3 Temmuz 2010 Cumartesi
Mercedes-Benz CL Serisi
Mercedes, büyük coupé modeli CL'yi makyajladı. Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan aracın asıl yeniliği motor kaputunun altında.
Ön panjuru yeniden tasarlanan otomobilin far grubunda, son dönemin moda aksesuarı olan LED gündüz farları kullanılmış. Sis farları ve stoplarda da aynı teknolojiye yer veren Mercedes, geri vites ışıklarını, Amerikan otomobillerinde görmeye alıştığımız şekilde plakalığın yanına almış. Yeni nesil Mercedes modellerinde kullanılan çift katlı sinyallere sahip yan aynalarla donatılan aracın tamponları hafifçe makyajlanırken egzoz sisteminin çıkışları yeniden tasarlanmış.
Yeni jant seçeneklerine de donanımında yer veren CL versiyonlarının iç mekanındaysa daha bol kullanılan ahşap kaplama ve Alcantara döşeme dışında bir yenilik bulunmuyor.
Diğer büyük Mercedes modelleri gibi elektronik donanımıyla da dikkat çeken otomobilde istemsiz şerit değiştirme uyarısı, kör nokta uyarısı, sürücünün yorgunluk derecesini ölçen dikkat yoğunlaştırma sistemi, gece görüş kamerası, acil durumlarda otomatik olarak devreye giren fren sistemi, tabela tanımlama sistemi, radarlı hız sabitleme ve yan rüzgar dengeleyicisi bulunan gövde stabilite kontrolü gibi özellikler bulunuyor.
Motor kaputunun altında büyük yenilikler barındıran otomobilin tanıtımı yapılan en güçsüz modeli CL550 4 MATIC adını taşıyor. A.B.D. pazarına yönelik adlandırılmış bir model olan bu aracın Avrupa pazarında CL500 4 MATIC adıyla satılması bekleniyor. Çift turbo beslemeyle donatılmış 4.7 litre hacimli v8 motora sahip olan bu otomobil 435 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Eski modele oranla %12 daha güçlü olan bu motorun hacmi 0.8 litre daha küçük ve tüketimi de %15 oranında daha düşük.
CL600 modelinde kullanılan 5.5 litre hacimli v12 motorda da çift turbo besleme sunan Mercedes, bu üniteden 517 beygir güç, 829 Nm tork alabilmiş. Diğer bir v8 model olan CL63 AMG'de sunulan 5.5 litre hacimli ünitede de çift turbo besleme kullanılırken bu motor, alınan performans paketine göre 544 veya 571 beygir güç, 800 veya 900 Nm tork üretebiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Bu aracın w215 modelleri hakkındaki görüşlerinizi merak ediyorum. Ayrıca blogunuzun tekrar "erişilebilir" olması sevindirici.
YanıtlaSilBlogspot'un yasağını kaldırırlarsa daha da iyi olacak. Şimdilik arada bir kaçıyor çatlaklardan.
YanıtlaSilCL serisi için söylenebilecek çok şey yok aslında. Her devirde Mercedes'in en kaliteli ürünlerinden birisi olmuştur. Büyüklüğü sayesinde dört kişi için rahat bir iç mekan ve konumu sayesinde de ihtiyacın ötesinde lükse sahip bir araç.
Eski modellerde en sık karşılaşılabilecek problemse kontrolü nispeten kolay olan çerçevesiz camların fitillerinde zamanla oluşabilecek sertleşme.
e coupe den farkları nelerdir? ilk bakışta e coupe varken mantıklı gelmiyor ama donanım olarak yüksek farkları olduğunu tahmin ediyorum.
YanıtlaSilBirisi E, diğeri S Serisi temelli. CL epeyi daha büyük E Coupé'den. Donanımı daha zengin ve motorları daha güçlü.
YanıtlaSilSayın agamemnon cl63 v12 motorlu değildir.
YanıtlaSilAyrıca e coupe tıpkı selefi clk gibi c serisi temellidir.Ancak iç mekan kalitesi ve motor seçeneklerini e serisinden alır.
Doğru. CL65 düşünmüşüm heralde yazarken. "Amerilan" yazmışım bir de onu gördüm bu sayede.
YanıtlaSilPlatformu da C'den alıyor doğru. Heralde onda da büyüklük kıyaslaması yapmışım.