18 Temmuz 2012 Çarşamba
Honda CR-V
Geçtiğimiz yılın sonunda A.B.D. için hazırlanan modelleri tanıtılan Honda CR-V'nin Avrupa pazarında satılacak versiyonları da tanıtıldı.
Genel hatlarında bir değişiklik yapılmayan aracın şimdiye kadar üretilmiş en otomobilvari CR-V modeli olduğu bilirtiliyor. Eskisinden daha uzun olan aracın tavanı 30 mm alçaltılırken arka koltuklar 38 mm aşağıya çekilmiş. Dışarıdan bakıldığında büyük ön panjurunda bir farklılık olmadığı görülen CR-V'nin Avrupa versiyonlarında xenon farlar ve farklı bir ön tampon koruması bulunacak.
Yan aynalarına LED sinyaller eklenen aracın arka kısmındaysa Amerika kıtasında satılan modellerden bir farklılık yok. İç mekanı da değişmeyen aracın sürücü koltuğu da eskisinden 10 mm daha alçak.
Avrupa pazarında ilk olarak 2.2 litre hacimli turbo Diesel ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla pazarlanacak olan araca daha sonra 1.6 litre hacimli bir turbo Diesel ünite de eklenecek.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1.6 Diesel tr de deli gibi satar. gelirse tabi.
YanıtlaSil1.6 dizel bu sinif bi arac icin cok ilginc, bizim icin sasirtici derecede iyi haber tabi ki
YanıtlaSilsüper
YanıtlaSilTürkiye'ye sadece 1.6 Diesel'i bile getirebilirler. Diğer seçeneklerle karşılaştırırsak peynir ekmek gibi satacağı kesin ama önce motoru görmek lazım.
YanıtlaSilhocam arka cam biraz ufak ve yüksek gibi geldi bana.
YanıtlaSilevoque daki gibi olmus arka cam katiliyorum ustteki yoruma
YanıtlaSilEvet, çok daha alçak yapılabilirmiş gibi görünüyor. Üstelik bir orantısızlık olmuş arka kısımda bu yüzden. Evoque geriye gittikçe dikeyde daralıyor. Bunda öyle bir şey olmadığından garip katlar oluşmuş.
YanıtlaSilbu suv sınıfı iyice karışıyor yeni 1.6 motorlu ford kuga citroen c4 aircroos peugeot 4008 kia sportage 2013 genevada sergilenecek yeni nissan quasqai
YanıtlaSilvolvo ya benzemis biraz arka kismi ozellikle
YanıtlaSilEvet XC60'a benziyor özellikle.
YanıtlaSil1.6 dizel ihtimali güzel, ama arka tasarımı pontiac aztec'den almasalarmış iyiymiş. tasarım (özür dileyerek) "sik gibi" olmuş.
YanıtlaSiluzun yıllardır arkası bu kadar kötü tasarlanmış bir araba görmemiştim. honda'ya neler oluyor böyle???
YanıtlaSilgüzel
YanıtlaSilMerhabalar,
YanıtlaSilUzun zamandır bu aracın 1.6 dizelini bekliyorum. Fakat özellikle Honda bayiileri ile konuşunca aracın ne zaman geleceği hakkında net bilgi vermekten kaçınıyorlar. Birkaç görüşme sonucunda gelişinin Ekim-Aralık 2013 dönemi gibi olacağı görünüyor. Bir kaç tane gözlemim var:
1- Özellikle dizel fiyatı sorduğunuzda 95K-105K aralığında diyorlar. Bu aslında şu an satılan 2L'lik aracın ÖTV'li hali. Bunu muhtemelen ellerindeki araçları satmak için yapıyorlar diye düşünüyorum. Bir arkadaşıma 77K 2013 eski kasası için fiyat verdiler. Bu durumda bu fiyat çok gerçekçi değil.
2- Benim beklentim en düşük donanım seçeneği için 1.6 dizelin karını da koyarsak 77K-80K arasında olması.
3- Dizelin geleceği dönemin normalde indirim dönemi olmasına rağmen, Honda uzun süredir araç satışlarında beklediği başarıyı bulamamış olması sebebiyle, hem bu modelde hem civic'te fazla indirim yapmayacak gibime geliyor.
4- Şu anda dünyada CRV'ye en büyük rakip olarak sürüş zevki bakımından Kuga ve CX-5 görünüyor. CRV'nin ise, Tiguan ve Rav4'den daha iyi olduğu söyleniyor. Benim naciz görüşüme göre, Kuga'nın ve CX-5'in Türkiye'de dizelinin pahalı olması sebebiyle ikinci tercihim olabilirler. Tiguan'ın da sürüş zevki ve kalitesine karşı, en öenmli sorunu Doğuş oto ve yüksek tüketimi.
5- Rav4'ün 2L'lik dizeli ise şu anki 90K'lık fiyatı ile CRV'den ile burun buruna gidiyor. Onun da tek dez avantajı yıllık MTV'si. Honda'ya göre daha ucuz servis memnuniyeti ile şu an açıkçası kararsız gibiyim.
Toyota'dan aslında (Şu an avensis-2011 de kullanmaktayız) çok memnunuz. Sessiz ve problemsiz oluşu ile aslında değeri yeterince bilinmiyor diye düşünmekteyim.
Uzatmadan şunu söylemek istiyorum. Honda'yı bekleyeceğim. Ama en ufak bir artistlik yaparlarsa, direkt olarak RAV4'ü seçeceğim.
Ek Bilgi: RAV4 için şu an Temmuz'a kadar sıra var..
Honda'nın benzer bir fiyat politikası Accord modeli için vardı bir ara. 2 ve 2.4 litre hacimli motorlara sahip araçlar aynı fiyata satılıyordu.
SilTekrar Merhabalar,
YanıtlaSilYukarıdaki yorumu yazmıştım ama maalesef beklemekten sıkıldım. Yakında kasa değiştiriyor olmasına rağmen 2.el bir adet Nissan Qasqai 2.0 dci aldım. Şimdilik bir sıkıntısı yok.
Ama özellikle belirtmek istediğim bir durum şu. Devlet bizi resmen keriz yerine koyuyormuş. Şimdiye dek 2.0 araçlar çok yakıyordur diye düşünüyordum ama özellikle kullanım kolaylığını görünce geçen yıllarıma acıdım. Bir de qasqai'ler genellikle 1.5 dci olarak satılıyor. Biraz da performans olarak düşük gibiler. Ama 2.0 ile gerçekten yolda komik duruma düşürüp eğlendiğim bazı sürücülerden buradan özür diliyorum.
Bir lafım da Toyotacılara. neredeyse yaz başından beridir RAV4 4x2 için haber bekliyorum. Artık önümüzdek maçlara bakıcaz.
Qasqai bu arada 4x4 dizel otomatik deri döşeme falan bir sürü özellikleri olan bir araç. Tipi falan çok yakışıklı değil ama aile için ideal diye düşünüyorum. Artık kazasız belasız inşallah diyelim.
Herkesin yolu açık olsun.
Devletin keriz yerine koyması vergiler yüzünden oluyor. İçten yanmalı motora sahip araçların üzerinde minimum %66 vergi var ve hala bu vergiler motor hacmine göre alınıyor.
SilBüyüyen motorların daha fazla yaktığı önyargısı da zaten gerçek değil. Motorlar ne kadar az zorlanırlarsa o kadar az yakarlar. Küçük hacimli motorların ağır kasalara konması sonucunda haliyle tüketim yüksek oluyor. Büyüyen motorlarla birlikte güç arttıkça zorlanma da azalıp yerini daha ekonomik bir araca bırakıyor.