18 Ocak 2015 Pazar

Dacia Logan MCV Ambiance 1.2 16V


Renault'nun yan markalarından birisi olan Dacia son zamanlarda hızlı bir gelişim süreci içerisine girdi. Düşük maliyetlerle edinilebilen otomobillerin ucuz görünümlü olmasının gerekmediğini göstermeye çalışırcasına işlerine devam eden Romanya merkezli üretici ana markadan edindiği parçalarla yeni otomobiller üretme konusunda oldukça başarılı bir hale geldi.

Markanın yükselişinde önemli bir yere sahip olan Logan kendisini ilk olarak 2004 yılında gösterirken Renault ve Nissan da dahil olmak üzere birçok logoyla satıldı. Station wagon gövde seçeneğine 2006 yılında kavuşan model bu aracı 5 veya 7 kişilik oturma kapasitesiyle almaya olanak tanıyordu. Yüzünü 2012 yılında gösteren 2. nesil Logan'ın sedan versiyonları Türkiye'de Renault Symbol adını alırken artık sadece 5 kişilik kapasite sunan station wagon gövde seçeneği de aileye 2013 yılında katıldı.


Dış Mekan


Logan ailesinin ilk nesil örneklerinden daha üst sınıf bir görünüme sahip olduğu söylenebilir. Özellikle MCV modellerin bir önceki nesilde station wagon ile MPV arasında kalan görünümü ikinci nesille birlikte tamamen ortadan kaybolmuş.

Genel anlamda köşeli hatlara sahip olan otomobilde sedan kardeşi Renault Symbol'un dinamik görünümlü yüzü bulunurken siyah renkli yan aynalar ve kapı kollarının da Renault'dan alındığı görülebiliyor. Kapıların alt bölümlerinde plastik korumalara yer veren Dacia siyah renkli tavan raylarını da donanıma eklemiş. 15 inç çaplı sac jantlarsa plastik jant kapaklarıyla sunuluyor.

Arkaya doğru ilerlediğimizde kalın sayılabilecek bir D sütunuyla karşılaşıyoruz. Geriye doğru bakan bölümü siyah renkli plastikle kaplanan sütunların altında bagaj kapağına taşmayan stoplar bulunuyor. Bagaj kapağı tamponun ortasına kadar inen otomobil tavanda küçük bis spoiler sunarken tampon altında siyah plastik koruma ve köşelerde reflektörlere sahip.

4.492 mm boya sahip olan Logan MCV'nin genişliği 1.733, tavan rayları dahil yüksekliğiyse 1.550 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.634 mm.


İç Mekan


Aracın düşük maliyetini hissettirmeye başladığı bölüm olan yaşam alanında siyah renkli plastik hakim. Dört kapı içerisinde de küçük cepler sunulurken ön kapı eşiklerinde metal görünümlü Dacia logolu kaplamalar görülebiliyor. Göbeği büyük üç kollu direksiyon simidinin arkasında krom çerçeveli gösterge tablosunda devir ve hız göstergelerinin yanında dijital kilometre ve yakıt seviye göstergeleri yer alıyor.

Yuvarlak havalandırma ızgaralarına sahip olan aracın direksiyonu solunda Eco düğmesi ve çevirmeli far yükseklik ayarı yer alırken üst kısmına bir tepsi eklenen orta konsolda dörtlü flaşör ve merkezi kilit düğmeleri, Aux ve USB girişlerine sahip ses sistemi kumandaları, manuel klima kumanda paneli ve elektrikli ön cam düğmeleri yer alıyor. Vites konsolundaysa iki bardaklık, ince uzun vites kolu ve el freni kolu görülebiliyor.

Yan aynaları gibi arka camları da manuel kumandalı olan Logan MCV'nin geniş arka koltuklarında üç kafalık sunulurken asimetrik olarak katlanabilen koltuk sırtlıkları sayesinde 573 litre hacimli bagaj 1.518 litreye kadar büyütülebiliyor.


Konfor


Ortalama sertiliğe sahip bir süspansiyon sistemiyle donatılan Logan MCV'nin 185/65-15 ölçülerine sahip geniş yanaklı lastikleri yolda karşılaşılabilen bozuklukları rahatlıkla emebiliyor. Rüzgar ve motor gürültüsü, bulunduğu segment düşünüldüğünde makul kabul edilebilen otomobilin iç mekana yol gürültüsü alıyor olması da sanırım kimseyi şaşırtmayacaktır.

Geniş koltuk yüzeyleri konfor ağırlıklı tasarıma sahip olan otomobilin bu konuda sıkıntısı bulunmuyor. Hem ön hem de arkada bol hacim sunan Logan MCV'nin arka koltuklarda sunduğu diz mesafesi başarılıyken baş mesafesi neredeyse bir MPV standardında.

Donanım konusunda tahmin edilebileceği gibi çok cömert olmayan test aracında manuel kumandalı klima, elektrikli ön camlar ve direksiyon simidi arkasından kumanda edilebilen, MP3 çalabilen, USB ve Aux bağlantıları sunan ses sisteminden başka dikkat çekici bir aksesuar bulmak zor. Asıl ilginç olansa premium markaların bile bazı modellerinde sunulmayan pistonlu motor kaputunun aracın standart donanımında yer alması oldu.


Sürüş


Dacia marka olarak sportifliği çağrıştıran bir firma değil. Logan'ın station wagon versiyonu da bu genellemenin dışına çıkmıyor. Enine göre yüksek yapılı bir otomobil olan Logan MCV ortalama sertlikteki süspansiyon sistemine rağmen yüksek ağırlık merkezi nedeniyle ani hareketlerde salınıma girebiliyor. 65 yanaklı lastikler de yanal kuvvetler arttığında kendilerini bırakıyor.

