13 Ocak 2015 Salı

Acura NSX


NSX geri dönüyor. Honda ve yan markası Acura'nın efsanevi süperspor otomobilinin yeni nesil örneklerinin alacağı şekil yıllardır fuarlarda tanıtılan konsept modeller sayesinde bir sır değildi. 2015 Detroit otomobil fuarındaysa sonunda otomobilin seri üretimde alacağı hal belli oldu.

Daha önce tanıtılan konseptlerinden çok da farklı bir tasarım sunmayan otomobilde tamamı LED aydınlatma grubu, agresif bir görünüm sunan ön tampon, hava çıkışlarına sahip bagaj kapağı, önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar, uzatılan yan etekler, genişletilmiş kapı alt bölümleri ve kapı arkalarına eklenmiş hava girişleri sportif görünümü pekiştiren detaylar.


4.470 mm boya, 1.940 mm genişliğe ve 1.215 mm yüksekliğe sahip otomobilin aks mesafesi 2.630 mm olarak açıklanıyor. Tavan ve arka çamurluklar ince bir kemerle birleştirilirken yüksekliği otomatik olarak ayarlanan spoiler, büyük bölümü camdan oluşan kaputun ucuna yerleştirilmiş. Arka tamponda da hava çıkışlarına yer veren Acura bu bölümün altına egzoz sisteminin merkezi çıkışlarını ve difüzörü eklemiş.

İç mekanı da sadeleştirilen NSX'in direksiyon simidinin üst ve altı düzleştirilirken gösterge panelinin büyük bölümü dijital. Deri ve Alcantara döşemelerle zengin görünen yaşam alanında mat metalik kaplamalar da kullanılmış. Şanzıman konumları düğmelerle seçilen otomobilin orta konsolunda büyük bir dokunmatik ekran da yer almakta.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 3.5 litre hacimli bir v6 motor bulunan NSX üç elektrik motoruyla hem toplam gücü 550 beygirin üzerine çıkartıyor hem de dört tekerlekten çekiş sistemi kazandırıyor. Araç için seçilen şanzımansa 9 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik bir ünite.

5 yorum:

  1. ağır olmazsa efso araba

    YanıtlaSil
  2. Aracın platform olarak başarılı olduğuna şüphem yok ancak çift kavrama ve 4wd konusunda gerek gt-r gerek de avrupalı rakiplerini nasıl karşılayacağını çok merak ediyorum Efsane devam mı edecek yoksa tarihe mi gömülecek? Testlerini görmek için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Honda'da ki yetkili bazı abilerin beyanına göre araç pistte GT-R'ı rahat şekilde geçiyormuş. Yabancı bir kaynakta okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektrik motorlarının tork avantajı, daha alçak ağırlık merkezi ve iki kişilik olmasından dolayı büyük ihtimalle biraz daha hafif olması gibi avantajları var ama o kadar rahat olur mu bilemedim.

      Sil
    2. Aslında gtr'ın piyasaya girdiğinde amacı 911 turbo avcısı bir gran turismo olmaktı fakat uygun fiyatıyla birdenbire japonların robin hood' u oluverdi ve tuner top listesinin başına yerleşti.(bunda japonların bu klasmanda araç sunmamalarından da kaynaklanıyor)GT 6 daki gtr konsepti ise sonraki nesilin hedefindeki klasmanı gösteriyor. Nsx ise ferrari'ye karşı hazırlanan japon cevabıydı yani doğuştan süperspordu.

      Sil