2 Mart 2010 Salı

Porsche 918 Spyder




Bu sene Cenevre otomobil fuarının süperspor otomobil kategorisindeki yıldızının Lamborghini, Abt veya Carlsson'dan geleceğini düşünenlerin Porsche standına bir göz gezdirmesi gerekecek. Alman üreticinin sergilediği roadster konsepti, ileri teknolojinin yanında, özlenen Porsche hissini de sonuna kadar verebiliyor.

Markanın efsanevi yarış otomobili 917'nin yanında Boxster Spyder ve Carrera GT modellerine de benzeyen otomobilin ön tamponu altında bulunan splitter ve arka tamponu altında bulunan difüzör, boyanmamış karbon fiberden üretilmiş. Şeffaf jantlarla donatılmış olan otomobilin arka çamurluklarının önünde bulunan toplam dört egzoz çıkışı ilginç ayrıntılar olarak göze çarpıyor. Yan aynaları yerine kameralar kullanan otomobilin kabini arkasında bulunan hava emiş tünelinin yüksekliği ayarlanabiliyor.

İç mekanının gelecekte üretilecek olan Porsche modellerine ilham vereceğini söyleyen yetkililer şık koltuklarla donattıkları aracın orta konsolunu Carrera GT modelininkine benzetmişler. Karbon fiberin bol bol kullanıldığı iç mekanda dikkat çeken bir diğer unsursa direksiyon üzerinde bulunan ve istenen zamanlarda araca ekstra hızlanma sağlayabilen kırmızı düğme.

"E-Boost" adı verilen ekstra ivme sağlama sisteminin temel taşlarından birisiyse bu aracın hibrit motorlu bir otomobil olması. Yaklaşık 500 beygir güç üretebilen ve 9.200 d/d çevirebilen v8 motor, toplam güçleri 218 beygire ulaşan üç adet elektrik motoruyla takviye edilmiş.

Toplam ağırlığı 1.490 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 320 km/s'e ulaşıyor. Dikkatli kullanımda 100 km mesafede ortalama 3 litre benzinle yetinebilen otomobil bu durumda kilometre başına 70 gram CO salınımı yaparken yeri geldiğinde Nürburgring'i 7 dakika 30 saniyenin altında turlayarak Carrera GT'den daha hızlı olabiliyor.

Pilleri sıvı soğutmalı olan otomobil 25 km'ye kadar sadece elektrik motorlarıyla yol alabilirken yol durumuna ve sürücünün ruh haline göre dört ayrı sürüş modu da sunuyor.

Benzinli motoru, 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobilin bu motoru, gücünü arka aksa aktarırken elektrik motorları ön tekerleklere güç yolluyorlar. Tahmin edilebileceği gibi otomobilde fren enerjisi geri kazanım sistemi de bulunuyor.

3 yorum:

  1. kac para hacı bu

    YanıtlaSil
  2. Konsept olduğu için henüz bir fiyatı yok fakat Carrera GT ayarında bir araç olduğunu düşünürsek seri üretim versiyonlarının Avrupa'da bile 300.000 Euro'nun altına ineceğini sanmam.

    YanıtlaSil
  3. Tam bir teknoloji abidesi. Almanların mühendislikte ne kadar ileri olduklarının göstergesi. Hybrid motor, geri kazanımlı frenler, 1490 kg, 0'dan 100'e 3.2 sn, max. hız 320km/s, dikkatli kullanımda 100km'de 3lt benzin tüketimi !! Dehşet !!!

    YanıtlaSil