3 Şubat 2015 Salı

Ferrari 488 GTB


Bu yıl Cenevre otomobil fuarının bombalarından birisi de Ferrari'nin yeni modeli olacak. Turbo beslemeleri bütün ürün gamına yayacakmış gibi görünen İtalyan üretici bu sayede motor küçültme çalışmalarına da başlamış oldu.

İlk bakışta 458 Speciale'nin farklı bir versiyonu gibi görünen otomobilde hava yolu açılmış bagaj kapağıyla birlikte aerodinamik olarak optimize edilmiş yeni bir ön tampon kullanılırken yan etekler de büyümüş. Arka çamurluklar önüne çift katlı hava girişleri eklenirken arka görünüm daha da sadeleştirilmiş. LED stoplar hafifçe rötuşlanırken büyük difüzör ve çift egzoz çıkışı 458 Speciale'ye göz kırpmış.


İç mekanı da tanıdık görünen otomobilin yaşam alanında 458 rüzgarları esmeye devam ediyor. Farklı koltuklar ve yeni bir vites konsoluyla donatılan aracın kumanda düğmeleri de elden geçirilirken gösterge panelinde kullanılan grafikler de yenilenmiş.

Asıl yeniliği kaput altında yatan 488 GTB'nin çift turbo beslemeye sahip 3.9 litre hacimli v8 motoru 670 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye sürerken 200 km/s sürat 8.3 saniyede görülebiliyor. Otomobilin maksimum süratiyse 330 km/s olarak belirtilmiş.

8 yorum:

  1. bu 670 beygirse laferrari'nin ya da f12berlinetta'nın halefi otomobil olmıcak sanırım. v8 böyleyse v12 ne olur kim bilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel soru valla. Turbo beslemeyi görünce kontrolu kaybetti Ferrari.

      Sil
  2. Ferrarinin turboya yönelmesi çok sinir bozucu. la ferrari gibi hibrit üzerinden yürümeleri daha mantıklı olur ve daha verimli araçlar çıkar ortaya. bmw i8 gibi örnekler varken gidip 3.9 lt turbo motor yapmak çok saçma. Ya eskisi gibi güzel devir karakterli güzel sesli atmosferiklerini koysunlar araçlara ya da la ferrari gibi teknoloji harikaları üstünden yürüsünler. turbo ferrariye yakışmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamların hibriti frenden geri dönüşüm olunca aslında şehir içi ve pist kullanımında artısı var sadece o da belli bir ölçüde. otoyol kullanımında orta yerinde yolun fren yapmayacağına göre frenden dönüşüm olayı tırtılıyor. turbo herdaim gaza bastıkça güç veriyor sonuçta. ayarında kullanırlarsa ki burdan kastım bugatti, koenigsegg vs. gibi motoru turboya boğma olayını yapmayıp bu işi adabıyla yapmaları, o zaman benim için bir sorun teşkil etmiyor. ben sonuçta ferrari alıp binen birisi değilim. anca oyunlarda, youtubeda vs. sesine şeklinde nasıl gidiyor nasıl duruyor vs. onlara bakan birisiyim. neticede f40 da turboluydu ve o dönemde f1 de turbo kullanıyordu. şuan f1 yine turbo kullanıyor ve ferrarinin ordan kazandığı yeni tecrübe be teknolojileri dediğim gibi motorun turboya boğmadan kullanmasında bir sakınca görmüyorum görsem bile adamlara ne zaten değil mi. sanki bana ferrari satmaya dünyanın dört köşesinden ferrari bayileri sıraya girmiş de burda böyle ahkam kesiyorum gibi oluyor.

      Sil
    2. Pil teknolojisinin gelişimiyle birlikte hibrit üniteleri çok daha sık görebileceğiz büyük ihtimalle. Bu arada i8'de hibrit motor kullanılıyor ama onun da benzinli motoru turbo beslemeli :)

      Sil
  3. arabaya pedal koymamışlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünerek kontrol ediyorsun. Öyle teknolojik bişey

      Sil
    2. Baba akü yok :) kaputu açtınız bari aküyü çalmayın

      Sil