1 Mart 2013 Cuma

Mercedes-Benz G63 AMG 6X6


Mercedes ve AMG şaşırtmaya devam ediyor. Genelde ürettiği ciddi görünümlü SUV modelleri akıllarda yer eden üreticiler bu sefer üç akslı bir G Serisi versiyonu üzerinde çalışıyor.


5. 867 mm boya, 2.111 mm ene ve 2.209 mm yüksekliğe sahip olan aracın temelleri Avustralya ordusu için üretilen G320 CDI modellerine dayanıyor. Yerden yüksekliği 460 mm olarak açıklanan aracın yaklaşma açısı 52, uzaklaşma açısıysa 54 derece olarak açıklandı. 37 inç çaplı lastiklere sahip olan aracın ağırlığı 3.775 kg olarak açıklanırken yükleme kapasitesi 650 kg.


Sınırlı sayıda üretilmesi beklenen G63 AMG 6X6'nın çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 544 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresinin 8 saniyenin altında olacağı açıklanırken maksimum sürat 160 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılacak.

Standart bir G63 AMG'den üç kat daha pahalı olacak aracın fiyatı 410.000 Euro civarında olacakken ortalama tüketim değeri de 18 litre/100 km olarak açıklandı.

6 yorum:

  1. 6x6 nasil isliyor tork dagilimi nasil boyle normal insanin anlayabilecegi turden basitce aciklar misin Onur abi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekşi Sözlük'te de çok soran oldu bunu. Aslında çok komplike bir sistem değil. Sonuçta bazı kamyomlarda da var 6x6 ve 8x8 gibi çekiş sistemleri. Aynı 4x4 gibi ama 2 ve 3. akslar arasında da bir şaft bulunuyor.

      Sil
  2. yok artık amg

    YanıtlaSil
  3. Teknik verileri ne derece iyi olursa olsun görgüsüz oyuncağı olmaktan öteye gitmeyecek bir araç

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler Mercedes ve AMG .

    YanıtlaSil
  5. plakadan da görüldüğü gibi para babası arap şeyhleri için yapılmış

    YanıtlaSil