5 Kasım 2015 Perşembe

Kia


Bu yıl SEMA'da kardeş firma Hyundai ile birlikte dikkat çekici konseptlere imza atan bir diğer Kore firması da Kia. Üretici kaput altında büyük değişiklikler sunmasa da birçok seri üretim modelinin değişime uğrayan seçeneklerini organizasyona getirmiş. Araçların asıl ilginç yanıysa hemen hemen hepsinin, dahil oldukları segment dışında kullanım alanına kavuşması olmuş.


İsmini, Florida'da yer alan bir otoyoldan alan A1A Optima daha ilk bakışta görülebildiği gibi üzeri açık dört kapılı bir sedan. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin dışarıdaki kapı kolları iptal edilirken ızgara ve süslemeler, 20 inç çaplı jantlar gibi kromajlı.

İç mekana geçildiğinde ön bölümde değişiklik sunmadığı görülen aracın arka kısmında iki adet tekli koltuk görev yapıyor. Bu koltukların arasınaysa özel üretim bir panel yerleştirilmiş. Konseptin açık rengine uygun beyaz deri döşemeler de unutulmamış.


Kaputu altında standart araçta da görev yapan, 245 beygir gücündeki, turbo beslemeli, 2 litre hacimli motor bulunan A1A Optima'nın süspansiyon sistemi alçaltılırken dört çıkışlı egzoz sistemi de yeni.


Photo Safari Sedona isimli konseptte MPV modelini bir pick up haline getiren Kia bu aracı arazide kullanım için donatmış. Mat kızıl kamuflaja sahip olan konseptte dört bir yanı aydınlatabilen LED spotlar, kasa rayları, 17 inç çaplı jantlar ve arazi kullanımına uygun lastikler kullanılmış. Kasada üç kilitli dolap bulunurken zemin altında da gizli bir göz bulunuyor.


İç mekanı yeniden yaratılan aracın kokpiti aynı kalsa da geriye kalan bölümler farklı. Ön yolcu koltuğu iptal edilirken bu bölüm ek bagaj bölümü olarak kullanıma sunulmuş. Arkada bir bilgisayar masası ve iMac görülebilirken kasanın önünde bulunan yer de kapaksız gözlere ayrılmış. Çalışma sandalyesi Sparco'dan alınan konseptin bu aksesuarı, kayar arka kapı sayesinde dışarıya çıkarılabiliyor. Kasaya bakan camı açılabilen otomobilin süspansiyon sistemi de seviye ayarlı.


Lux Motorwerks ile birlikte geliştirilen Forte Koup Mud Bogger, bir coupé'nin nasıl buggy'ye dönüştürülebileceğini gözler önüne seriyor. 10 cm yükseltilen süspansiyon sistemi, 15 inç çaplı jantlar ve 28 inç çaplı lastiklerle donatılan aracın ön tamponu önüne bir koruma barı ve LED spotlar eklenirken egzoz çıkışları tamponun sağ tarafına alınmış. Kapıların altına ek korumalar eklenirken çamurluklar da genişletilmiş.


İç mekana geçildiğinde tavanın kesilerek büyük bir sunroof elde edildiği görülebilirken takla kafesi, yarış koltukları, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tek hareketle yerinden çıkabilen direksiyon simidi, yangın söndürücü ve bol bol süet döşeme dikkatlerden kaçmıyor.


Kia'nın bu konseptleri arasında segment değişimine uğramamış tek örnekse PacWest Adventure Sorento. Süspansiyon sistemi yükseltmesi, 17 inç çaplı jantlar, araziye uygun lastikler, büyük ön ve arka alt koruma plakaları, bu plakalara bağlı koruma barları, LED spotlar, tavan bagajı ve şnorkel donanıma eklenirken 290 beygir güç üretebilen 3.5 litre hacimli v6 motorda bir değişiklik yapılmamış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder