24 Ocak 2015 Cumartesi

Volvo V40 D2 R-Design Powershift


Premium otomobil pazarında rekabet kızışıyor. Alman markalarının arasından sıyrılmak isteyen Volvo'nun C segmentinde yer alan ve 2012 yılında tanıttığı modeli V40'ın Türkiye'de en popüler modeli D2'nin testini 2013 yılında sizlerle paylaşmıştım. Bu test sonrasında araçta bulduğum en büyük eksiği otomatik şanzıman olarak belirtmemin üzerinden çok geçmeden İsveç merkezli üreticiden bu yönde bir atılım geldi.

Geliştirilmiş bir Ford Focus platformu kullanan V40'ın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru da Ford izleri taşırken çift kavramalı yarı otomatik şanzıman da aynı firmanın raflarından alınma bir ünite. Bakalım önceki testimde düşük yakıt tüketim değeriyle dikkat çeken otomobile otomatik şanzıman nasıl etki etmiş.


Dış Mekan


Daha önce Advance donanım paketiyle testime konuk olan V40 bu sefer R-Design paketle karşımızda. Bu donanım seviyesiyle birlikte görünümü de farklılaşan otomobilin sportif görünümlü ön tamponunun köşelerine LED aydınlatmalar dik şekilde yerleştirilirken ön panjura R-Design logosu eklenmiş.

17 inç çaplı jantları koyu renkli olan test aracının yan aynaları da metal görünümlü. Farlar üzerinde başlayan yan çizginin arka kapıların gerisinde yukarıya doğru yönelmesiyle şık bir görünüm kazanan V40'ın arka bölümüyse köşeli tasarımın en çok görüldüğü yer.

Kalın tutulan C sütununun üst bölümünden aşağıya doğru kavislenen LED stoplar geceleri güzel bir görünüm sunarken spoiler ve küçük anten genel tasarıma uyumlu. Bagaj kapağı camının kenarlarında yer alan siyah bölüm aşağıya doğru uzayıp dış mekandaki bagaj tutamağı olarak görev yaparken sis farlarının yerleştirildiği arka tamponun alt bölümünde R-Design paketinde yer alan difüzör ve yuvarlak yapılı çift egzoz çıkışı görülebiliyor.

4.369 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.783 mm olarak açıklanırken yüksekliği 1.420 mm. Aracın aks mesafesiyse 2.647 mm.


İç Mekan


Güncel Volvo modellerinin iç mekanında zaman geçirenler V40'ın yaşam alanında da yabancılık çekmeyecektir. Kapılar açılır açılmaz insanın suratına vuran deri kokusu kalite algısını artırırken sırtlıklarında R-Design logosu bulunan ön koltuklarda parçalı Alcantara kullanıldığı da görülüyor. Kapı içlerinde ortalama büyüklükte gözler sunan otomobilin sürücü kapı kolunda merkezi kilit, elektrikli cam ve ayna kumandaları yer alıyor.

Kapı içlerinde görülen mat metalik kaplamalar konsol ve direksiyon simidi üzerine de serpiştirilirken üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidine de R-Design logosu eklenmiş. Bagaj açma düğmesi ve aydınlatma kumandaları direksiyonun soluna alınırken görünümü değiştirilebilen dijital göstergelerde de Ford modellerinin izleri görülebiliyor.

Orta konsolun üst bölümünde bilgi ekranıyla yanında motor çalıştırma düğmesi ve anahtar yerleştirme boşluğu dikkat çekerken daha aşağıda havalandırma ızgaraları, gizlenmiş CD girişi ve Volvo'nun ünlü arkası boşaltılmış orta konsol paneli bulunuyor. Siyah plastik zeminli konsolun üzerinde havalandırma, telefon ve ses sistemiyle birlikte yol bilgisayarının da kumanda düğmeleri yer alıyor. Bu bölgenin en altındaysa ön koltuk ısıtıcıları, park sensörü ve Start/Stop'un kumandaları bulunuyor.

Siyah renkli tavan kaplamasına sahip test aracının R-Design paketinin bir diğer getirisi de metal pedal seti. İleri-geri kaydırılabilen ön kol dayanağının altında yer alan gözde USB girişi ve 12 Volt soket bulunduran Volvo bu bölümün önünde kayar kapaklı çift bardaklık ve bir 12 Volt soketi daha sunuyor. Şık görünümlü vites koluysa topuzdan aydınlatmaya sahip.

Güneşliklerin her ikisinde de ışıklandırmalı makyaj aynaları sunan Volvo aracın aydınlatma paketi kapsamında ayak bölümü ışıklandırması ve LED okuma lambaları da sunuyor. Kendiliğinden kararabilen iç dikiz aynasının çerçevesiz olması da şık bir detay.

Hem ön hem de arkada baş ve diz mesafeleri sınıfı standartlarında olan V40'ın arka koltuklarının yanlarında, Ford Focus'ta olduğu gibi kapaksız gözler bulunuyor. Arkada yolcu bulunmadığı hallerde bu bölümdeki kafalıklar yatırılabilirken iki yolcu olduğu hallerde ortada bulunan kol dayanağı ve gizlenebilen iki bardaklık konforu artırıyor.

Çift katlı zemine sahip olan bagaj 335 litre hacim sunsa da arka koltuk sırtlıkları yatırılarak bu hacim 1.032 litreye ulaştırılabiliyor. Bagaj bölümünde kapaksız yan cepler ve 12 Volt soketi de bulunuyor.


Konfor


Donanımında 10 mm alçaltılmış şasi bulunan test aracı bir de R-Design paketili olunca süspansiyon konforu sanki hayallerde yaşayacakmış gibi görünse de durum çok farklı. Advance paketli modelde olduğu gibi sertliği ortalamanın biraz üzerinde olan süspansiyon sistemi sportif ayarlı olsa da bu araçtakinden daha küçük olan jantlar ve 225/45-17 ölçülerine sahip olan lastikler darbe emilimine daha çok yardımcı olabiliyor.

Geniş oturma yüzeyine sahip koltuklarla donatılan V40'ın ön koltuklarında bel destek ayarı bulunurken arkada da geniş oturak bölümüne sahip koltuklar dikkat çekiyor. Bu bölümde üç kafalık, katlanabilen kol dayanağı ve gizlenebilen çift bardaklık bulunuyor.

Aracın sunduğu baş, omuz ve diz mesafeleri C segmenti standartlarını karşılarken rüzgar ve yol sesi izolasyonları da premium segment standartlarını karşılıyor. Turbo Diesel motorun sesi düşük sürat ve yüksek devirli kullanılan durumlarda iç mekana alınsa da yüksek süratlerde arka planda kayboluyor.

Konfor donanımı da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, deri ve Alcantara döşemeler, elektrikli sürücü koltuğu, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, direksiyon sertlik ayarı, hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, anahtarsız giriş ve sürüş, arka park sensörü, yağmur ve far sensörleri, ısıtmalı ön cam, far yıkama sistemi, tek düğmeyle katlanabilen arka koltuk kafalıkları, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, 8 hoparlörlü ses sistemi, Bluetooth bağlantısı ve elektrokrom iç ayna bulunuyor.

Otomobilin 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı da konfora büyük katkı sağlıyor. Çok yumuşak geçişlere sahip olan ünitenin manuel modda kullanıldığında bile agresif bir yapıya bürünmüyor.


Sürüş


V40'ın açık arayla Türkiye'de satılan en düşük güçlü modeli olan D2'nin sürüş performansının yüksek olması beklenmese de otomobilin altyapısı bunu hiç belli etmiyor. 45 yanaklı lastikler ve sertliği sportif sürüşler için hafifçe sert ayarlanmış süspansiyon sistemi ani yön değişimlerinde rahatsız edici salınımlara neden olmuyor.

Direksiyon ayarında Sport dışında bulunan modlar biraz yumuşak kalırken elektrohidrolik ünite bu tip sistemlerin büyük çoğunluğu gibi biraz hissiz. Bununla birlikte direksiyon simidine verilen tepkiler hızlı ve kesin.

Dinamik sürüşlerden hoşlananlar için genelde uygun olan çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar V40 D2'de törpülenmiş. Konforun azalmaması için kavrama süresi uzun tutulan şanzıman bu sayede ani vuruntulara sebebiyet vermese de gücün iletilmesini yavaşlatmış oluyor. Manuel modda vites küçültürken bile sertlik sunmayan sistemin direksiyon simidi arkasından kumanda edilememesi de agresif sürüşler arayanları üzebilir.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 12.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 190 km/s olarak açıklanıyor. 1.471 kg ağırlığa sahip olan otomobilin yakıt tüketimi sabit süratli otoyol sürüşlerinde 5 litre/100 km seviyesinin altını görebilirken test ortalaması da 6.4 litre/100 km olarak gerçekleşti. Bu veri manuel şanzımanlı kardeşininkiyle aynı.

