18 Ekim 2010 Pazartesi

Nissan GT-R


Nissan'ın süper sporcusu GT-R'ın yeni modelleri sonunda gün ışığına çıktı. Hakkındaki ilk bilgiler Ağustos ayında paylaşılan otomobilin tasarımında büyük bir değişiklik bulunmazken motor gücü artırılmış.

Yapılan aerodinamik geliştirmeler sonucunda hava sürtünme katsayısı 0.26 cW seviyesine çekilen otomobilin yere bastırma kuvvetinde de yaklaşık %10 oranında bir artış yakalanmış. Süspansiyon ve egzoz sistemi elden geçirilen GT-R, 390 mm çaplı yeni disklere sahip bir fren sistemine sahip.

20 inç çaplı jantları eskisinden daha da hafifken ön tamponun iki yanına LED teknolojili gündüz farları eklenmiş. Ön tamponun orta kısmında aracı daha da sportif gösteren hava girişleri bulunurken daha gelişmiş bir difüzör ve merkezi yerleşimli sis farına sahip arka tampon da yenilenmiş. Aracın bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler artık boyanmamış karbon fiber olarak da sımarlanabiliyor.

"Pure edition," "Black edition," "Premium edition," "SpecV," "Club Track" ve "EGOIST" isimli altı ayrı versiyona sahip olan aracın Club Track isimli modeli sadece pist kullanımına uygunken EGOIST isimli donanım paketi yüksek kişiselleştirme potansiyeliyle en lüks GT-R olarak karşımıza çıkıyor. Bu versiyonda 20 adet iç mekan renk seçeneği bulunurken koltuklar ve kapı içlerinde baklava desenli deri döşeme kullanılmış.

Otomobile eklenen sistemlerden en ilgi çekeniyse dar viraj frenlemesi olgusunun önüne geçen elektronik yardımcı. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunulan araç, direksiyon simidi yarım turdan fazla çevirilmiş ve sürati de 10 km/s'in altındaysa kendisini geçici olarak arkadan itişli hale getirebiliyor. Otomobilin gözlegörülmeyen modifikasyonlarından bir diğeri de şasinin daha da güçlendirilmiş olması.

Motor kaputunun altında da yenilikler sunan GT-R'ın çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v6 motoru 530 beygir güç, 612 Nm tork üretebiliyor. SpecV'de sunulan overboost fonksiyonu sayesinde bu tork değeri geçici olarak 632 Nm'ye çıkabiliyor.

4 yorum:

  1. isviçrede ambri isimli küçük bir kasabada bu arabayı kullanma şansım oldu. 0-250 km/h 10 sn. sürdü çok güçlü bir motoru var.. 500 hp anlatılmaz yaşanır

    YanıtlaSil
  2. hiç kullanma şansın oldumu bilmiyorum ama birgün, özellikle bir pistte denemeni umarım. sürekli dört çeker sistemi, ağırlık dağılımı yere yakın, yoldan çıkarmak neredeyse imkansız audinin kertenkelesi bu araba için geçerli :) p.s. 80 km/h ile spin attırma çabalarım başarısızlıkla sonuçlandı :)

    YanıtlaSil
  3. Daha süremedim ama bir yerlerden bulursam kaçırmam şansı.

    YanıtlaSil