2 Eylül 2020 Çarşamba

Hyundai Kona


Hyundai'nin, farklı görünümüyle öne çıkan B-SUV modeli Kona makyajlandı. Görünümünde yapılan değişiklikleri iç mekanına yansıtmayan otomobile hafif hibrit seçenekler eklenirken donanımı güncellendi.

Aracın ön bölümünde yer alan tasarımı yumuşatan Hyundai bu kısımda çift katlı far tasarımı kullanmaya devam etmiş. Sis farları da yuvarlatılırken sistem LED teknolojisi kullanmaya başlamış. Panjuru da iki parçaya bölen marka 16, 17 ve 18 inç çaplı jantları da yenilemiş. Arka bölümde stopların iç tasarımları değişmiş ve alt aydınlatma grubu, tamponla birlikte tamamen yenilenmiş.


N-Line paketli modellerde gövde rengine boyanan çamurluklar ve yan eteklerin yanında daha agresif duran tamponlar ve çift egzoz çıkışı bulunuyor. Bu araçların ön bölümüne eklenen sahte hava girişleri nedeniyle logoları panjura indirilmiş. Ayrı sis farlarıysa iptal edilmiş.

İç mekanda ana hatları koruyan Hyundai, araca dijital gösterge paneli ve çok daha geniş bir dokunmatik ekran eklemiş. Yan havalandırma üfleçlerinin ızgara tasarımı yenilenmiş. Sürüş modu düğmesi de daha şık hale gelen Kona'nın el freni yerine elektronik park freni kullanılmış. Vites konsolunda yapılan düzenlemede bardaklıklar büyümüş ve ek depolama bölümleri oluşturulmuş.

Farklı döşeme seçenekleriyle sunulan Kona'nın N-Line modelleriyse kırmızı detaylar, siyah a boyanmış iç trim parçaları, daha sportif desteğe sahip ön koltuklar, N armaları ve metal pedal setine kavuşuyor.

Kaputu altında da yenilikler sunulan Kona'nın 1.6 litre hacimli, turbo benzinli motoru artık 198 beygir gücünde. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla (DCT) donatılan modeli iki veya dört tekerlekten çekişli olarak tercih etmek mümkün.

48 Volt hafif hibrit sisteme kavuşan, 136 beygir gücündeki turbo Diesel ünite de DCT veya 6 ileri vitesli, akıllı manuel şanzımanla (6iMT) alınabiliyor. Bu araçta da iki ve dört tekerlekten çekiş sistemleri sunuluyor.


120 beygir gücündeki, 1 litre hacimli, turbo benzinli motorsa 48 Volt hafif hibrit sistem, önden çekiş ve 6iMT kombinasyonuyla alınabiliyor. Hibrit sistem alınmazsa dört tekerlekten çekiş opsiyonu ve standart manuel şanzıman ve DCT seçenekleri donanıma ekleniyor.

Hibrit severleri de mutlu eden Kona'nın son motor seçeneği de tanıdık. 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor ve elektrik motoruyla donatılan araç 141 beygir gücünde. Önden çekişli bu Kona'da 6 ileri vitesli DCT kullanılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder