18 Temmuz 2012 Çarşamba

Alfa Romeo MiTo


Fiat ailesinin en küçük hacimli motoru Alfa Romeo MiTo'nun kaputu altında yer buldu. Performans konusunda çok da başarılı olamayan ünite ortalam tüketimdeyse etkileyici değerler sunuyor.

İlk olarak Fiat 500'ün kaputu altında gördüğümüz ünite turbo beslemeye sahip 0.9 litre hacimli bir motor. MiTo'nun kaputu altında 85 beygir güç, 145 Nm tork üretebilen versiyonu bulunan iki silindirli ünite ortalama 4.2 litre/100 km'lik yakıt tüketimine sahip.

Start&Stop sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan MiTo bu motorla 0'dan 100 km/s sürate 12.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 174 km/s oluyor.

10 yorum:

  1. bu araç piyasaya mini rakibi sportif bir otomobil olarak sürülmemiş miydi? o zaman 5d kasa da üretip aileye dönük desinler. nedir bu 2 silindir ya?

    YanıtlaSil
  2. Mini'ye rakip olabilecek kadar kişiselleştirme olanağı sunamıyor MiTo. Daha lüks bir Punto oldu sadece. Daha sportif de diyemiyorum zira Punto'nun Abarth modelleri var.

    YanıtlaSil
  3. su MiTo nun acilen degismesi lazim. makyaj ya da yeni model bilmiyorum ama arac cok eski duruyor. ayni his abisi Giullietta da yok o hala karsiliyor ama MiTo da eskime var. motora gelince 2 silindir saka gibi ayni motoru fiat 500 de tercih ederim MiTo da 1.4 daha iyi performans verir zira bu 0.9 un yetecegini sanmiyorum. performans konusunda ise 4 yaprakli yoncayi abartha tercih ederim. quadrofoglioverde ya da bunun gibi bir seydi ismi, o modeli abarth in fiat modellerinden daha iyi bence.

    YanıtlaSil
  4. 0.9 litre ve Alfa Romeo :(( Alfa sen aşkımdın bunu senden beklemezdim.

    YanıtlaSil
  5. Abarth'ın Quadrifoglio Verde modellerine karşı önemli avantajları var. İlk avatajı Esse esse versiyonlarında daha fazla güç olması. İkincisi de Alfa'ya oranla standart modellerden çok daha farklı görünmeleri. Fark o kadar büyük kü adamlar ayrı bayi ağı istiyor.

    MiTo'nun görünümünü başından beri çok beğenmedim ama şu aralar gerçekten de bir makyaj istiyor. 0.9 litre hacimli motorsa bence gereksiz. Gerçek dünya kullanımında Diesel modelden az yakacağını zannetmem.

    YanıtlaSil
  6. fabrika rakamlarina ulasmak hayal zaten herkes biliyor bunu. nolcak lan bu alfa nin hali. 4c vardi noldu o arac. o cok can yakacak gibi.

    YanıtlaSil
  7. Bana gelip fabrika verisi rakamlarını tutturamadığından yakınan çok oluyor.

    4c gelecek sene çıkacak piyasaya.

    YanıtlaSil
  8. fiyatiyla ilgili bir tahmin var mi 4c nin ?

    YanıtlaSil
  9. Alfa Gulia ne zaman çıkacak peki? Onda da 0.9 litre motor olacak mı? :)

    YanıtlaSil
  10. 45.000 Euro deniyordu ama motor 1.75 litre hacimli olacağından saçma vergiler yüzünden Türkiye'de korkunç bir fiyata satılacaktır. O da satılırsa.

    Giulia'nın da gelecek sene piyasada olması bekleniyor ve umarım bu motor kullanılmaz onda da.

    YanıtlaSil