Test aracının çok başarılı bulduğum bir bölümü de frenleri oldu. Çok kolay dozlanan kısa stroklu fren pedalı dengeli duruşsağlayan yüksek performansıyla Alman rakiplerinden geride kalmıyor.


Fiyat/Donanım


Volvo V40'ın D2 motor ve Powershift şanzıman seçeneği 84.360 TL'den başlayan fiyatlardan satışa sunuluyor. Premium donanım paketiyle 88.230 TL fiyat etiketine sahip olan otomobil için istenen ücret Advance seviyesinde 96.890 TL ve R-Design'da 92.270 TL'ye ulaşıyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve yan aynalar, elektrokrom ve çerçevesiz iç ayna, yol bilgisayarı, dijital gösterge paneli, çok fonksiyonlu, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, 5 inç bilgi ekranı, deri ve Alcantara döşemeler, siyah renkli tavan döşemesi, ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağı, katlanabilir arka kol dayanağı, çift bölgeli havalandırma sistemi, ön, yan ve perde hava yastıkları, sürücü diz hava yastığı, 17 inç çaplı jantlar, R-Design logolu ön panjur ve direksiyon simidi, metal pedal seti, metal görünümlü yan aynalar, Start/Stop, 10 mm alçaltılmış şasi, 6 hoparlörlü ses sistemi ve çift katlı bagaj zemini yer alan otomobilin opsiyonel donanımı da zengin.

Ek R-Design paketinde arka park sensörü, yağmur sensörü, 7 inç büyüklüğünde ekrana sahip 8 hoparlörlü ses sistemi, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi bulunan otomobil bu paketi 3.069 TL (+Vergiler) karşılığında sunarken içerisinde direksiyon sertlik ayarı, ısıtmalı ön koltuklar, alarm, ısıtmalı ön cam, anahtarsız sürüş ve kişisel araç iletişim sistemi bulunan R-Design konfor paketi için 2.354 TL (+Vergiler) isteniyor.


Sonuç


Volvo'nun Çinli Geely grubu tarafından satın alınmasının ardından yaşadığı değişim kesinlikle iyi yönde. Çok daha dinamik hatlara sahip bir tasarım anlayışına kavuşan modeller arasında C segmentinde yer alan V40 dikkat çekiyor. Premium segmentteki rakipleriyle rahat bir şekilde başa çıkabilen otomobil değişkenlik, iç hacim ve donanım konularında da müşterilerini üzmüyor.

1.6 litre hacimli turbo Diesel motoruyla performanstan ziyade tutumluluğa ağırlık veren test otomobilimde sunulan Powershift şanzıman da şehirde konfor seviyesini üst düzeye çıkarıyor. Frenler ve süspansiyon sistemi, görünümü gibi sportif karakterli olan V40'tan en iyi sürüş zevkini alabilmek için T4 ve T5 motorların da gözden geçirilmesinde yarar var.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

21 yorum:

  1. Merhaba Onur Bey,

    Bu D2 motoru Peugeot'da ki motorun aynısı mı? Eğer aynısı ise bu bahsettiğiniz performans kaybı powershift'ten dolayı mı gerçekleşmektedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Peugeot ve Ford'un kullandığı motor. Kayıplar Powershift'in ayarından kaynaklanıyor. T4'te daha hızlı vites değiştiriyor aynı şanzıman. Bariz biçimde konfor için ayarlanmış.

      Sil
  2. Testte olan aracın tıpatıp aynısına sahibim, almadan önce düz vitesli versiyonuna olan incelemeniz benim için 1 numaralı referans olmuştu.

    Yakıt tüketiminden kalitesine, donanımdan fiyatına piyasada ki (hele hele Golf ve a180) en uygun en sağlam araç. TAŞ gibi derler ya, taş gibi araba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracın ikinci el durumu nasıl acaba? Benim de şu ara gönlümden geçen araba bu fakat golfün ikinci el gücü caydırmıyor değil bir de fiyatları inanılmaz yakın seviyede.

