16 Temmuz 2012 Pazartesi

Nissan Note


Japon üretici Nissan yeni Note'u tanıttı. Eskisinden çok daha dikkat çekici bir dış tasarım sunan otomobilin kaputu altında da yenilikler bulunuyor.

Ön kısmına bakıldığında Murano ile birlikte Nissan'ın diğer büyük modellerinde de kullanılmaya başlanan far ve panjur tasarımı dikkat çekerken yan kısımda bulunan dalgalı yapı Opel Meriva'yı andırıyor. Arkadan bakıldığında da Honda Jazz esintileri yaşatan araç orantılı bir yapıya sahip.


İç mekanı dışarıdan daha sade olan Note'un geniş plastik yüzeyleri ortamı boğar gibi olsa da açık renkli döşemeler ve geniş cam alanları ferahlık sağlıyor. Mavi ve beyaz aydınlatmalara sahip olan gösterge tablosunda büyük bir dijital ekran yer alırken orta konsolda dairesel kumandalı otomatik klima ve navigasyon sistemi dikkat çekiyor.

Gösterge tablosu, kapı kolları ve klima kontrollerinin haricinde Micra ile paylaşılan bir diğer üniteyse motorlar. 3 silindir ve 1.2 litre hacimli motorun atmosferik beslemeli versiyonu 80 beygir güç, 108 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle donatılan versiyon 98 beygir güç, 142 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor versiyonunda da manuel ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) seçenekleri sunulacak.

Aracı Kuzey Amerika pazarında Versa Note ismiyle satacak olan Nissan bu kıtada 110 beygir güç, 145 beygir tork üretebilen 1.6 litre hacimli motoru 5 ileri vitesli manuel veya CVT ile eşleştirecek.

11 yorum:

  1. Her ne kadar da bloguna ekşide verdiğin linklerden gelsem de, eğer bu yazdıkların basın bülteni derlemesi değilse ciddi emek var.

    Başarılar dilerim.

    Uğur

    YanıtlaSil
  2. eski note a gore baya guzel olmus. ama yine de para verip almam.

    YanıtlaSil
  3. Bu araç Japonya versiyonu. Avrupa'ya bu plastik kalitesinde getirmezler.Heleki kardeşi Renault'un Clio IV ile bana göre aştığı bir dönemde.Dış tasarımı bilemem ama iç tasarım Avrupa'ya böyle gelmez.

    YanıtlaSil
  4. Şu havalandirma izgaralari çok leş ya

    YanıtlaSil
  5. Bültenlerden alıntılar oluyor tabi ama bu bültenlerin tamamı İngilizce veya Fransızca olduğundan okuyup akılda kalanı özetlemek şeklinde oluyor daha çok.

    Evet, ilk tanıtılanlar Japonya versiyonları. O nedenle henüz Diesel motor seçeneği yok yalnız iç mekan kalitesinin çok da artacağını düşünmüyorum. Parçaların çoğu Avrupa'da Micra'nın içerisinde aynen görev yapıyor.

    YanıtlaSil
  6. Honda Jazz deseler yorulmazlarmış

    YanıtlaSil
  7. ya herkes birbirinden arak yapmaya başladı, ya da artık tüm otomobiller birbirine benziyor. toyota yaris mi desem, honda jazz mı, yoksa kia venga mı bilemedim.

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten de birçok aracı andırıyor. Son yılların trendi olmaya başladı artık. Biraz can sıkıcı olduğu da gerçek.

    YanıtlaSil
  9. Mevcut Note' un sorunları: 1) Yalıtım (Yol ve rüzgar sesini içeriye alması) 2) Denge (Aracın arkadan zıplama eğiliminde olması) 3) Benzinli model için Yakıt Tüketimi 4) Aracın içerisinden tıkırtılar gelmesi. Bu sorunları Yeni Kasa Note'da görmeyiz umarım. 1.2 turbo motor umarım turbo arızası vermez ve uzun ömürlü olur. Bunlar halledilirse Note sınıfında pazar payını çok artırır.

    YanıtlaSil
  10. Tasarımların birbirine benzemesi tüketici tercihlerinden kaynaklanıyor. Kendine ait bir tarzı, duruşu olan arabalara ne derece ilgi gösteriyoruz? Lancia Delta'ya, cesaretli, sıradışı çizgileri nedeniyle ne kadar ilgi gösterdik? Bunu önce kendimize soralım sonra arabaların birbirine benzemesini eleştirelim bence. Tarzı olan arabalar belirli bir satışın üzerine çıkamıyor. Markalar herkese hitap edebilmek için tasarımlarında aykırılıklardan vazgeçiyor. Renault Megane HB, Opel Astra HB, Ford Focus HB tasarım olarak birbirinden çok da farklı arabalar değil. Nedeni sıradışı olmaktan kaçarak geniş alıcıya ulaşmak.

    YanıtlaSil