Daha çok düşük süratler için uygun olan otomobil sunduğu 5 ileri vitesle zaten yüksek süratlere ulaşmakta zorlanıyor. Debriyaj pedalı hafif olsa da yolları belli olmayan şanzıman hızlı vites değişimlerini sorun haline getirebiliyor.

Bütün bunları anlattıktan sonra aracın zaten sportif amaçlı üretilmediğini hatırlatmakta fayda var. 1.2 litre hacimli benzinli motoru 75 beygir güç, 107 Nm tork üretebilen otomobil 5 ileri vitesli şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 14.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 156 km/s olarak açıklanıyor.

1.091 kg yürür ağırlığa sahip olan Logan MCV 1.2'nin yakıt tüketim değerleriyse üzmüyor. Hollanda ve Belçika'da yaptığım uzun test boyunca, start/stop sunmayan diğer araçlar gibi şehir içi tüketimi sonsuzluğa doğru uzayabilen otomobilin sabit ve düşük süratli otoyol sürüşlerinde 5.5 litre/100 km ortalamanın altına indiğini gözlemledim. Aracın neredeyse hiç zorlanmadığı test sürüşünün genel ortalamasıysa 5.9 litre/100 km oldu.

Bu arada test ettiğim araçta, Türkiye'de satılan benzinli modellerde sunulmayan Eco modu bulunduğunu ve yol boyunca bunun devrede olduğunu da hatırlatmam gerekiyor.


Fiyat/Donanım


Dacia, Türkiye'ye Logan MCV'nin üç farklı versiyonunu getiriyor. Tamamı Ambiance donanım paketine sahip olan otomobillerin giriş versiyonuysa testime konuk olan 1.2 litre hacimli benzinli motora sahip olan model. 2014 modeller için 35.050 TL fiyat belirleyen Dacia 2015 model araçların fiyatınıysa 39.050 TL olarak açıklıyor.

Standart donanımında elektrikli ön camlar, klima, USB ve Aux girişlerine sahip, MP3 çalabilen, uzaktan kumandalı ses sistemi, vites değişim göstergesi, far yükseklik ayarı, hidrolik direksiyon, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları, ESP, ASR ve sürücü hava yastığı yer alan otomobilin opsiyonel donanımları arasında metalik gövde rengi (600 TL), ön yolcu hava yastığı (600 TL) ve stepne (350 TL) yer alırken opsiyon olduğu belirtilen tavan rayları ve siyah yan koruma çıtalarının fiyatı açıklanmamış.


Sonuç


Dacia'nın hızlı yükselişi sırasında bir çok segmentte yer alması olumlu bir gelişme. Markanın önceki nesilde de beğenilen modelleri arasında yer alan Logan MCV'nin geçirdiği değişimse gözden kaçırılacak gibi değil. Ticari araç görünümünde uzaklaşıp normal bir station wagon halini alan otomobilin iç mekan değişkenliği ve hacmi arayan müşterileri kendisine çekmesi sürpriz olmayacaktır.

Performans adına çok şey sunamayan otomobilin 1.2 litre hacimli motoruyla zaten böyle bir iddiası bulunmuyor. Düşük süratlerde ve şehir içi sürüşlerde kendisini evinde hisseden Logan MCV'nin donanımından izolasyonuna kadar hemen her şeyi kendisini şehirli olmaya itiyor. Otomobil uzun yolda dinamizm aramayıp sakin seyredebilecek sürücüler için de makul bir seçim olabilir. Özellik olarak göze batmayan modelin fiyat seviyesiyse dikkat çekici.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

11 yorum:

  1. Niçin yaptın bu testi şimdi? Kime ne faydası var?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Potansiyel müşterilere faydası var. Fiyat seviyesi ve Dacia'nın satış rakamlarına bakılırsa çok insan faydalanabilir.

      Sil
    2. Sanki herkes premium d, e, segmenti otomobillere biniyor güzel ülkemde!!! Teşekkürler başarılı bir test olmuş. Donanım, motor ve aksesuar seçenekleri zengin olsa -kendi ülkesi Romanyadaki gibi- almayı kesinlikle düşünürdüm Logan MCV yi.

      Sil
    3. +1. tamam test beni de heyecanlandırmadı ama kime ne faydası var demek de saçma. mesela rapid spaceback mi bu mu diye tereddütte olan biri gayet fikir edinebilir bu testten.

      Sil
    4. tabii ki de rapid. bizde 3 taksi var 2 tanesi rapid biri logan. rapidler 200.000'e kadar tık demezken logan 130.000'de cortladı bir daha logan almam net.

      Sil
  2. Dacia Logan MCV = 2015 Renault 12 Toros SW

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oluyor gibi. Şu sıralar dikkat ettim de taksiden şirket aracına yığınla satılmış.

      Sil
  3. Onur Bey başarılı bir test, siz bu kakalaklara aldırmayın. Ben bir dacia loganı 200.000 km ye yakın kullandım. Değiştirmeyi de düşünmüyorum. TR nin bozuk yolları, sürekli sıkıştırmalar, çizmeler v.s., vergiler, v.s. düşünülünce, işletim masrafı süper olan bir kaç araçtan biri. zaten benimde baktığım bu. beni yolda bırakmayacak, yakıtı, vergiyi düşünmeyeceğim, güvenli bir araç...

    YanıtlayınSil
  4. Bloglara yapilan bazi yorumlar insani zivanadan cikartiyor. Terbiyesizlik, ego, bencillik, saygisizlik iste yeni Turkiye.

    YanıtlayınSil
  5. basarili bir inceleme. tesekkurler

    YanıtlayınSil