      Sil
    2. Otomobillerin ikinci el değeri garip bir şekilde yarınını bilmeyen Türkiye gibi bir ülkede çok önemseniyor. Otomobil ölü bir yatırımdır. Durduğu yerde değer kaybeder. Hele bir de kaza riski bulunur ki bir anda bütün değeri sıfıra inebilir. Dolayısıyla ya ikinci el değerini kafaya takmamayı ya da gidip ikinci el araç almayı öneririm ben.

      Sil
    3. Onur bey,
      sorun da buradan kaynaklanıyor ya işte! Yarınını bilemeyen insanlar yatıracakları onca paranın bir değeri olan nesneye yatırmayı hedefliyorlar. Eğer tam tersi olsaydı (örneğin , İngiltere'de) insanların gelecekle ilgili kaygıları olmayacağından (yok Eset bizi vurur mu? Yok Amerika krizi büyütür mü? Yoksa Irak savaş mı açar? vs..) değer kaybını gözetmeksizin alternatifleri değerlendirebilirler. Bizler de işte alternatif ve daha kaliteli olanı tercih edemeyerek, sıradan ve vasat ancak değerini tutan ürünlere yöneliyoruz. Ne yapalım?

      Sil
    4. İkinci el alalım. :)

      Sil
  3. otomobilin iç hacmi (özellikle arka koltuklar) s60'dan iyi mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil. S60 D segmentinde zaten. Arka koltuklarda daha çok hacim sunması normal.

      Sil
  4. Araba alev alev yanıyor ya :) 428i xdrive'dan bir önceki hayalim.ama t4 olanı

    YanıtlaSil
  5. yalnız t4 fiyat listesinden kaldırılmış. çok büyük hayal kırıklığı oldu benim için. sizce sipariş üstüne getirirler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. XC90 fiyatlarını girerken yetişmemiştir bir şekilde T4 fiyatları. Modelle değil motor seçeneğiyle alakalı bir şey olmuş. V40 Cross Country, S60 ve V60'ın da T4'ü yok listede.

      Sil
    2. Dedikleriniz rahatlattı beni teşekkür ederim.gerçi diğer yandan sahibinden.com'da yüzlerce d2 varken sadece 1 tane t4 olması düşündürücü.

      Sil
    3. Demek millet kopamıyor aracından. Satmıyor kimse.

      Sil
    4. hahhhahaahha dizellerden çok kolay vazgeçiyolar demek ki :) ha ben bu aracı alsam torunuma kalır o ayrı.araç zaten sağlam ben de gözüm gibi bakarım

      Sil
  6. Onur Bey test izlenimleriniz için teşekkür ederim, Türkiye'de maalesef otomobil gazeteciliği birçok meslek'te olduğu gibi çok gerilerde, bu sebeple her ne kadar araçla ilgili çok detaya girmeseniz de okuduklarımdan tarafsız birisi ve otomobillerden yeterince iyi anladığınızı hissettiriyorsunuz. Başarılı testlerin ve TR özelinde güncel otomobil haberlerinin devamını diliyorum, saygılar

    YanıtlaSil
  7. Onur bey, başarılı ve bilgilendirici yazılarınız için teşekkür ederiz. Benim hep merak ettiğim ama bir türlü cevabını öğrenemediğim bir sorum olacak size : Yarı otomatik ve tam otomatik şanzımanlar arasında ne fark vardır? Bir Volvo V40 sahibi olarak bu soruma paralel olarak çift kavramalı otomatik şanzıman ne demektir, bunu da sormak istiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarı otomatik şanzımanlar yapı olarak manuel şanzımanlarla benzeşir. Aslında parçaların büyük kısmı aynıdır. Hatta debriyajları da bulunur fakat pedala basma işini araç kendisi yaptığı için pedal bulunmaz.

      Tam otomatik şanzımanlarda, şanzıman girişinde baskı balata yerine tork konvertörü yer alır. Bu bölümde önce hidrolik, daha sonra da mekanik kavrama gerçekleşir. Bu sayede özellikle ilk hareket çok yumuşak olur.

      Çift kavramalı yarı otomatiklerde tek ve çift vites dişlileri iki ayrı mil üzerinde durur. Tek vites seçiliyken çift, çift seçiliyken de tek, diğer debriyaj tarafından hazır bekletildiğinden geçişler çok hızlı ve tek kavramalılara göre pürüzsüz olur.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim

      Sil