2 Mart 2010 Salı

Mercedes-Benz AMG


Mercedes'in AMG divizyonu da motor küçültmenin çekiciliğine daha fazla dayanamadı. 2000'li yıllara kompresör beslemeye sahip 5.4 litre hacimli v8 motoruyla merhaba diyen markanın 2010'lu yıllarda kullanacağı motor da 5.5 litre hacimli bir v8 olacak.

Yüksek devir çevirebilen 6.2 litre hacimli v8 motorun yerine geçecek olan 5.5 litre hacimli ünite çift turbo beslemeye sahip olacak. İlk olarak Mercedes s 63 AMG modelinde (evet, isim aynı kalmış) göreceğimiz motor 544 beygir güç, 800 Nm tork üretebilmekte. 204 kg ağırlığında olan motorun bir de "Performance Pack" ile donatılmış versiyonu var ki bu makine 571 beygir güç ve tam 900 Nm tork üretebilmekte.

Motorun, S 63 AMG'de 100 km mesafede ortalama 10.5 litre benzin tükettiğini söyleyen Mercedes yetkilileri CO2 emisyon değerlerini 246 gram/km olarak açıkladılar. Start-Stop sistemi ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılacak olan motorların S serisine kazandırdıkları performans etkileyici.

Standart versiyonuyla donatılan S 63 AMG'yi 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaştıran motor araca, elektronik olarak 250 km/s'te sınırlandırılmış bir maksimum sürat kazandırıyor. Performance Pack tercih edilirse 0-100 km/s süresi 4.4 saniyeye inerken maksimum sürat limitörü 300 km/s'te devreye giriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder