16 Temmuz 2012 Pazartesi

Adrenalin... Kaldığı Yerden: Toyota GT86


Toyota’nın 50 yıllık spor otomobil birikimini, heyecan verici tasarım özellikleri ve üstün sürüş keyfiyle birleştiren Toyota GT86 Türkiye’de!

Spor otomobilde tutkunun yeni adı olan arkadan itişli Toyota GT86, sürücüsü ile bütünleşerek gerçek, saf ve eğlenceli sürüş keyfini garanti ediyor. Dünyada sadece Toyota’da sunulan önden yatay (boxer) motor ve arkadan itiş özelliklerinin hayat bulduğu sürücü odaklı Toyota GT86, aynı zamanda dünyanın en kompakt 4 kişilik spor otomobili olarak tüm dikkatleri üzerinde topluyor. Toyota GT86, yere yakın olan ağırlık merkezi ve aerodinamik tasarımıyla heyecan ve sürüş keyfi arayanlara hitap ediyor.

Toyota GT86 ultra hafif gövdesi, kompakt 4 kişilik tasarımı, mükemmel dış tasarımı ve içeride ayrıntılara verilen önem ile sürüş keyfini en üst seviyede yaşatırken, spor otomobil zevkini de geniş kitlelerin erişimine sunuyor. Toyota’nın D-4S teknolojisiyle üretilen 2,0 lt atmosferik boxer motoru ile 200 HP güç ve 205 Nm tork sunan GT86, 6 ileri otomatik vites modellerinde 7,1 lt/100 km yakıt tüketimi ve 164 g/km CO2 salımı ile ekonomik ve çevre dostu sürüşe verdiği önemi de ortaya koyuyor. GT86’da ayrıca ABS ve devre dışı bırakılabilen VSC ile GT86’nın üstün aerodinamik özellikleri sayesinde sürücüler kişisel sürüş kabiliyetlerini ortaya çıkarma fırsatını da bulabiliyorlar. GT86’da sunulan VSC SPORT seçeneği ise dengeden ödün vermeden aracın dinamik sınırlarının keşfine imkan tanıyor.

Toyota GT86 İstanbul Park’ta yapılan lansmanla Türkiye’de satışa sunuldu. Toyota GT86’nın turuncu, kristal siyah, saten beyaz ve şimşek kırmızı olmak üzere 4 farklı renk seçeneği bulunuyor.

Toyota GT86’yı daha yakından keşfetmek için www.adrenalinkaldigiyerden.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Tüm yeniliklerden anında haberdar olmak için Toyota’yı Twitter’dan takip edin: https://twitter.com/Toyota_Turkiye


Bir bumads advertorial içeriğidir.

28 yorum:

  1. Fiyat çok abartı gibi geldi bana Onur Bey aynı paraya F30 320i ve 320d alınabiliyor. Katılır mısınız?

    YanıtlaSil
  2. Ben de spor bi araca binmek isterim fakat hem beygir ve torku dusuk hem de malzeme kalitesi kotu ustelik fiyati da yuksek, ama bu dezavantajlara sahipse spor merakimdan vazgecip ayni fiyata f30 320d alirim, eger spordan vazgecemezsem de ustune biraz daha ekleyip f30 328i 8at gayet mantikli olacaktir, fiyat cok yuksek 45 bin euro nun ustunde olmamali

    YanıtlaSil
  3. su araci beygiriyle torkuyla elestirmeyin ya toyobaru da biliyordu hayvan gibi performansli yapmayi adamlar surus zevkini maximumda tutmak icin en optimum duzeyi sectiler. goreceli olarak sinifindakilerden ucuz. bu araci porsche ile kiyaslayanlar var daha iyi olup olmamasini geciyorum adamlar 2 kati fiyati olan aracla kiyaslaniyor. surus zevki isteyen insanlar icin guzel arac yok ben 0 dan 100 km ye bilmem kac saniyede cikiyorum diyenler gitsin bmw alsin

    YanıtlaSil
  4. İlk bakışta premiumu biraz yüksek tutmuşlar gibi görünüyor ama sürmeden bir karar vermemek lazım. Sürpriz yapabilecek gibi bir araç yapısı var.

    YanıtlaSil
  5. Beygiri torku dusuk oldukca arkadan itisli olmasinin ne onemi var arac hafif olabilir o ozelligini ben de seviyorum da baska neyi var? Porsche yle kiyaslayan da gitsin kumda oynasin, toyota subaru spor bi sahin yapmis fiyati da basmis, hem ayni fiyata 2. El 135i ya da 630ci var,

    YanıtlaSil
  6. klasik turk iste buyur sonra bu adam surus zevkinden arabanin ruhundan bahset. git 6 serisi al sen. bir de bu isin uzmanlarinin bir degil iki degil onlarca testin sonucunda bu aracin nasil anlatildigini o porsche ile kiyaslanma olayinin ne boyutta oldugunu ogren sonra gel burda ahkam kes. adam direk yari fiyati porsche un porsche alacaginiza bunu alin demiyor. surus zevki acisindan asagi kalir yani yok diyor. ama yok hacim bizim millete illa rakam basican gosteris basican. he 6 serisi tabi 2 kati neredeyse bu aracin

    YanıtlaSil
  7. Otomobil Porsche ile eşdeğer, çok iyi bir sürüşe ruha sahip olabilir. Öyle de zaten. Benim yaptığım eleştiri sadece fiyatınadır. Türk'üz, Türkiye'de yaşıyoruz, Türkiye pazarını, neyin satıp satmayacağını az çok tahmin edebiliyoruz. Türkiye'de aynı paraya 320d, turbo motorlu 8ileri otomatik 320i varken bu araba satmaz. Caterham, Atom gibi otomobillerin hastası bir sürüş manyağı olarak ben bile gidip bu parayı vermem Toyota'ya. Fiyatlandırma 80000 90000 TL civarlarında olsaydı mantıklı aralığa girerdi. Bu kombinasyonun ederi budur benim gözümde. Türkiye'de birkaç uçuk harici kimse bu parayı bu arabaya vermez.

    YanıtlaSil
  8. Şu an 115 000 fiyat çekiyorlar. Bu motora süper ve turbocharger uygulayarak 350 bg elde ediyorlar. Sizce bunu türkiye'de yaptırabilir miyiz? Yoksa Sırf bu araç için çıkmış özel kitler mi kullanılmalı?

    YanıtlaSil
  9. belcika da standart versiyonu 31000 euro. gayet alinabilir bir fiyat bence. 1 serisi daha guclu olsa da ben parami bu otomobile yatirirdim. tr ye gelince, devlet denilen o garip olusuma ve onlarin abuk sabuk vergi sistemine isyan etmek lazim karsilastirma yapip 320d alinir demek degil. tamamen farkli arabalar.

    YanıtlaSil
  10. Gazoo'nun uyguladığı kitle 300 beygir üzerine çıktı güç fakat başlangıç performansının da bir miktar daha yüksek olmasını bekliyor genelde alıcılar.

    http://onurkoray.blogspot.com/2012/05/toyota-grmn-sports-fr.html

    Aslında yukarıda da belirtildiği gibi ülkenin saçma sapan vergi sisteminin fiyatları korkunç artırdığı doğru. Bunun yanında GT 86, Peugeot RCZ gibi aslında tam olarak tanımlanmamış bir seğmentte bulunduğundan fiyatlandırması da ona göre "Özel" olarak yapılmış.

    Türkiye gibi belirli bir para vereceği araçtan maksimum verimi bekleyen müşterilerle dolu bir ülkede bu şekilde yüksek satış rakamlarına ulaşması zaten zor. Bunun yanında ileride satışa sunulacak modifikasyon kitlerinin Türkiye'ye getirilmesi şansını artıracaktır diye düşünüyorum. 115.000 TL'yi 200 beygir, 205 Nm ikilisine vermek istemeyen birisi bile 135.000 TL'ye 300 beygir güç, 300+ Nm torka "Tamam" diyebilir.

    YanıtlaSil
  11. 80 bine satarlarsa kurtarır, rx-8 ile kapışırlar. yalnız tasarım bildiğin mazda+nissan arak, olmamış. bir de 200 hp güç, 200 nm tork ile evo, impreza, 370z vb. rakip olacağını düşünüyorlarsa yazık, lotus tarzı max. 1 ton bir otomobil olması lazım onun için. porsche karşılaştırması yapanlara ise ben daha hiçbir şey demiyorum.
    sonuç olarak bir supra değil, olmadı toyota, beğenmedim.

    YanıtlaSil
  12. Audi merc bmw bunlar hep birbirinin rakibi hicbiri hafif arac yapmiyo acikcasi hafif arac alip kus gibi ucmaktansa agir aracla biraz daha yetenekleri zorlamak daha zevkli, su arac 200 kg agir olsun 300 beygir olsn 350 nm tork olsun,

    YanıtlaSil
  13. Hafif, agirlik merkezi dusuk, bazi modellerde lsd var baska? Beygir dusuk tork dusuk kalite dusuk fiyat yuksek showroom da musteriyi domaltsinlar bide

    YanıtlaSil
  14. Tup takilasi spor araba

    YanıtlaSil
  15. supra degil zaten onu herkes biliyor. ae86 gibi efsanevi bir otomobilin izinden gidiyor bu. harika bir drift/tuner makinesi. ama bizim ulkemizin vergi sistemi yuzunden satmayacak. avrupa da ise her gun gorecegimiz bir arac olacak zira toyota standarti 30000 euro civarinda basliyor subaru ise biraz daha pahali baslatcak sanirim

    YanıtlaSil
  16. Türkiye'de 30.000 Euro'dan başladığını düşündüm de bir an. Gülecek oldum :)

    YanıtlaSil
  17. saka gibi bir ulke oldu su turkiye iyice

    YanıtlaSil
  18. if you even bring up HP to this car, you are an idiot. its not about numbers, its about the sensation of a well balanced RWD car. you can have all the HP you want, but if the car is not balanced, its gonna be crap. a very good example: American muscle cars.

    hocam kisaca demiski rakamlara takili kalan salaklardansaniz zaten almayin bu araci size gore degil bu.

    YanıtlaSil
  19. Doğru demiş ama %100 vergi uygulayan bir ülkeden yazmadığı belli. :)

    YanıtlaSil
  20. Ne guzel dondun viraji gt86 ile, ama gaza bastiginda yanindaki araclara gore fren yapmis gibi kalicak bu toyota, well balanced olayina takilmamak lazim, araba bi butun, her seyin optimumu olmali, dengesi iyi olup da gucu dusuk olunca da zevk vermez, american muscle cars a gelince onlar tam çöp

    YanıtlaSil
  21. Bmw 1 m cok mu dengeli bi araba? Hayir hafif mi? Hayir sevilmesinin sebebi? Guclu agir rwd lsd surus zevki yuksek, toyota subaru bi iskelet yapmis sadece su anki haliyle sadece dusuk kalite dusuk beygir tork sana verdigi, iyi seyler agirlik merkezi ve agirligin dusuk olmasi, adamim arac 50 50 dagilima bile sahip degil 47 53, bmw f30 328i 8at tam olarak 50 50 dagilima sahip, yine rakamlara takilmayalim di mi

    YanıtlaSil
  22. o degil de ne tartisma cikmis burda alintilar falan ahahaha :) ya araba alti ustu begenirsin alirsin paran varsa binersin gider. bence guzel hos arabadir sadece turkiyedeki vergi sisteminin kurbani olacak o kadar.

    YanıtlaSil
  23. Aynen öyle. O nedenle Avrupa ve Amerika'da rahatça düşünülebilecek bir otomobilken bizde 100.000 TL'nin üzerinde fiyatla soru işaretleri oluşturuyor.

    YanıtlaSil
  24. 320d ile ayni motor hacmine sahip sayilir ikisi de 1995 cc civari, avrupada 320d gt86 dan yuksek fiyata sahip, ayni vergilerle nasil turkiyede ayni fiyata sahip oluyorlar, acikcasi toyota turkiyenin masum olmadigini dusunuyorum

    YanıtlaSil
  25. avrupada co2 emisyonuna ve motorun gucune gore vergi hesaplaniyor bizim burda ise... sadece vatandasa ne kadar daha cok bindiririz diye hesaplaniyor. lanet gelsin gidip kia picanto aldiracaklar :D

    YanıtlaSil
  26. ÖTV ve verginin vergisi KDV ile onda bile %58'in üzerinde vergi oranı. Tam anlamıyla rezalet.

    YanıtlaSil
  27. kucuk motor ureticileri turkiye ye yatirim yapsa karli cikarlar gibi geliyor bana. bu vergi sistemiyle vatandas buyuk motorlu araclara bakamaz oldu. fiat ve toyota nin kucuk motorlardaki basarisi malum. keske toyota aygo/iQ gibi modellerini getirse o odullu 1 litrelik motoru gorsek.

    YanıtlaSil
  28. Ben adamları da suçlayamıyorum çok. Bugün x olan vergi kafaya göre 10x yapılabiliyor bu ülkede. Hal böyle olunca da uzun vadeli yatırımlar yalan oluyor.

    YanıtlaSil