30 Ocak 2012 Pazartesi

Ford Focus


Ford'un EcoBoost ailesine mensup en küçük hacimli motoru C sınıfı bir araç olan Focus'un kaputu altındaki yerini aldı. Uzunluk ve genişliği bir A4 kağıdınınki kadar olan motorun iki versiyonu bulunuyor.

3 silindir, 1 litre hacim ve bir adet turbo beslemeye sahip olan motorun güçsüz versiyonu 100 beygir güç üretebilirken bu ünitenin ortalama yakıt tüketimi 4.8 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

125 beygir güç ve 170 Nm tork üretebilen ikinci motor overboost fonksiyonu sayesinde maksimum tork değerini 200 Nm'ye ulaştırabilirken tüketim değeri ortalama 5 litre/100 km olarak açıklanıyor.

İngiltere pazarında Şubat ayının ikinci yarısında piyasaya çıkacak olan yeni motorlarla donatılan Focus modellerinin başlangıç fiyatıysa 14.245 Sterlin olarak açıklandı.

9 yorum:

  1. Focus HB almayı düşünen birisine önerir misiniz peki? Yeter mi arabaya?

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle test edilmesi lazım ama 125 beygir gücünde olan motor minimal istekleri karşılayabilir gibi görünüyor. Tabi benim şu anda favorim 1.6 180 beygir gücünde olan EcoBoost.

    YanıtlaSil
  3. günlük şehiriçi kullanım için alt devirlerde yeterli performansı sağlayabilir mi? kalkışta yokuşta gibi?

    YanıtlaSil
  4. Henüz araç ağırlıkları verilmedi ama şehir içinde performansı çok düşük olmayacaktır diye düşünüyorum. Asıl sorun yüksek süratlerde olacak ama onun için de daha güçlü versiyonlar üretiliyor zaten.

    YanıtlaSil
  5. Araç ağırlığı 1250 kg civarında olacaktır.Şehir içinde optimum performansı sunacaktır, yakıt ekonomisi de cabası.

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar başarılı olur şimdiden bilinemez diye tahmin ediyorum. Jetta'da kullanılan 1.2tsi motorlar sorun çıkartabiliyor. Bu kadar düşük hacimli motora o kadar beygir gücü umarım bir sıkıntı çıkartmaz. Fiat'da 0.8lt lik ve 120bg üreten bir motor çıkarttı yanılmıyorsam.

    YanıtlaSil
  7. Fiat'ın 0.9 litre hacimli TwinAir motoru var ama şimdilik en güçlü versiyonu 105 beygir güç üretiyor.

    Aslında güç yoğunluğu Mondeo'nun 2 litre hacimli motoruyla aynı ama daha fazla zorlanacak olması ve 3 silindirli yapının getirdiği dengesizliklerin çok iyi düşünülmüş olması gerekiyor.

    YanıtlaSil
  8. Üstad 1.0 focus testini sabırsızlıkla bekliyoruz,

    YanıtlaSil
  9. Ford, bloggerlara test aracı vermediğinden zor görünüyor ancak bir yerlerden bulabilirsem ben de isterim test etmek. Veya bir organizasyonla tanıtacaklar artık, ona katılacağız.

    YanıtlaSil