16 Temmuz 2012 Pazartesi

Seat León


Geçtiğimiz hafta paylaşılan fotoğrafları sayesinde tasarımı üzerine bolca yorum yaptığımız yeni nesil León'un donanım ve motor seçenekleri de açıklandı. Seat'ın makyajlanan logosunun kullanıldığı ilk seri üretim araç olan León'un opsiyonel donanımları arasında bu segmentte ilk olanlar da bulunuyor.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken yeni León'un dış mekanında A sütununa gizlenen silecekler veya C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları olmasa da ekstra ücret karşılığında alınabilen tamamı LED teknolojisi sunan farları segmentte bir ilk.

İç mekanda da ses sistemi için, en düşük donanım seçeneğinde bile 5 inç büyüklüğünde renkli bir ekran sunacağını açıklayan Seat daha donanımlı modellerde 5.8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranın yanına 10 hoparlörü de ekleyecek. Güzenlik donanımları konusunda da iddialı olan yeni León'da yorgunluk sensörünün yanında adaptif farların uzun ve kısa hüzmelerini otomatik olarak ayarlayan sistem ve şerit takip asistanı bulunuyor.

4.26 metrelik boyuyla eskisinden daha kısa olan otomobilin aks mesafesiyse 6 cm uzamış. İç mekanda daha geniş hacim sunan otomobilin bagaj hacmi de 380 litreye yükselmiş. Ambiyans ışıklandırması ve panoramik tavan gibi donanımlara da sahip olan aracın yeni Volkswagen Golf ile paylaşılacak olan platformu ortalama 90 kg'lık bir hafifleme sağlamış.

Motor seçenekleri genel olarak tanıdık ünitelerden oluşan otomobil yine de bir iki sürpriz sunuyor. Benzinli motor seçenekleri 1.2, 1.4 ve 1.8 litre hacimli TSI ünitelerden oluşan otomobilde kullanılan bu motorlar 86 ile 180 beygir arasında güç üretiyor.

Diesel motor seçenekleri tanıdık 1.6 litre hacimli ünitenin 90 ve 105 beygir gücündeki versiyonlarıyla başlarken bu ünitelerden beklenen güç artışı diğer Diesel motorlardan geliyor. 2 litre hacimli TDI ünitenin 140 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları yerlerini 150 ve 184 beygir gücündeki kardeşlerine bırakmış. Bu iki motor sırasıyla 320 ve 380 Nm tork üretebiliyor.

Şanzıman seçenekleri de bol olan León'da motor seçeneklerine göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel ile 6 veya 7 ileri yarı otomatik (DSG) şanzıman seçenekleri sunulacak.

7 yorum:

  1. Aracın yan kısımdaki kat çizgileri asimetrik durmuş. Biraz göz yanılsaması mı var çözemedim.
    Ayrıca 1.6 ve altı motoarlarda hâla kuru dsg mi var? 7 ileri (sıkıntılı) :)

    YanıtlaSil
  2. Büyük ihtimalle küçük motor seçeneklerinde 7 ileri DSG olacak ki ben de Polo testimde çok beğenmemiştim o şanzımanı.

    YanıtlaSil
  3. önceki kasa en özgün tasarımlı hb'lerden biriydi leon şimdi büyük ibiza oldu, bir yeni marka yüzü uğruna heyhat ne tasarımlar batıyor.

    YanıtlaSil
  4. vw grubunun afedersiniz ama bok yemesi. birbirine benzer araclar sadece boyut farki her markasinda yapiyor bunu. ne audisini alirim ne seat skodasini. zaten bentley lambo falan param da yetmez :) audi alacagima mercedes alirim 3 asagi 5 yukari ayni fiyat. ama bugun en basitinden c e ve s class arasindaki tasarim paylasimi ve daha onemlisi farklar audinin a4 a6 ve a8 inde yok. hepsi birbirinin aynisi sadece boyutlari farkli gibi..

    YanıtlaSil
  5. A sütununda gizlenmiş sileceklerin, gizli kapı kollarının kaldırılması bence yanlış olmuş. Bunları saymazsak şahsen genel tasarımı beğendim. Alacak olanların ne yapıp edip led far donanımını satın almaları gerekir bence çünkü çok hoş duruyor. Sadeleştirilmiş logo yerine eski logoyu tercih ederdim.

    YanıtlaSil
  6. Türkiye'ye nezaman gelecek bu kasa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupa pazarlarında Şubat ve Mart aylarında satışa sunuluyor. Türkiye için kesin bir bilgim yok fakat yaz aylarından önce olması zor görünüyor. Yaza kalınca da yeni model yılını bekleyebilirler gibi.

      Sil