14 Ekim 2021 Perşembe

Lexus LX 600


2007 yılında tanıtılan güncel nesli artık çok eskimeye başlayan Lexus LX sonunda yeni nesline kavuştu. Eskiden olduğu gibi Toyota Land Cruiser temelleri üzerine geliştirilen model hem kaput altında hem de iç mekanda ciddi yenilikler sunuyor.

Dev ön panjur konseptine yeni bir boyut getiren otomobilin bu parçası, farklı donanımlarda değişik renklerde alınabiliyor. LED farlar ve girintili çıkıntılı kaput tasarımı da dikkat çekici. Arazi odaklı versiyonlarında 18 inç çaplı jantlar sunulan LX 600'ün diğer seçeneklerinde 20 ve 22 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Yan görünümü köşeli hatlarıyla Land Cruiser'dan aynen alınmış gibi duran otomobilin arka bölümünde, bagaj kapağını boydan boya geçen LED stoplar bulunuyor. Küçük anten, spoiler ve neredeyse bagaj kapağıyla aynı seviyede olan arka tampon aracı olduğundan küçük göstermiş. Şişkin çamurluklar ve yan basamaklar da duruşu biraz daha heybetli hale getiriyor.

İç mekanı baştan yaratılan modelde çift renkli deri döşeme, dijital gösterge paneli, çift dokunmatik ekran ve üç kollu direksiyon simidi kullanılmış. Üç koltuk sırasıyla alınabilen otomobili iki koltuk sırasıyla tercih edenler, arkada iki adet tekli koltuk siparişi verebiliyor. Bu durumda arka koltuk eğlence sistemi, merkezi kumanda paneli ve çok daha rahat koltuklar donanıma ekleniyor.

LX'in 2.850 mm'lik aks mesafesi 1995 yılında ortaya çıkan ilk nesilden beri aynı şekilde korunuyor. Seviye ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi standart olarak sunulurken sportif donanımla birlikte limitli kaydırmalı arka diferansiyel de donanıma ekleniyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir V6 motor barındıran LX 600, 415 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Burulma direnci, önceki nesil modellere göre %20 artışta olan araç buna rağmen o araçtan yaklaşık 200 kg daha hafif.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder