21 Nisan 2022 Perşembe

BMW 7 Serisi ve i7


BMW, beklenen haberi sonunda verdi ve yeni nesil 7 Serisi'ni tanıttı. Aracın elektrikli seçeneği i7'yi de tanıtan Alman üretici farklı ülkelerde büyük sedanın benzinli, şarj edilebilir hibrit ve hatta Diesel versiyonlarını satacağını açıkladı.

Markanın son zamanlarda kullanmaya bayıldığı dev böbreklerle öne çıkan burun kısmında X7'de olduğu gibi çift katlı far kullanımına geçildiği de görülüyor. Genel olarak köşeli hatlara sahip olan 7 Serisi'nde gömülmüş kapı kolları ve çapları 22 inçe kadar çıkan jantlar görev yapıyor. Çift gövde rengiyle tercih edilebilen otomobilin boyu neredeyse 5.4 metre.

Arka bölümdeyse çok daha sade bir görünüm hakim. İnce yapılı LED stoplar ve tamponun ortasına yerleştirilmiş geri vites lambası dışında versiyona göre egzoz çıkışlarının halen daha görülebilmesi yüzleri güldürüyor. Kesik yüzgeç anten ve ince yapılı spoiler de sportif dokunuşlar olarak gösterilebilir.

İç mekanda da modern BMW'lerin sade çizgilerini yansıtan 7 Serisi tek parça gösterge paneli-dokunmatik ekran ikilisine sahip. Hoparlör ve kristal görünümlü trim parçaları arkadan aydınlatmalı olan otomobil artık neredeyse tamamen dokunmatik kumandalar sunuyor.

Asıl oyuncakları arka koltuklarda karşımıza çıkan otomobilin bu koltukları 42.5 derece yatırılabiliyor. Ayrıca tavanda gizlenen 31 inç büyüklüğünde ekran sayesinde sinema keyfi yaşanabiliyor. Arka kapılarda yer alan dokunmatik panellerden aracın birçok fonksiyonu kumanda edilebiliyor. Bunlar arasında Bowers & Wilkins ses sistemi de yer alıyor. Standart sistem 18 hoparlör ve 655 Watt çıkış gücü sunsa da opsiyonel olanında 36 hoparlör ve 1.965 Watt güç sunuluyor.

Adaptif havalı süspansiyonu standart donanımda sunan otomobil yönlendirilebilir arka aksı opsiyon listesinde barındırıyor. 130 km/s sürate kadar otonom kullanılabilen yeni 7 Serisi büyük ihtimalle bir sonraki neslinde tamamen otonom olabilecek.

V12 ve V8 motorlara veda eden 7 Serisi'nin giriş seçeneği 740i'de kullanılan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motor turbo besleme ve 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip. 380 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen motor gücü arka aksa gönderiyor.

Dört tekerlekten çekiş için 760i xDrive seçilebiliyor. Aynı motorun 544 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen seçeneği 0-100 km/s hızlanmayı 4.5 saniye civarına çekiyor. Yine 3 litre hacimli ve hafif hibrit destekli Diesel seçenekse 300 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.

90 km'ye kadar elektrikli kullanım menzili sunan şarj edilebilir hibrit versiyonlarda da görev yapan benzinli ünite 750e'de 490 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken 760e xDrive'da 571 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 18.7 kWh kapasiteli bataryalarla 87 km'ye kadar elektrik menzili sunabilen ikilinin 0-100 km/s deparlarıysa 4.8 ve 4.3 saniye sürüyor.

Tamamen elektrikli i7 xDrive60 ise toplamda 544 beygir güç, 745 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruna sahip. 195 kW hızlı şarjı destekleyen 101.7 kWh kapasiteli bataryalarla 625 km'ye kadar menzil sunabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s. İlerleyen zamanlarda tanıtılacak i7 M70 xDrive'da 660 beygir güç, 1.000 Nm tork bulunacağını açıklayan BMW, bu aracın 0-100 deparınıysa 4 saniyede tamamlayacağını belirtti.

2 yorum:

  1. evet onurcum haber bu şekilde, peki ya senin şahsi düşüncen nedir bu araç hakkında?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önü çirkin ama geriye kalanı güzel. Bir de biraz daha fiziksel buton olsa tadından yenmez.

      Sil