8 Eylül 2025 Pazartesi

Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 ailesinin her hava durumuna uygun en güçlü modeli Turbo S makyajlandı. Tam bir Porsche geleneği olarak motoru da yepyeni bir hale gelen modelin tasarımında yapılan yenilikler diğer kardeşlerini taklit etmiş. Artan performanssa markadan artık beklediğimiz bir özellik.

Daha köşeli bir ön tampona kavuşan otomobilin hem coupé hem de cabriolet versiyonları tanıtıldı. Bu bölümde artık ek aydınlatma üniteleri bulundurmayan modelin hava girişleri hareketli kapaklara sahip. Bu tamponun köşeleri için ayrıca deflektörler sipariş edilebiliyor. Daha aerodinamik jantlarsa önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı.

Kapılarının köşesinde, 911 GTS'lerde olduğu gibi t-Hybrid armaları alınabilen modellerin arka bölümlerinde de yeni tampon dikkat çekiyor. Köşelerinde sahte hava geçişleri bulunan bölümün alt kısmında yer alan hava çıkışlarıysa gerçek. Ek spoilerin şeklide de opsiyonel olarak değiştirilebilirken köşeli çıkışlara sahip titanyum egzoz sistemi standart donanımda.

İç mekanda da kardeşlerinin izinden giden modelde tamamen dijital gösterge paneli ve düğmeli motor çalıştırma fonksiyonu standart olarak sunuluyor. Diğer 911 modelleri de ileri derecede kişiselleştirme sunabildiğinden bu bölümde standart olarak suunlan donanımların biraz daha fazla olması haricinde bir tasarım farklılığı yok. Arka koltuklarsa ücretsiz opsiyon.

Karbon seramik fren diskleri önde 420, arkada 410 mm çaplı olan modelin motoru da artık 3.6 litre hacimli. Çift turbo beslemesi de GTS'te olduğu gibi elektrikli hale gelen model 711 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Üstelik bu torkun üretilme bandı 2.300 ile 6.000 d/d arasına çekilmiş. 

8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de korunmuş. Bütün bu özellikler sonrasında perforamnsta artış var. Maksimum sürati 322 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.5 saniyeye inmiş. 0'dan 200 km/s sürate ulaşmaksa sadece 8.4 saniye sürüyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder