7 Haziran 2013 Cuma
Toyota Corolla
Japon üretici Toyota, popüler modeli Corolla'nın 11. nesil modellerini tanıttı. Furia konseptinden etkileneceği daha önce belirtilen araç yüksek beklentiler yaratmış olsa da seri üretime geçen otomobilin sade görünümüyle tasarımda büyük bir devrim yapıldığı söylenemez.
Daha önceleri de olduğu gibi aracın Amerika ve Avrupa kıtalarında satılacak olan modellerinde farklılıklar bulunuyor. Avrupa versiyonlarında LED gündüz farları, daha kalın bir ön panjur ve sade görünümlü bir ön tampon kullanılırken Amerika'da sunulan S versiyonu Avalon'u andıran daha agresif bir ön görünüme sahip. Genel olarak sert hatlara sahip olan aracın stopları da bir önceki nesil modellerinkine göre uzamış.
Söz uzamaktan açılırken Corolla'nın büyüdüğünü belirteyim. Boyu 4.639 mm'ye ulaşan otomobilin genişliği 1.776 mm'ye ulaşırken yüksekliğinin 1.455 mm'ye inmesi daha dinamik bir duruş sağlamış. Aks mesafesi de 2.700 mm'ye ulaşan Corolla'nın arka koltuklarında sunulan diz mesafesi 75 mm artmış.
Markanın son zamanlarda diğer araçlarında da kullandığı asimetrik kokpit tasarımı iç mekanın dikkat çeken yanı. Orta konsolun üst kısmı GT86'yı andırsa da aşağıya inildiğinde sade kumanda panelleri görünümü ele geçiriyor. Orta konsol tasarımında da birbirinden az da olsa farklılaşan Amerika ve Avrupa modellerinde farklı gözterge panelleri kullanılmış.
15, 16 ve 17 inç çaplı jantlarla sunulacağı açıklanan otomobilin tanıtımı A.B.D.'de yapıldığından ilk olarak 1.8 litre hacimli benzinli motorunun verileri su yüzüne çıktı. 132 ve 140 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip olan ünite 4 ileri vitesli otomatik, 6 vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla ısmarlanabilecek.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
toyota da içerde sıkıntı var
YanıtlaSilİç tasarım aynı Auris yani iptal. Aslında asarım olarak fena olmasada orta konsolun dimdik aşağı inmesi çok kötü duruyo.
YanıtlaSilAmblemi çıkar;
YanıtlaSilToyota mı, Honda mı, Kia mı, Hyundai mi? Kimse anlamaz...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Silorta konsolu tuğladan dimdik örmeleri çok hoşuma gitti. auris'de de bunda da.
YanıtlaSilmevzu corolla ise kimse tartışmasın, sağlam sa satar :)
YanıtlaSilfarkındaysanız honda civic ve Toyota Corolla bir önceki nesilde göstermiş oldukları başarıdan uzaklaşiyorlar gibi.tasarımda Hyundai aldı başini gidiyor..fevkalade işler çıkartıyor...bu Corolla bir önceeki nesilden sönük kalır...
YanıtlaSilYine olmamış yine olmamış. Şu Toyota adam gibi bir tasarım yapsa dişimi kıracam artık.
YanıtlaSilKia diyorum başka birşey demiyorum, kia nın yanında fısss
YanıtlaSilYa gözlerimde bi problem var ya da Amerika versiyonu cidden Dodge Dart
YanıtlaSil'a beniyor :/
Avrupa versiyonununda arka tarafı Renault Latitude' a benziyor
YanıtlaSiltoyota'dan tasarım olarak insanı cezbeden bi modeli ne zaman göricez? yukarıdaki arkadaşa katılıyorum kia tasarımda şu an toyota'dan çok daha iyi.
YanıtlaSiltasarım kötü,motorlarda devrim niteliğinde yenilikler yok ama bizde adından dolayı çok satar
YanıtlaSil2014 ve 4 otomatik vites bravo
YanıtlaSilASFGHFGH 4 ileri otomatik nedir olum, bu araci galiba 1967'de mi piyasaya surecektiniz, ar-ge bolumunde unuttunuz bence
YanıtlaSilTurkiye'de uretilecek olmasi vergi konusunda bir adim one gececektir. Ben cikis fiyatinin cogu kisinin tahmin ettigi gibi 1.33 icin 40k sinirinda olacaktir. Bence heyecan verici tasarim olmus. En azindan biraz daha cesurca. 40 yas ustu insanimizin banko arabasi olarak gorulen corolla simdi biraz daha agresif ve sportif olmus. Keske otamatik konusunda biraz daha yol alabilseler. Dizellere yaptigi uvey evlat muamelesi de biterse sinif lideri diz mesafesiyle cok satacagina suphem yok.
YanıtlaSil2013 yılına kadar sorunsuzlukla gelinen yerden yine aynı tipte müşteri profiliyle devam edecektir Toyota.
SilTürkiye'de de üretiliyor olması vergi konusunda bir avantaj sağlamıyor. Gümrük birliğinden bu yana yerli ve Avrupa üretimi araçların vergileri eşit.
Nedense Toyota tasarımda bir türlü çıta yükseltemiyor.
YanıtlaSilarkası renault latitude hatta kopyala yapıştır yapsan bu kadar benzemez
YanıtlaSilauris kompakt tasarimi sayesinde cok daha sik gozukurken bu corollaya hic yansimamis. yine yeni bir toyota ilani ama sifir heyecan. :(
YanıtlaSilve belliki yine kullanmasi harbi ozen isteyen mmt ile gelecek. oyle olursa tam bir fiyasko.
4 ileri otomatik de ne, kafa yapıyorlar galiba,millet 8 dsg yi standart hale getirmiş, sen 4 oto. opsiyon olarak sat, sadece gülerim ha ha ha
YanıtlaSilGerçi bu şansıman A.B.D'de sadece. Orada DSG'nin de 6 ilerisi kullanılıyor hala :)
SilEvet ya. Dışardan düzgün bir araba sanıyorsun içine binince kabzımal işi olduğunu anlıyorsun. Önkonsol ve iç dizayn tam bir facia. Dışarıdan ise çizgi fena değil...
YanıtlaSiltoyota showroom'da şuan aracı 6 ileri otomatik diyerek satıyorlar? öyle değil mi?
YanıtlaSilLinkteki testte de belirttiğim gibi MultiMode 6 ileri vitesli.
Silhttp://onurkoray.blogspot.com/2013/08/toyota-corolla-14-d-4d-active-multimode.html
A.B.D. versiyonlarındaysa tam otomatik şanzıman var hala.
Avrupa'da benzinli motorlardaysa CVT var.
Bunca yıllık Japon otomotiv hayranıyım, şu arabaya 70bin tl veren dayıların kafasını anlayabilmiş değilim halen.
YanıtlaSilL fakir arkadaşlar gelmiş burada daha arka bagaj kapağında kabloları zemine altına gömemeyen lpg uyumuyla yurdum fakirlerinin güncel broadwayi olan honda civic mi süper olan toyota fanı değilim ama buraya gelip ezik ezil hondayı savunmayın. Honda fiyatı nedeniyle tam bir mantık arabasıdır gerisi boş
YanıtlaSilbroadway'den bahsedince geçmişi anımsattınız bizde 124 vardı broadway alacak kadar zengin değildik ;)
Sil