Çin'de herkes elektrikli otomobil üretmek için kolları sıvamış gibi. Cyrus ile ortaklaşa çalışan Huawei de otomobil üretimine girenlerden biri. 2019 yılında tanıtılan SF5, seri üretime geçerken bazı özelliklerini kaybetmiş olsa da çekiciliğini korumuş.
Modelin dış görünümü, iki yıl önce ortaya çıkan modelinkinden çok farklı değil. Sivri burun yapısına eşlik eden LED farlar ve tampondaki hava girişine kadar uzayan gündüz aydınlatmaları aynen korunmuş. Yuvarlak hatlar ve arkaya doğru daralan yan cam çizgisi de hemzemin kapı kolları gibi seri üretime alınıyor.
Çamurluklarında ek korumalara yer verilmeyen otomobil bu sayede daha sade bir duruş sergiliyor. Arka bölümde sunulan küçük spoiler, bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar ve tamponun altına eklenen difüzör görünümlü parça dinamik duruşu pekiştirmiş.
İç mekanda sade hatlarla bizleri karşılayan otomobilde iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu ve orta konsolu oluşturan, dik yerleşime sahip bir dokunmatik ekran görev yapıyor. Havalandırma ızgaralarını konsol tasarımına entegre eden Seres, farklı renklerde sunduğu deri döşemenin haricinde Mercedes'ten alınan cam ve ayna kumandalarıyla da dikkat çekiyor.
4.700 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.875 mm olarak açıklanıyor. Kaput altında, konsept haline göre farklılıklar olan SF5'in sahip olduğu bir çift elektrik motoru, 550 beygir güç, 820 Nm tork üretebiliyor. 33 kWh kapasiteli pilleriyle 180 km menzil sunan aracın 1.5 litre hacimli, benzinli motoru, menzil uzatıcı olarak görev yapıyor ve 1.000 km üzerinde menzili mümkün kılıyor.
Çin ABD mücadelesinin otomotiv sektöründeki göstergeleri bunlar başka bir şey değil. Çin tüm dünyaya meydan okuyor, her alanda.
YanıtlaSil