4 Ekim 2010 Pazartesi

Ford Focus


Daha önce sedan, hatchback ve station wagon seçenekleri ayrı ayrı tanıtılan yeni nesil Focus'un bütün modelleri 2010 Paris otomobil fuarında sergilendi. Eski nesilden çok daha sportif görünen aracın motor seçeneklerinin detayları da açıklandı.

Rekabet ortamında ayakta kalabilmek için aracın dış tasarımı kadan iç mekanının da önem arz ettiğinin bilincinde olan Ford, daha kaliteli malzemelerden ürettiği kokpitinin tasarımı sırasında da başarılı satış rakamlarına ulaşan küçük kardeş Fiesta'dan esinlenmiş. Sadece daha göze çarpan bir tasarıma sahip olmayan aracın aerodinamik yapısı da geliştirilmiş. Sedan modeller bir önceki nesil kardeşlerine oranla %10 daha az (0.27 Cd) hava sürtünmesine maruz kalıyor.

Donanımında sürücü yorgunluk algılama, kör nokta, aracı şeritte tutma, ön ve arka emniyet kemerlerini takma sensörleri bulunan otomobilin aksesuarları arasında hız sınırlama sistemi, geri görüş kamerası, tabela algılama ve fren uygulayabilen kaza önleme sistemi gibi özellikler yer alıyor.

Otomobilin motor seçenekleri ve bu motorların performans seviyeleriyse şu şekilde:

Benzinli motor gamının giriş modeli olan 1.6 litre hacimli ünite atmosferik emişli halde 105 ve 125 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahipken turbo beslemeye sahip kardeşleri 150 ve 180 beygir seviyesinde seçenekler sunmakta.

180 beygir gücündeki versiyon normal şartlar altında 240 Nm tork üretebilirken overboost sayesinde bu tork kısa süreliğine de olsa 270 Nm'ye ulaşabiliyor. Hatchback gövde seçeneğinde 222 km/s maksimum sürat ve 7.9 saniyelik 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi sunan bu motorun ortalama tüketim değeriyse 6 litre/100 km.

Kuzey Amerika pazarı için geliştirilen 2 litre hacimli motoru 160 beygir güç üretebilen Focus bu üniteyi 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla birlikte sunacak.

Turbo Diesel seçenekleri de 1.6 litre hacimli üniteyle başlayan aracın bu hacimli motorunun 95 ve 115 beygir gücünde iki versiyonu bulunuyor. Güçlü olan versiyon normal şartlar altında 270 Nm tork üretebilirken overboost ile bu değer 285 Nm'ye ulaşıyor. Bu motor seçeneğiyle 5 kapılı Focus'un ortalama yakıt tüketimi 4.2 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.

2 litre hacimli turbo Diesel motorda 115, 140 ve 163 beygirlik üç güç seviyesi sunan Ford, Auto-Start-Stop fonksiyonunu 1.6 litre hacimli bütün motor seçeneklerinde standart olarak sunacağını duyururken yarı otomatik şanzıman seçeneğinin de eskisinden çok daha yaygın olacağını belirtti.

Markanın, 2010 Paris otomobil fuarında Focus modeli için sunduğu yenilikler bu kadarla da kalmıyor. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorla donatılan Focus ST şimdilik bu serinin en güçlü aracı.

2 yorum:

  1. focus sedan renault fluence ikiz kardeş gibi

    YanıtlaSil
  2. ase sana katılmıyorum ilk başta arka farlar çok hafif andırıyor gibi ama inan tasarımı daha farklı,bu arada araç 2011 2.çeyrekte Türkiyeye gelmesi bekleniyor

    YanıtlaSil