26 Ekim 2016 Çarşamba

Mercedes-AMG E63


Mercedes-AMG'den beklenen haber geldi. 2016 yılının başında tanıtımı yapılan W213 kodlu E Serisi sonunda gerçek AMG versiyonuna kavuşuyor. Tanıdık bir motorla karşımıza çıkan otomobilin gücü de 600 beygir seviyesini aşmış.


Farklı ön panjur tasarımı, agresif görünüme sahip ön tampon, üzerine çift bombe eklenmiş kaput, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler, karbon fiber yan aynalar, ince yapılı spoiler, dörtlü egzoz çıkışı ve difüzör gibi detaylara sahip olan otomobilin ön çamurlukları arkasında bulunan "V8 Biturbo" logosu sahip olduğu gücü işaret ediyor.

İç mekanı da diğer AMG modellerinde olduğu gibi sportif detaylar sunan otomobilde küçük çaplı, alt kısmı düzleştirilmiş ve Alcantara kaplanmış direksiyon simidi, metal pedal seti, karbon fiber kaplamalar ve AMG logolu kafalıklara sahip adaptif desteklere sahip koltuklar bulunmakta.


Süspansiyon sisteminin mekanik yanıyla birlikte adaptif pnömatik sistem de performanslı sürüşlere dayanıklı hale getirilirken fren sistemi modifiye edilmiş. Arka aksta 360 mm çaplı fren diskleri sunan otomobilin ön diskleri E63'te 360, E63 S'teyse 390 mm çaplı. Karbon seramik disk opsiyonuyla birlikte bu çap 402 mm'ye ulaşıyor.

Kaputu altında, her geçen gün daha da popüler hale gelen 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, v8 motor görev yapan E63, 571 beygir güç, 750 Nm tork üretebilirken E63 S'te veriler 612 beygir ve 850 Nm şeklinde. 9 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunacak olan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sırasıyla 3.5 ve 3.4 saniye sürüyor.


Silindir deaktivasyon özelliğine de sahip olan motor sayesinde araçlar 250 km/s'te sınırlandırılan maksimum süratlere ulaşabilirken opsiyonel olarak bu limit 300 km/s'e yükseltilebiliyor. Bu arada geçmişte AMG logolu otomobillerle arka lastiklerini dumana çevirmiş kişiler için de iyi bir haber var; Sunulan drift fonksiyonu sayesinde araçlar arkadan itişli olarak da kullanılabilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder