10 Aralık 2010 Cuma

BMW 1 Serisi M Coupé


BMW M departmanının uzun süredir beklenen modeli tanıtıldı. BMW 135i'yi yeterince kuvvetli bulmayan müşterileri hedef alan 1 Serisi M Coupé, sürüşü en zevkli BMW modelleri arasında yerini almaya hazırlanıyor.

Diğer modellerinken farklı tasarıma sahip ön ve arka tamponları otomobili çok daha sportif gösterirken 19 inç çaplı jantlar da bu görünümü pekiştiriyor. Diğer M modellerinde olduğu gibi dörtlü egzoz çıkışına sahip olan 1 Serisi M Coupé'nin çamurlukları  da genişletilmiş. Daha sportif görünümlü dikiz aynaları ve yan eteklere sahip olan aracın boyu 4.380, eni 1.803, yüksekliğiyse 1.420 mm.

Sade görünümlü iç mekanda sportif koltukları standart olarak sunan BMW, deri ve Alcantara kaplamalarla birlikte beyaz zemin ve kırmızı ibrelere sahip gösterge panelini de araca uyarlamış. Otomobilin bagaj kapağı da hafifçe makyajlanarak entegre spoiler biraz daha büyütülmüş.

Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru daha önce Z4 sDrive35is modelinde görev yapan araç 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu ile tork değeri kısa süreliğine 500 Nm'ye ulaşırken 1.495 kg'lık boş ağırlık 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 5 saniyenin altına (4.9 saniye) çekiyor. 0'dan 200 km/s sürate 17.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan 1 Serisi M Coupé'nin ortalama yakıt tüketim değeriyse 9.6 litre/100 km olarak açıklandı.

Bir yığın elektronik yardımcıyla donatılan otomobilin mekanik yol tutuşunu iyileştirmek için kilitli diferansiyel kullanılmış. Süspaniyon sistemi de elden geçirilen otomobilin frenlerinde önde 360, arkadaysa 350 mm çaplı diskler görev yapmakta.

Siyah, beyaz ve bakır turuncusu olmak üzere üç gövde rengiyle satılacak olan otomobilin Almanya satış fiyatı 50.500 Euro seviyesinden başlıyor.

4 yorum:

  1. bu araç yerine biraz daha para verip a5 almak çok daha mantıklı bence..bmw'nin yeni bir atak yapması şart..özellikle 3 serisi kendi segmentindeki a4'e çok fena bir şekilde ezilmiş durumda..

    YanıtlaSil
  2. Bu aracın Avrupa'daki fiyatına yine Avrupa'da A5 3.2 Quattro veya 3.0 TDI Quattro alınabiliyor. Daha konrollü sürüş ve daha geniş iç hacim isteyenler için daha mantıklı ama bu aracın 80 beygir ek gücü olduğunu da unutmamak lazım. Bunun yanında aşırı sadelik özellikle iç mekanda göze batıyor. BMW'nin herhangi bir model ailesinin M versiyonunda alüminyum pedalların standart donanımda olmaması bence oldukça garip.

    3 Serisi, kalite ve mekanik olarak A4 ile yarışabiliyor olsa da Bangle döneminden kalma tasarımı daha popüler olmasını engelliyor. Bir sonraki nesilde 5 Serisi görünümüne yaklaşılırsa çok daha sevilen bir 3 Serisi ile karşı karşıya olmamız muhtemel.

    YanıtlaSil
  3. 1M efsaneler arasına girdi bile ne a5 i a4 ü

    YanıtlaSil
  4. bu araç yerine a5 a4 alan kesinlikle plazalarda çalışan köle takımıdır beyinleri erimiş onların artık m2 yi bekliyoruz doldurmak için

    YanıtlaSil