26 Şubat 2013 Salı

McLaren P1


McLaren, bayrağı efsanevi modeli F1'den devralacak modeli P1'i aylar öncesinden tanıtmaya başlamış olsa da resmi teknik verilerinin bizlerle olması Şubat sonunu buldu.

Yuvarlak hatlı tasarımını daha önce de gördüğümüz otomobilin arkasına yerleştirilen ve gövdeyle aynı seviyeye gizlenebilen spoiler bir hava freni olarak kullanılabildiği gibi yüksek süratli sürüşlerde hava sürtünmesinin azaltılabilmesi için açısı, direksiyon simidi üzerine yerleştirilen düğme sayesinde değiştirilebiliyor.


1.400 kg ağırlığa sahip olan otomobilin fren sisteminde görev yapan diskler yeni bir karbon seramik alaşımından üretilmiş. Standart karbon seramik disklerden daha hafif olan parçalar daha çabuk soğurken çelik disklerde olduğu gibi parlak bir görünüme sahip.

İç mekanı neredeyse tamamen karbon fiberden üretilen P1'in yaşam alanında kullanılan bu parçaların en üst cilası atılmamış ve bu sayede 1.5 kg ağırlık tasarrufu sağlanmış. Karbon fiber iskelete sahip koltuklar 10.5 kg ağırlığa sahip. İleri-geri kaydırılabilen koltukların sırtlıklarıysa 28 derecede sabitlemiş. McLaren, pistlere çıkıp aracı kaskla kullanacak sürücüler için sırtlık açısını 32 derece olarak da sunabiliyor.


Otomobilin, gaz pedalına atmosferik emişli bir motora sahipmiş gibi tepki verebilmesi için hibrit bir sistemle donatıldığını açıklayan McLaren, Formula 1'de kullandığı teknolojilerden birisini daha yollara taşımış oluyor. Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motoru 737 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen otomobilin elektrik motoru 180 beygir güç, 260 Nm tork sağlayabiliyor.

Karma kullanımda 916 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen araçta 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik bir şanzıman görev yapıyor. Hızlanma verileri kesin rakamlarla belli edilmese de otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniyenin altında zaman alacak. 200 km/s'e 7, 300 km/s'eyse de 17 saniyenin altında ulaşabilen P1'in maksimum sürati 350 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

Sadece 375 örneği üretilecek olan otomobilin fiyatı İngiltere'de 866.000 Sterlin, A.B.D'deyse 1.115.000 Dolar olacak.

10 yorum:

  1. top gear arac için 1500 kg diyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara 1.300 kg olacağı söylendi ama onu da tutturamadılar.

      Sil
  2. 3,8 litreden 737 beygir mi :S nasıl mümkün oluyo böyle bişey?

    YanıtlaSil
  3. 3.8 litreden 1000 beygirin uzerinde de cok rahat alirsin ama motor omrunden yer ikide bir bakima vermen gerekir. tabiki mclaren de dun girmedi bu ise, benim bilmedigim ayrintilarla o motoru oldukca uzun omurlu yaptiklarina eminim. Onur abi kesin cok daha guzel aciklayacaktir. ama turbo beslemeyi dayadigin zaman, cok saglikli olmasa da mumkun oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, turbo beslemeyle sınır hayal gücü neredeyse. Egzotiklerde motor ömrünün kısalmasını çok önemsemiyorlar zira zaten bu araçları alan kimse direksiyonunda milyon kilometre geçirmiyor.

      Bakımları da normal bir aracınkinden çok daha sık yapılıyor zaten. Ayrıca P1'de bir de KERS var kı o da içten yanmalı motorun en çok zorlandığı yerlerde ek güç sağlayıp zorlanma süresini azaltıyor.

      Sil
  4. Ön çamurluğun arkasına doğru bir yerde devamsızlık var, bir garip gözüküyor. Bir de arabanın ön tarafı tam bir gülen surat :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tasarım saçmalama sınırında zorla tutunmuş

      Sil
  5. sanat eseri, basyapit. gorunum olarak f1 gibi bir efsanenin takipcisi olmayi basarmis. eminim mclaren surus olarak da o cizgiyi yakalamistir

    YanıtlaSil
  6. tasarım olarak f1 bunu ezer geçer yalnız.ama son sürat 350'de sınırlandırılmasa f1 değil veyron'u bile zorlar.sanırım emisyonla ilgili bu sınırlama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emisyon değerlerine o süratlerde bakılmıyor. Sınırlandırma genelde aracın mekanik sınırları nedeniyle oluyor.

      Sil