14 Ağustos 2013 Çarşamba
Toyota Corolla 1.4 D-4D Active MultiMode
1966 yılından bu yana ulaştığı kırk milyon satış adediyle otomobil dünyasının gediklilerinden olan Toyota Corolla'nın 11. nesil modelleri Haziran ayında tanıtılmıştı. Türkiye'de üretimine ve satışına başlanan popüler sedan 12 Ağustos günü yapılan bir organizasyonla meraklı otomobil basınına da gösterildi.
10. nesil modellerden daha uzun, geniş ve alçak olan aracın tasarımında da daha önce Auris'te gördüğümüz yumuşak çizgiler hakim. Aşağıya indikçe keskinleşen çizgilerle birlikte aracın hava sürtünme katsayısı 0.02 puan iyileştitirlmiş. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı LED gündüz aydınlatmaları farlara eklenirken bozuk Türkiye yolları için nispeten küçük çaplı jantlar seçilmiş.
İç mekana geçildiğinde başkalaşım geçirdiği daha net anlaşılan Corolla'nın elektrikli cam ve ayna kumandaları diğer Toyota modellerinden de tanıdık. Sade bir görünüm ve fonksiyon düğmeleri sunan deri direksiyon simidi ele iyi otursa da sportif sürüşler için biraz daha kalın olması düşünülebilirdi. Gerçi konfor için tasarlandığı belli olan koltuklara bu simit bile oldukça sportif kaçıyor ama neyse.
Corolla'nın gösterge paneli ve orta konsol tasarımında GT86 modelinden esinlenmiş gibi görünen Toyota sürücünün önünde üç dairesel göstergeye yer verirken asimetrik orta konsolun üst kısmına ince yapılı havalandırma çıkışları ve vazgeçilmez dijital saati yerleştirmiş. Metal görünümlü süs çıtasının altında parlak siyah plastik kaplamalarla birlikte başarılı performansa sahip ses sisteminin kumandaları yer alırken bu bölümün kenarında emniyet kemeri ve kapı kilit uyarıları bulunuyor.
Active donanımında standart olarak sunulan çift bölgeli otomatik klimanın kontrol panelinin hemen altında yer alan kapaklı gözde USB ve Aux bağlantıları göze çarpıyor. Çift bardaklığa sahip vites konsolunda ekonomi ve spor modu seçim düğmesi ve kol dayanağı bulunuyor. Bu arada kol dayanağının ileri geri kaydırılabilir ve çift katlı olması olumlu özellikler arasında sayılabilir.
Aks mesafesi 10 cm uzayan Corolla'nın asıl güçlü olduğu noktaysa arka koltuklar. Şaft tünelinin bulunmadığı orta kısım ve 706 mm gibi uzun bir diz mesafesi bu bölümde üst sınıf konforu yaşatıyor. Zaten bölümün genişliği, büyümesine rağmen 452 litreye ulaşabilen bagaj hacmi ve uzayan orta kısmın göze batmaması için geriye gittikçe yukarıya doğru açı alan arka camlardan da belli.
Türkiye'de popülerliği giderek artmakta olan turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle deneme imkanı bulduğum Corolla'nın beni şaşırttığını belirtmeliyim. Daha önce hızlanma için isteksiz bulduğum 1.4 litre hacimli motor çok daha atak bir yapıya bürünmüş. 90 beygir güç ve 205 Nm tork üretebilen motoru asıl iyileştirense ilginç şekilde şanzıman olmuş. İlk nesil örneklerinde tam bir felaket olarak nitelendirilebileceğim yarı otomatik şanzıman bu araçta başarılı çalışıyor. Hatta durum o kadar iyileşmiş ki manuel modda çıkılan yolun büyük bölümünde yüksek hızlara ulaşılmadığından bir CVT ile karşı karşıya olduğumu zannettim. Ünitenin yarı otomatik olduğunuysa otoyolda ulaşılan en yüksek vitesin 7 değil 6 olmasıyla ve sonrasında alınan otomatik modun devir gezinmeleriyle fark edebildim.
Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 205/55-16 ölçülerindeki lastiklerle yol bozukluklarını başarılı şekilde sönümleyebilen araç ani manevralarda tedirginlik yaratmamış olsa da test sırasında süratin çok yükselmediğini de belirtmeliyim. Bu arada şanzımanın vites kolu ve direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan kumanda edilebilmesi de performanslı kullanımlar için olumlu. Tork konvertörlü otomatik ünitelerde olduğu gibi ayak fren pedalından çekildiğinde ilerlemeye başlayan aracın yokuş kalkış sistemini devreye sokmak için durur vaziyette frene sert basılması gerekliliğiyse ilginç.
Aracın başarılı yönlerinden bir diğeriyse yakıt tüketimi. Gerçi daha önce belirttiğim gibi kısa bir test sürüşü oldu ve şehir içinde gezilmesine rağmen trafik yoğun değildi fakat elde ettiğim 5 litre/100 km ortalaması gayet makul.
Fiyatları, 1.33 litre hacimli benzinli motor ve Life donanım seviyesinde 45.400 TL'den başlayan 11. nesil Toyota Corolla'nın 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte başlangıç fiyatı 58.900 TL. Test aracında olduğu gibi Active donanım ve MultiMode şanzımanlaysa fiyat 64.100 TL'ye ulaşıyor.
Active paketinde standart olark sunulan donanımlarsa şu şekilde: Yokuş kalkış desteği, araç denge ve fren basıncı kontrol sistemleri, 7 hava yastığı, çok fonksiyonlu, yükseklik ve derinlik ayarlı, deri direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik klima, elektrikli cam ve aynalar, 16 inç çaplı jantlar, ısıtmalı ve elektrikli katlanabilen yan aynalar.
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
şu gerizekalı dijital saatten bir türlü vazgeçemediler. mahvediyor arabanın içini.
YanıtlaSilİgrenc dijital saat + dik tasarlanan konsol bok gibiler
YanıtlaSilMultimode + Diesel fiyatı çok aşırı yüksek bir rakam;
YanıtlaSilDSG+TDI daha mı hesaplı acaba VW grubunda?
Daha hesaplı olduğu durumlar var kesinlikle Volkswagen grubunun.
SilToyota iğrençlikler serisinin devamı üstelik en yüksek fiyatı 70k yı aşıyo, şagga gibiler.
YanıtlaSilHerşey bir yana çirkin ve kaba,
YanıtlaSilYıl olmuş 2013 Hala digital saat kullanıyor Toyota. Ya şunu analog yap yada hiç koyma. İç dış resmen iğrenç. Dünyanın en çok satan aracının tasarım anlamında bu kadar kötü olması çok ama çok ilginç. Rakipleri çok daha güzel araçlar.
YanıtlaSil17 yıldır Toyota kullanıcısıyım. Geçen gün Toyota servislerinden birinde talihsiz bir olaya şahit olduğumdan dolayı Toyota'dan vazgeçmeyi düşünüyorum. Olay şöyle oldu : Servise 2. el bir Toyota getirdiler ve satın alacak kişi arabaya baktırdı. ...İlindeki servis, otomobilin dışarıda bakım yaptırdığı için arabayla ilgili söylemedik söz bırakmadı. 4-5 bin Tl bakım masrafı olduğunu, yan sanayii parçaların kötülüğünü sayıp durdu. Sonunda arabayı alacak şahıs o güzelim arabayı almaktan vazgeçti.Ben de biliyorum ki 4-5 bin Tl bakım masrafı olmaz. Arabanın sahibi hem hayal kırıklığına uğradı hem de o arabayı satıp yine Toyota almayı düşündüğünü ; ama bu olaydan sonra Toyota almayacağını söyledi. Ben de bir Toyota kullanıcısı olarak kafam karıştı. Çünkü elimizdeki arabayı alacak kişi tabi ki bir Toyota servisine götürecek, bizim araba da aynı servis tarafından aynı akıbete uğrarsa arabayı satamayacak mıyız?
YanıtlaSilfiyata bak fiyata 71 bin bide diğer markalarada standart olan özellik koy olsun sana 80 bin hahahahaha gider benim takım tutar gibi parti tutan parti tutar gibi marka tutan saftirik milletime medyaya iyi para veriyor heralde bu kazıkkoyıta önce efsane kasa diye soydular hidrolik direksiyon bile olmayan takozlarla ardından sorunsuzluk ulan araçta zorlayacağınız güçlü bir motor yokki arıza yapsın tam yaşlı moruk motoru kazıkkoyotanın içinden genç sürüccü çık ıyor zaten özellik yokki arıza çıkarsın boş bomboş ....kazıkkoyota
YanıtlaSilTebrik ederim.Duygularima tercüman olmuşsunuz.Çok güldüm ya.
Silbu toyota sağlam araba mantığını anlamıyorum. ben de golf kullanıyorum o da sağlam araba. bir dönem megane kullandım. hatta eşeğe biner gibi renault 11 flash kullandım 6 sene. hiç sorun çıkarmadı. yani bu toyotanın ekstra nesi var? bir otomobilde tek kriter sağlamlık mıdır? içine binince keyif alınmadıktan sonra ne işe yarar sağlamlık. 1.3 motorla yerinden kalmadıktan sonra? ben golf 7 sahibiyim ve insanlar bu araca çok gereksiz pahalı diyorlar. şimdi şu arabayla kıyaslayınca bence az bile o fiyat. içine oturunca estetik bir kokpit sizi karşılıyor motor desen anlatmaya gerek yok. yıl olmuş 2013 adamlar hala 4 ileri otomatik şanszıman kullanıyor. şaka gibi.
YanıtlaSil6 ileri otomatik şanzıman kullanıyor bahsi geçen araç
Sil4 ileri vitesli tam otomatik şanzıman Amerika'da kullanılıyor. Avrupa'ya 6 ileri yarı otomatik geliyor.
Silgolf'e bir diyeceğim yok da, müsaade et de flash sorun çıkarmasın be abi, komplike herhangi bir donanımı yok zaten. bir enjeksiyon varsa var, bir de elektrikli camlar.
Silmegane ile bir dönem değil uzun zaman geçirseydin sağlamlığın ne olduğunu bilirdin bu arada.
sağlamlık senin anlayacağın birşey değil bence. memur adamın hayatındaki trophy'dir toyota. emekli ikramiyesini gömer, ne zaman ne kadar masraf edeceğini bilir, sürprizleri kaldıramaz. e sürpriz yaşamamak için de toyota alır.
Aurislerdeki akaretler yokusunu cikamayan ugruna web siteleri acilan meshur multimode degil mi bu?
YanıtlaSilOnun yeni versiyonu. Ben de zor inandım test sırasında. Eski rezalet şanzımanın ardından çok yol alınmış.
Silen sağlamı ve iyisi Honda. hayat onda
YanıtlaSilGOLF İYİ ARABA
SilBAGIRINCA DAHA DA IYI OLUYOR TABI
SilCorolla multidrive + dizele 71.000 TL veren enayi değildir de nedir ? Taş gibi Golf varken aynı fiyata :)
YanıtlaSilSedan delisidir belki :)
Sil90 beygir arabanın sizi şaşırtmasına, ben şaşırdım.
YanıtlaSilrakipleri 130 beygire çıkmışken, Toyota bu motora devam ediyor, BMW'den motor alacaklardı ama yetişmedi demek ki.
şanzıman konusuna hiç gelmeyelim.
Şaşırttı ama kendi çapında. Hissiyat olarak 95 beygir gücünde bir Punto gibi gidebiliyor. Rakiplerininse performansı belli zaten. Bu arada BMW motoru yetişmemiş. 2015 yılında bekliyoruz artık.
Sillafım meclisten dışarı ağzımı da bozmak istemediğim için direk söylemiyorum ama hayatımda gördüğüm en koktan (anladın sen onu :)) kokpit bu arabada!!!
YanıtlaSilBulunduğum sehirde Toyota ve Opel bayileri çok yakın ,önce toyota sonra astra dizeli 8-10'km sürme imkanım oldu.gucleri yakın olan iki aracında hızlanmaları birbirine yakın,fakat astradaki viraj hakimiyeti,yol tutuş ve direksiyon tepkisi çok daha gelişmiş,Japon araçların genelinde hissiz bir sürüş var,yol hakkında arac size gerekli geri bildirimi veremiyor.ic mekanı çok basit dizayn edilmiş ve malzemelerin kalitesi vasat, dijital saati hangi maksatla kullanıyorlar anlayabilmiş değilim,57000 TL etiket fiyatı olan bu arac yerine ayni fiyata astra sport versiyonu alınabilir üzerinde dolu bir opsiyon listesi de bedavaya gelir.Saygılar...
YanıtlaSildış tasarım o kadar sırıtmıyor hatta ön görünüm ii ama arka i30 . ama iç dizayn vasat bir önceki Corollalar ın iç dizaynı daha kaliteli duruyor. heralde japon arabaların hepsi(mazda hariç) bu tarz iç dizayn yapmaya karar verdiler, civic de iç dizayn ii değil.Toyota nın acilen makyajlı bir iç dizayn yapması lazım civic çıkardı bile
YanıtlaSilBENDE 2005 MODEL CAZ VAR 80BN KM DE USTUNE NE ISTERSIN
YanıtlaSilakıcı hatları olsa da estetik görünmüyor, her arabada böyle çizgiler var ama bu bildiğin küp şeklindeki kutunun üstüne örtü örtülmüş de kırışmış gibi
YanıtlaSilSelamlar;
YanıtlaSilBu mu viteste iyileştirme ? Ben bu aracın aynısını geçtiğimiz Ağustos ayının sonlarında denemiştim.Hayatımda gördüğüm en kötü şanzuman bu araçtaydı.Dakika bir gol bir misali vites geçişlerini hissetmeyi geçtim her vites değiştiğinde öne arkaya gidip geliyor insan.Araçtan indim satışla ilgili hanımefendi yüzümün şeklini görünce anladı.''O yüzden multimode diyoruz,tam otomatik gibi değil'' dedi.Tamam tam otomatik ayrı bu ayrı ama vites geçişlerinde aracın içindekileri öne arkaya sarsmak nasıl birşey arkadaş.Sene 2014,Toyota motor ve vites konusunda batırmış bence.Elalem 1.6 dizel motordan 130 hp 320 Nm tork üretiyor.Bu kadar para istiyorsan karşılığını tüketiciye sunabilmen gerekir.
İnanması zor ama eskisinden çok daha iyi şanzıman. Motor konusunda çok eksiği var Toyota'nın. Gerek turbo Diesel örneklerin düşük gücü gerekse benzinli motorlarda turbo beslemeye geçilmemesi hoş değil. Honda kıpırdanmaya başladı her iki konuda da. Kardeş marka Renault sağ olsun Nissan da iyi gidiyor. Umarım Toyota da uyanır yakında.
Sil