Ford Ranger'ın merakla beklenen yeni nesil örnekleri sonunda tanıtıldı. Volkswagen Amarok ile ortak platformda üretilecek olan araçlar bu sayede V6 Diesel motorla da donatılacak. Modern iç mekan ve yeni donanımlar da aracı daha çekici hale getirecek.
Tasarım konusunda eskisinden daha köşeli hale geldiği söylenebilecek modelin F-150 ve Maverick gibi kardeşlerine benzediği söylenebilir. Özellikle yeni LED farlarıyla bu havayı veren araç, panjur ve ön tampon tasarımıyla da daha heybetli görünüyor. 50 mm genişleyip aks mesafesi de aynı oranda uzayan aracın kapılarında derin bir karakter çizgisi kullanılmış.
Yan basamaklar, tavan ve kasa raylarıyla da dikkat çeken modelin arka bölümünde LED stoplar ve tamponun yanlarına eklenen basamaklar dikkat çekiyor. Kasa bölümündeyse diğer kardeşlerde olduğu gibi birçok farklı kullanışlı özellik barındırıyor. Bunlar arasında 230 Volt soket, ek aydınlatmalar, sabitleme bölümleri ve ölçüm tahtaları yer alıyor.
İç mekanı da çok daha modern görünen Ranger'ın dijital gösterge paneli ve orta konsolunda yer alan dev dokunmatik ekran ilk bakışta dikkat çekiyor. Havalandırma kumandaları analog bırakılan pick up, orta konsolu altına eklenen kablosuz şarj noktasıyla daha kullanışlı hale gelmiş. Üç kollu direksiyon simidi, sunroof, arka havalandırma ızgaraları ve katlanabilir arka kol dayanağı diğer detaylar arasında.
Kaputu altında, daha önceden de tanıdığımız tek ve çift turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli Diesel üniteleri barındıracak olan Ranger, kardeşi Amarok'tan da 3 litre hacimli V6 motoru alacak. Ayrıca global pazarlarda 2.3 litre hacimli, benzinli motor da kullanılacak. Donanıma göre arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek araçta 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanların yanında 10 ileri vitesli otomatik ünite de görev yapacak.
2 litre hacimli Diesel ünitesinin giriş seçeneğinden 170 beygir güç, 405 Nm tork alabilen Ranger çift turbo beslemeli araçtan 210 beygir güç, 500 Nm tork alabiliyor. 2.3 litre hacimli benzinli ünite 397 beygir güç, 585 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli V6 Diesel, çift turbo beslemeyle 250 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.
Bende rifter gt var 2021 model ve ben şimdiden tedirgin olmaya başladım. Dizeller öcü ilan edildi, elektrikliler kutsanmaya başlandı ben arabamı 5 yıl kullanabilir miyim acaba diyorum. Hadi kullandim, satarken nasil satacağım? Kimse yanaşmayacak. Değeri pul olacağı için elektrikliye nasil geçeceğim? Böyle sorular varken Ranger gibi çok güzel bir araca geçmeyi insan artık düşünemiyor bile. 3 sene sonra ranger alsam elimde patlayacak korkusu var. Benim gibi uzun yol yapan dizelci bir adamı bile bezdirdi bu düzen.
YanıtlaSil