6 Mart 2012 Salı

Mercedes-Benz A Serisi


Mercedes'in yeni hatchback ailesi A'nın ilk fotoğraflarının internete sızmasının üzerinden daha bir gün geçmeden araçların motor seçenekleri hakkında bilgiler gelmeye başladı.

Tasarımı hakkında önceki makalemde yorumlar yaptığım aracın donanım seçenekleri oldukça farklı aksesuarlar barındırmakta. Örneğin AMG Sport isimli donanım paketi seçildiğinde araçta 18 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı ve sabit kafalıklı sportif koltuklar gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Boyu 4.292, eni 1.780 ve yüksekliği 1.433 mm olarak açıklanan araç bir önceki nesilden 18 cm daha alçak bir yapıya sahip.


Tamamı turbo beslemeye sahip motorlarının çoğunu B Serisi'nden de tanıdığımız yeni A Serisi'nde bulunan A180 ve A200 modellerinde kullanılan 1.6 litre hacimli üniteler sırasıyla 115 ve 156 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli motoruyla A250, 211 beygir güç üretebiliyor.

1.8 litre hacimli Diesel motorlara sahip olan A180 CDI ve A200 CDI sırasıyla 109 beygir güç, 250 Nm tork ve 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken 2.1 litre hacimli turbo Diesel motora sahip olan A250 CDI 170 beygir güç, 350 Nm tork üretebilmekte.

ECO start/stop bütün motor seçeneklerinde standart olarak sunulurken 6 ileri vitesli şanzıman da standart donanımda yer alıyor. Otomatik şanzıman tercih eden müşterileri de unutmayan Mercedes 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını A Serisi'ne de yerleştirmiş.

Bu arada aracın fiyatları konusunda hala kesin bir açıklama yapılmadı.

24 yorum:

  1. fiyatıyla ilgili tahmininiz nedir peki? açıklama yok tamam da mesela A200 modeli benim kafama yattı biraz. 1.6 motor 156 beygir fena değil çok performans tutkunu olmayanlar için. mesela a3 veya bmw 1 serisi ile kıyaslasınız nereye koyardınız?

    YanıtlaSil
  2. %0 faiz imkanlı taksitlendirme imkanı var mı

    YanıtlaSil
  3. bmw 1 ile arasında kaldım. audi a3 ü düşünmem bile zaten a3 fwd.

    YanıtlaSil
  4. A Serisi de önden çekişli arkadaşlar. Bu sınıfta arkadan itişli tek seçenek BMW 1 Serisi.

    Fiyatlar konusunda tahin yürütmek gerekirse A200'ün iyi donanımlı bir versiyonunun BMW 118i giriş seviyesinde olacağını söyleyebilirim ki bu da yaklaşık 30.000 Euro.

    YanıtlaSil
  5. aaa, ben arkadan itişli diye biliyordum. şu anda çok şaşırdım. geriye sadece 1 serisi kalıyor. yanılmıyorsam "a for attack" ya da benzeri bir sloganla tanıtılmıştı. böyle tanıtılan bir aracı neden rwd yapmazlar ki.

    YanıtlaSil
  6. En kısa cevabı maliyet. Saldırıyı sürüş dinamikleri alanında değil fiyatta yapacak gibi Mercedes.

    YanıtlaSil
  7. fiyat konusunda a3 ile 1 serisi arasında sırıtmazsa, sınıfının lideri diyebiliriz yeni a class için sanırım. olsun fwd olsun mercedes-benz'dir, candır.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslar ulkemizdeki 1.6 vergi dilimi icindeki tek arkadan itisli ve 8 ileri otm. zevk makinesi BMW 1 serisidir. A ve a3 hikayedir..

    YanıtlaSil
  9. Tahmini olarak 60-80 bin lira seviyesinde olacak bir C sınıfı hatchback'den sportif sürüş dinamiği adına çok bir şey beklememek gerekir diye düşünüyorum. Bana kalırsa bu seviyede bir hatchback alırken göz önünde bulundurulacak tek kriter rwd ya da fwd olması olmamalı. Mercedes'in hem Audi hem de BMW'den daha iyi işçiliğe sahip olma ihtimali yüksek. Keza donanım olarak da bir 116'dan üstün olacağı aşikar. Bir de biraz subjektif olacak ama, görsel olarak gittikçe daha da çirkinleşen BMW'nin 1 serisinin yanında a-class çok şık duruyor gerçekten.

    YanıtlaSil
  10. eğer c serisinden tek eksiği bagajı, üstüne bir de fazlası olacaksa kimse taban fiyat 40.000 eur 'a yakın olacaktır..

    YanıtlaSil
  11. Motor ve donanım seviyesine de bakacak ama BMW 1 Serisi seviyesinde ve B Serisi'nden ucuz olması gerekiyor teknik olarak.

    Testini yeni yazdığım B200'ün Sport donanımla 94.400 TL olduğunu düşünürsek aynı motor ve donanımla A'nın 90.000 ve belki biraz altı olacağını tahmin edebiliriz.

    Tabi A180 modelinde fiyat daha da düşecektir.

    YanıtlaSil
  12. 72bin gibi gibi geliyor dediler.

    YanıtlaSil
  13. Eskisiyle yenisi aslinda eskisiyle yenisi degil :) farkli araclar, ama bence iyi ki oyle olmus, arkadan itisli olsaydi keske, ama yine de guzel arac, a3 un yenisiyle eskisi nerdeyse ayni audi tasarimini degistirmemekte kararli, yeni a3 u dusunmem bile fwd icin belki v40, rwd icinse 1 serisinden baska secenek var mi bu sinifta?

    YanıtlaSil
  14. V40 ve A Sersisi bana da çok daha çekici geliyor önden çekiş konusunda. A3 ailesinde dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonu daha bol olacaktır. O da Audi'nin avantajı gibi.

    Arkadan itişli tek modelse 1 Serisi bu segmentte.

    YanıtlaSil
  15. Acaba ic boyutlari nasil 429 boyu yeterli olabilecek mi?
    Bir de dsg nin sorunlari oldugu soylenmisti bu aractaki otomatik vites dsg ye oranla ne derece basarili, bir de bmw nin yeni zf kaynakli 8 ileri otomatik vitesi?

    YanıtlaSil
  16. Tavanin hala hafif yuksek oldugunu dusunursek ic mekan genisliginda sinifi ortalamalarinda olacagini soyleyebiliriz.

    BMW'nin tam otomatik sanzimani tork konvertorlu oldugundan ne dusuk surat ne de kalkislarda sorun cikariyor. Mercedes'in cift kavramali sanzimanini da B 200'de test ettim ki DSG'den basarili oldugunu soyleyebilirim.

    YanıtlaSil
  17. Tork konvertorlu otomatik sanzimanlari sehirici kullanimlar icin yani konfor odakli oldugunu soyleyebilir miyiz? Otomatiklestirilmis olanlarin ise sportif oldugunu?

    YanıtlaSil
  18. Sizce v40 mi mb a mi? V40 7 cm daha uzun 1.3 cm daha alcak, bir de ayni hacimdeki ayni yakitli motorlardaki arac fiyatlari farki tahmini ne kadar olur? ( ayni donanimla fiyat farki ya da ayni fiyatla donanim farki) Ve donanim zenginlikleriyle fiyatiyla surusuyle 2. Eliyle servisiyle hangisi onde?

    YanıtlaSil
  19. Yaya hava yastigini kimse sallamaz turkiyede ama bunun maaliyeti fiyata yansir mi?

    YanıtlaSil
  20. Tork konvertörlü otomatik şanzımanlar daha yüksek konfor seviyesi sunsalar da özellikle yüksek güçlü modellerde manuelden iyi performans yakalayabiliyorlar. Yarı otomatiklerse üst viteslerdeki değişim hızlarıyla daha sportif sürüşleri destekleyebiliyor.

    V40 ve A'nın ikisini de kullanamadığım için kesin bir şey söylemek doğru olmaz ama ikinci elde Mercedes'in marka imajının avantaj getirdiği bir gerçek.

    Yaya hava yastığı aracın çarpacağı yayaların daha çok önem vereceği bir donanım gerçekten de ama bir araca takılması ve daha sonra bu araçta devreye girmesinin ardından sürücüye maliyeti az olmayacaktır.

    YanıtlaSil
  21. Mercedes A serisinde cok bariz iscilik hatalari var, A serisinin sinifi itibari ile normal denemez bence, sonucta premium sinif bir arac ve hem Audi hem de BMW'den iscilik olarak bana cok geride geldi, sizinde gorusleriniz ogrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  22. Yol testinin makalesinde tartıştık kalite konusunu. Linki veriyorum:

    http://onurkoray.blogspot.com/2012/10/mercedes-benz-a180-urban.html

    YanıtlaSil
  23. ben biraz önce bundan tam 20dk önce aynı arabayla otobanda kapıştım bende clio vardı ama geçemedi beni ama onun yerinde bmw 1 serisi olsaydı geçerdi benim gördüğüm ibre 190 dı en son burun buruna kaldık ama geçtim yani reno clio yu geçemeyen bi araba yazık para verilmez

    YanıtlaSil