14 Haziran 2014 Cumartesi

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Premium Multidrive S


Avrupa'da senelerdir çok tutulan bir gövde şekli olan station wagon sonunda Türkiye'de de ilgi görmeye başladı. Özellikle arka koltuk baş mesafesi ve bagaj hacmi gibi konularda üstün olan bu araçlar, kalabalıklaşan şehirlerde daha sık karşılaşmaya başladığımız hatchback kardeşleriyle birlikte kullanışlılık konusunda sedan kardeşlerinden daha başarılı.

Durumun farkında olan markalar arasında sayılabilecek Toyota ilk nesil modellerinde sadece hatchback versiyona yer verilen Auris'in ikinci neslinde Touring Sports isimli station wagon modeli de müşterilerin beğenisine sundu. Teknik ikizi olan Corolla'dan farklı olan görünümüyle dikkat çeken otomobilin donanım alanında da ufak tefek farklılıkları bulunuyor. Bakalım bu farklılıklar Renault Mégane Sport Tourer ve Hyundai i30 CW gibi rakipleri karşısında başarısını etkileyecek mi.




Dış Mekan


Genelde araçlarının görünümüyle kalp atışlarını hızlandırmayan Toyota bu modelinde tasarımı biraz daha öne çıkarmış gibi. C sütununa kadar hatchback kardeşiyle aynı tasarımı sunan otomobil buradan itibaren farklılaşıyor. Şişkin bir ön tampon ve sportif görünümlü ön hava girişine sahip olan aracın farları da dinamik bir görünüm sunmuş.

Yandan bakıldığında daha sade bir görünüm sunan aracın 16 inç çaplı jantları biraz küçük görünse de ek ücret karşılığında 17 inç çaplı seçenekler de alınabiliyor. İnce yapılı tavan raylarına sahip olan Auris Touring Sports arka bölümde de daha kısa boylu kardeşine benziyor. Küçük bir spoiler ile donatılan otomobilin çıkıntı yapan arka tamponunun kenarlarına reflektörler yerleştirilmiş.

4.560 mm boya, 1.760 mm genişliğe ve 1.475 mm yüksekliğe sahip olan aracın 2.600 mm'lik aks mesafesiyse daha kısa boylu kardeşiyle aynı.


İç Mekan


Auris Touring Sports'un yaşam alanı da tanıdık bir görünüme sahip. Kapıların içlerinde kısa fakat geniş gözler yer alırken yaşam alanını renklendirmek için mat metalik renge boyanan çıtalar da bu bölgelerde görülebiliyor. Dört cam kumanda düğmesi ve merkezi kilit kumandası kapı içine alınırken yan ayna kumandaları, far yükseklik ayarı, otomatik park yardımcısı, park sensörleri ve ESP kumandasıyla birlikte direksiyon simidinin soluna alınmış. Bu bölgenin altına küçük bir kapaklı göz eklenirken yakıt deposu açma düğmesi sürücü koltuğunun yanında bulunuyor.

Kokpitinde GT86 havası estirilen Auris Touring Sports'un üç kollu direksiyon simidinde yol bilgisayarı, ses ve hız sabitleme sistemlerinin kumandaları yer alırken sade görünümlü gösterge panelinde metal görünümlü çerçevelere sahip iki yuvarlak gösterge ve ortasında bilgi ekranı görülebiliyor.

Dik yerleşimli orta konsolda ince yapılı havalandırma ızgaraları, dijital saat, dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve yol bilgisayarı, emniyet kemeri ve kilit uyarıları, çift bölgeli tam otomatik klimanın kumandaları dikkat çekerken alt bölümde yer alan kapaksız gözün içerisinde USB ve Aux girişlerinin yanında 12 Volt soket ve ön koltuk ısıtma düğmeleri de bulunuyor.

Vites konsolunda da daha yukarıda olduğu gibi siyah renkli plastik görünen otomobilin vites yolları zigzaglı yapıya sahip. Bu bölümün gerisinde Sport tuşu bulunurken çift bardaklık, el freni kolu ve ileri geri kaydırılabilen kol desteği de gözden kaçmıyor. Bu aksesuarın içerisinde büyük bir gözün yanında gizli bir üst kat bölmesi de yer alıyor.

Ön konsolun kenarlarında sunulan havalandırma ızgaraları Corolla'dakilerin aksine yuvarlak tasarıma sahipken bu bölümlerde kullanılan deri döşeme iç mekana daha lüks bir hava katmış. Önde olduğu gibi arkada da yarı deri döşemeye sahip koltuklar bulunurken orta bölümde sunulan katlanabilir kol dayanağına iki bardaklık entegre edilmiş.

530 litre gibi geniş bir bagaj hacmi sunan  Auris Touring Sports'un bagaj örtüsü D sütununun altına olduğu gibi üst kısmına da sabitlenebiliyor. Bagaj duvarlarında yer alan kollar yardımıyla yatırılabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde hacim 1.658 litreye ulaşıyor.


Konfor


Kardeşi Corolla gibi Auris Touring Sports modeli de bu başlıkta başarılı özellikler sunuyor. Orta sertlikte süspansiyon sistemi rahatsız edici salınımlar yaratmadan geniş zemin dalgalanmalarının iç mekana etki etmesine izin vermezken 205/55-16 ölçüsüne sahip geniş yanaklı lastikler küçük yol bozukluklarını başarılı şekilde sönümleyebiliyor.

Kenarları deri döşemeye sahip ön koltukları geniş yüzeyleriyle dikkat çeken otomobilin arka koltuklarında Corolla kadar diz mesafesi sunulmasa da omuz ve baş mesafeleriyle birlikte bütün ölçüler sınıf standartlarını yakalıyor. Siyah döşemelerin iç karartıcı olduğunu düşünenler için direkler ve tavanı açık renkli kumaşla kaplayan Toyota sunduğu cam tavanla da yaşam alanını önemli ölçüde ferahlatmış.

Corolla'da olduğu gibi yol sesini daha belirgin şekilde iç mekana ileten otomobilin rüzgar sesi izolasyonuysa başarılı. Motor sesi konusunda şaşırtan Auris'in sunduğu sportif ses sportif araçlarda bile garip karşılanmayacak cinsten.

Konfor donanımı oldukça zengin olan test aracında ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme sistemi, ön koltuk ısıtma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, navigasyon sistemi, ön koltuklarda yatay olarak ayarlanabilen kol dayanağı, geri görüş kamerası, panoramik cam tavan, follow me home fonksiyonlu farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli sürücü koltuğu bel destek ayarı, Bluetooth bağlantısı ve yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.

Özellikle sıkışık trafikte büyük kolaylık sağlayan otomatik şanzıman sürekli değişken oranlı bir ünite. Otomatik kullanımda alıştığımız şekliyle vites geçişi olmadığından sarsıntı yaratmayan şanzıman bu sayede çok konforlu bir sürüş sağlarken manuel modunda sunulan 7 ileri vites hem koldan hem de direksiyon arkasında yer alan kulakçıklardan değiştirilebiliyor.


Sürüş


Toyota ismini son yıllarda sportiflikle bağdaştırmak zor. Konu bir de station wagon gövdeli araçlar olduğunda beklentileri yüksek tutmak daha da zorlaşıyor. Bunun yanında markanın Auris Touring Sports ile doğru yolda olduğunu belirtmekte yarar var. Dinamik sürüşlerde tedirginlik vermeyen süspansiyon sistemi zorlandığında önden kayma yaşatsa da ESP'nin çabuk devreye girmesiyle durum kolayca kontrol altına alınıyor.

Kalınlığı başarılı olan deri kaplı bir simitten kumanda edilen direksiyon sistemi şehir kullanımı için ayarlanmış gibi bir his veriyor. Yumuşak olan sistem çok hisli olmasa da tepkileri kesin. Gaz pedalı da yumuşak olan otomobilin pedala verdiği tepkiler oldukça başarılı. Vites küçültme gibi bir işlem olmaması motor devrinin daha doğrusal biçimde artabilmesine olanak verdiğinden hızlanmalar pedal açısına paralel olarak gerçekleşiyor.

1.320 kg boş ağırlığa sahip olan test aracı 132 beygir güç, 160 Nm tork üretebilen, 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli bir motora sahip. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman sayesinde kolayca devirlenebilen motorla 0'dan 100 km/s sürate hızlanma 11.2 saniyede tamamlanırken maksimum sürat 190 km/s olarak açıklanıyor.

Otoyolda yapılan sabit süratli yolculuklarda ortalama tüketim değeri 6 litre/100 km'nin altına indirilebilen aracın test ortalamasıysa 8.4 litre/100 km olarak gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Toyota'nın genel anlamda başarılı olduğu bir bölüm de fiyat ve bu fiyata sunulan donanım seviyesi. 1.4 litre hacimli turbo Diesel ve 1.6 litre hacimli benzinli motor seçeneklerine sahip olan Auris Touring Sports'un benzinli modelleri Multidrive S şanzımanla birlikte sunuluyor. Fiyatları 70.490 TL'den başlayan otomobil Premium donanımıyla birlikte 76.100 TL'ye alınabiliyor.

Bu fiyata dahil olan donanımlarsa ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları, ön ve arka park sensörleri, otomatik park asistanı, çift bölgeli tam otomatik klima, hız sabitleme sistemi, ön koltuk ısıtma sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dokunmatik ekran, USB ve Aux girişleri sunan, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, ön koltuklarda yatay olarak ayarlanabilen kol dayanağı, geri görüş kamerası, navigasyon sistemi, elektrokrom iç ayna, panoramik cam tavan, follow me home fonksiyonlu farlar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli sürücü koltuğu bel destek ayarı, Bluetooth bağlantısı 16 inç çaplı jantlar ve yokuş kalkış desteği olarak sıralanabilir.


Sonuç


Türkiye'de de sonunda büyümeye başlayan C segmenti station wagon pazarına yeni katılan Auris Touring Sports Toyota'nın zaten sahip olduğu özelliklere başkalarını da eklemeyi başarmış. Tasarımı, markanın diğer modellerinden daha iddialı olan aracın sürüş özellikleri de başarılı. İç mekanda Corolla ile olan organik bağları görülebilen otomobilin geniş ve değişkenlik sağlayabilen bagajı müşterileri de kendisine çekecek gibi görünüyor.

Artık nesli tükenmeye başlayan atmosferik emişli motorlardan birisine sahip olan test aracı başarılı şanzımanı sayesinde bu konuda bir olumsuzluk hissettirmiyor. Japon üreticilerin sevdiği bir şanzıman türü olan CVT standart motor sesine alışkın olan sürücüleri şaşırtırken gaz pedalına verdiği lineer tepkiler sürüşü daha konforlu kılıyor. Fiyat/Donanım alanındaki başarısı da aracın başarılı olma şansını artırıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. sanırım sportif görünüm olarak i30 cw bir çok rakibinden daha üstün...

    YanıtlayınSil
  2. Türkçe'de sonradan birilerinin oturma organları tarafından uydurulmuş ''oldukça'' kelimesini ne yazık ki siz de sık sık kullanıyorsunuz. Hiçbir mantıklı anlam içermeyen ve saçma sapan bir kelime olan ''oldukça'' nın yerine ''son derece'' veya ''gayet'' kelimelerini kullanırsanız sizi daha çok severiz. Ödüllü bir bloga da bu yakışır, doğru ve düzgün Türkçe.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarımda dikkat ettiğim bir nokta da Türkçe kullanımı. O nedenle "Oldukça" kelimesini kullanırım. "Son derece" ve Arapça kökenli "Gayet" kelimelerinin de yeri olsa da "Olabildiğince" anlamına gelen "Oldukça" kelimesini de yazılarıma eklerim. Dil sürekli değişen bir yapıdır ve zamanla bazı kelimelerin yok olup bazılarının eklenmesi doğaldır. Genelde de kelimeler insanlar tarafından uydurulur. Bunda bir gariplik yok bence.

      Dolayısıyla mantıklı anlamı bulunur bu kelimenin. Kullanımında da bir sakınca yok bence. Kontrol etmek isterseniz Türk Dil Kurumu sözlüğüne bakabilirsiniz.

      Sil
  3. üstteki adsız otomobil teest bloğunda gelmiş türkçe dersi veriyor amk.
    sen yanlış yere gelmişin moruk. burada otomobilden bahsediyoruz sen 1950 model atmosferik motora takacağına, sürekli doğru dizel ve şanzıman kombinasyonuna ulaşamayan toyotayı eleştireceğine neymiş oldukça kullanılmayacakmış.
    en az bir japon otomobil üretim mantığı kadar gereksizsin adsız

    YanıtlayınSil