kap içi kaplamaları da donanıma eklenmiş. Ayrıca üst donanım paketlerinde vites konsolu arkasında yer alan bölüme kayar kapak eklenmiş.

Motor seçeneklerinde bir yenilik olmayan Mazda3'ün Diesel üniteleri daha sessiz bir hale getirilirken donanıma eklenen ve ilk olarak bu otomobilde kullanılan G-Vectoring Control sayesinde özellikle virajlarda yol tutuş geliştirilmiş.

5 yorum:

  1. Slm. 2015 de arac alırken senin benzinli Mazda3 motora yaptıgın yorumlar neticesinde vazgeçmiştim;-) ilk degisiklikte ( muht. 2017 ) dizel mazda3'e geçmek istiyorum. fakat bayi agında bir seyler oluyor mazda'da. sayıları azalıyor (ki zaten azdı), veya sadece 2. el'e dönüyor. bir bilginiz var mı? focus'dan/golf'den güzel o zaman focus/golf kadar satsın demiyorum ama bu kadar da az satması tuhaf değil mi ? slm ve syg. Salih Bora.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazda ile ne zaman buluşsak markanın elitliğini korumak için bayi ağını genişletmeyip fiyatları da çok düşürmediklerini söylüyorlar. Bununla alakalı büyük ihtimalle.

      Sil
    2. Bence Mazda çok sayıda bayiye araba verebilecek kadar araba üretemiyor. Bundan birkaç yıl önce çıkan haberlerde bu konuya değiniliyordu. Meksikadaki fabrikada belirli sayıda üretim imkanı vardı. O

      Sil
    3. Türkiye'nin satış düşük hacmi düşünüldüğünde pek mantıklı gelmiyor bana bu düşünce. Kaldı ki bizim araçlar Meksika'dan gelmiyor.

      Sil
  2. Mazda hala bir önceki distribütörün yarattığı algıyca boğuşuyor. İnsanların aklında "herkesin sahip olmak istediği ama kimsenin almaya cesaret edemediği marka" olarak yer etmeye devam ediyor Mazda. Yıllık 1500 araçlık hedef belirlemeleri de riske girmeme tercihlerinin bir sonucu.

    Üretim sayısından ziyade hedef pazarı Abd'ye yönelik Mazda'nın. Mesela motor seçenekleri turbo eksikliğinden Avrupa pazarına pek hitap etmiyor. Yeni CX-9' da Avrupa'ya gelmiyor mesela.

    YanıtlaSil