Peugeot’nun ürün gamı genişlemeye devam ediyor. Aslında kısa zaman önce yeni nesli tanıtılan ve Çin’de üretilen 308 Sedan'ın ismi olan 408, Avrupa’ya etkileyici bir SUV olarak geliyor. Bu şekilde Citroën C5 X'e de bir kardeş gelmiş oluyor.
Fransız üreticinin güncel köşeli çizgilerini devam ettiren otomobilin önünde gövde rengi parçalara sahip panjur, ince yapılı Matrix LED farlar ve kesişen çizgilerden oluşan agresif bir tampon bulunuyor. Hafifçe eğimli yerleştirilmiş gündüz aydınlatmaları da tabii ki unutulmamış.
Yan bölümde lansman aracının ilginç tasarımlı 20 inç çaplı jantları anında dikkat çekiyor. Ön kapılara marka amblemini yerleştiren Peugeot, kapı altlarına da birçok karakter çizgisi atmış.Çamurluklarda yer alan siyah renkli korumalarsa ince yapılı.
Coupé SUV akımının bir temsilcisi olan 408’in arkası da farklı görünümüyle dikkat çekiyor. Yüzgeç antenin altında çift bölümlü olarak görülen spoiler, ince yapılı LED stoplar, öne alınmış marka logosu ve birçok girinti çıkıntıya sahip siyah renkli tampon bu bölümün öne çıkan detayları.
Yaklaşık 4.7 metre boya sahip olan aracın yine neredeyse 2.8 metreyi bulan aks mesafesi sayesinde arka koltuklarda diz mesafesi iddialı bir konuma gelmiş. Bagaj hacmi, donanım ve motor seçeneğine göre değişse de maksimum halde 536 ile 1.611 litre arasında değişiyor.
İç mekanda da yeni nesil Peugeot modellerinin rüzgarı esmeye devam ediyor. Köşeli hatlara sahip bölümde 3 boyutlu gösterge paneli, çift kollu direksiyon simidi ve şık bir şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları bulunuyor. Dokunmatik ekranın altında, yine dokunmatik kısayol tuşları ve onların da altında fiziksel kumandalar yer alıyor. Yüksek yan destekli ön koltuklar ve 10 hoparlörle 690 Watt çıkış gücü sunan Focal ses sistemi diğer öne çıkan donanımlar.
Kaput altında da tanıdık motorlar barındıran 408’in Avrupa’da en çok tutulacak üniteleri şarj edilebilir hibritler olacak. 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motora yardımcı olan elektrik motoruyla 180 ve 225 beygir güç üretebilen seçenekler sunan hibritlerin her ikisi de 360 Nm tork üretebiliyor. Türkiye’ye daha uygun olan motorsa 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli ünite. 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen motor diğerleri gibi 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder