21 Temmuz 2012 Cumartesi

Peugeot RCZ Onyx


Peugeot'nun farklı görünümlü coupé modeli RCZ'nin seçenekleri arasına yeni bir donanım katıldı. Sadece Fransa ve Almanya pazarlarında satılacak olan aracın teknik olarak bir yeniliği bulunmuyor.

Görünümü standart modellerden çok farklı olmayan aracın ön panjuru ve yan aynaları siyah renkliylen 19 inç çaplı jantları da koyu renkli. Toplam dört gövde rengiyle sunulacak olan RCZ Onyx'in kapı üstünde bulunan kemerleri metalik renkli.


İç mekanında spor ve konfor paketleri standart olarak sunulan aracın koltukları yüksek desteklere sahipken ön panel deri kaplı. Küçük çaplı direksiyon simidi ve daha küçük vites topuzunu da donanıma katan Peugeot navigasyon sistemini de standart olarak sunmakta.

Turbo beslemeye sahip iki motor seçeneğiyle piyasaya sürülen aracın 1.6 litre hacimli benzinli motoru 156, 2 litre hacimli Diesel motoruysa 163 beygir gücünde. Her iki üniteyle birlikte 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulmakta. Araçların fiyatları da sırasıyla 32.000 ve 34.500 Euro olarak açıklandı.

8 yorum:

  1. bu rcz ne zaman yeniler Onur bey? bir bilginiz var mi her hangi bir yerde okudugunuz gozunuze carpan bir sey bu aracla ilgili. makyaj ya da komple yeni bir tasarim ama bir seylere ihtiyaci var bu aracin sanki. yoksa hos arac yahu alinir binilir. yalniz 4 kisilik arac aldim denmemeli sanirim zira sizin testinizde de dediginiz gibi arka koltuklar cocuk boyutundakiler icin ideal ancak.

    YanıtlaSil
  2. yanlis gormediysem belcika'da da satiliyor ama modelin adini Raidillon yazmislar. jantlar falan ayni ama. fiyati da 32.202 euro dan basliyor. aslinda o paraya deger gibi.

    makyaja gelince, sanmiyor 1-2 sene icinde olacagini arac zaten 2011 de piyasaya cikmadi mi? erken sanirim biraz bir yenileme operasyonu icin.

    YanıtlaSil
  3. 2010 cikisli 2013 veya 2014 gibi belki makyaj olabilir ama ben makyaj tahmin etmiyorum. Dunyada basarili satis rakamlari elde etti 2016-2017 gibi ya yeni rcz ya da farkli isimde muadiliyle yenilenir. Henuz yenileme icin cok erken

    YanıtlaSil
  4. Evet, Nisan 2010'da piyasaya çıkmıştı. "Butik otomobil" gibi bir araç olduğundan ben de makyaj yerine doğrudan yeni bir modeli olacak diye bekliyorum. Yapılacak en büyük değişiklik far ve stopların iç tasarımlarının değiştirilmesi gibi bir şey olur en fazla.

    Birçok ülkede farklı versiyonları değişik isimlerle satılıyor RCZ'nin. Çok ufak farklılıklar var arada. Türkiye'de ilk satışa çıktığında da navigasyon ve gövde rengi dışında bu aracın aynısı gelmişti.

    YanıtlaSil
  5. guzel arac ya peugeot sevmeyen bir insanim ama benim bile aklimi celiyor. su egzos cikislari 2 si tek bir taraf yerine 1 solda 1 sagda olsa daha hos olurmus. bir de artik her aracta bulunuyor led aydinlatmalar lazim. 208dekine benzer bir sey olabilir onda guzel duruyordu. 508 rxh deki gibi bir sey yapmadiklari surece siritmaz :)

    YanıtlaSil
  6. Ben egzoz çıkışlarını merkeze iki tane geniş çaplı olarak düşünmüştüm hep bu araç için.

    LED farları da koyacaklardır. Küçük Peugeot modellerinde bile sunuluyor artık. RCZ'ye de getirmezlerse ayıp olur.

    YanıtlaSil
  7. egzoz imis dogrusu onu ogrendim bu arada :) sizin dediginiz sekilde de cok harika olur eminim ben sadece guncel halini begenmiyorum. arabalarda asimetriyi pek sevmem belki ondandir. simetrik her turlu kabulumdur.

    o dediginiz led farlar keske 1 2 seneye gelse soyle hos bir makyaj yapilsa harbiden gidip alicam yani.sizin de belirttiginiz gibi aman aman bir sorunu yok arabanin parasinin karsiligini veriyor.

    YanıtlaSil
  8. TDK sitesinden bulmuştum ben de :)

    Bence de simetrik olması çok daha güzel olurdu. En azından 200 beygir gücündeki modelde de daha geniş çaplı olsalar hoş dururdu ama yapmamış Peugeot.

    YanıtlaSil