959 ve 911 Safari gibi araçlarla uzun rallilerde boy gösteren Porsche uzun süredir bu tür işleri Cayenne'in üzerine yıkıyor olsa da bazı müşteriler alçak yapılı arazi sporcusunu geri istiyor. İşte o potansiyel müşterilerin yüzlerini güldürecek otomobil.
Soyadı Gemballa olsa da aynı isimli modifikasyon firmasıyla bir ilgisi olmayan Marc Philipp Gemballa, 911 Turbo S temelleri üzerine geliştirdiği otomobille 959'a göz kırpmış. Ön bölümde geniş hava giriş ve çıkışları görülen otomobilin arka çamurluğu önünde de büyük hava girişi dikkat çekiyor.
Sade göründüğü söylenebilecek arka kısmında büyük bir spoiler, difüzör ve titanyum Akrapovič egzoz sisteminin geniş egzoz çıkışları bulunan otomobilin yan aynaları da farklı bağlantılarıyla gözlerden kaçmıyor. Jantlarsa arazi için uygun lastiklerle önde 19, arkada 20 inç çaplıyken yol kullanımında çaplar sırasıyla 20 ve 21 inçe çıkıyor.
KW armalı yeni bir süspansiyon sistemiyle donatılan araç yol kullanımında yerden 120 mm yükseklikte seyrederken arazide bu mesafe 250 mm'ye ulaşabiliyor. Bu arada gövdenin karbon fiberden üretildiğini belirtelim.
Project Sandbox olarak da anılan otomobilin iç mekanı 911'den alınsa da bol Alcantara döşeme, karbon fiber yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve Carrera GT'de olduğu gibi yukarıya doğru açı almış vites konsolu dikkat çeken farklılıklar.
İsminde Gemballa geçse de Ruf tarafından modifiye edilmiş, çift turbo beslemeli, 6 silindirli Boxer motora sahip olan araç 830 beygir güç, 930 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 330 km/s. Arazi modundaysa sürat 210 km/s'te sınırlanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder