15 Ocak 2013 Salı

Audi RS7 Sportback


Audi model ailelerinin en sportif üyelerini belirten RS harflerini taşıyan model sayısı artıyor. Geçen ay tanıtılan RS6 Avant'ın ardından şimdi de sıra A7 Sportback'in RS versiyonuna geldi.

S7'nin sade hatlarıyla RS6 Avant'ın tasarım özelliklerini harmanlayan RS7 Sportback'te petek desenli ön panjur ızgarası, daha sportif görünümlü ön tampon, ön panjur altına yerleştirilen Quattro logosu, 20 inç çaplı jantlar, alüminyum veya karbon fiber yan ayna muhafazaları, geniş yan etekler, difüzör ve çift geniş çıkışa sahip egzoz sistemi bulunuyor.


İç mekan tasarımı RS6 Avant ile aynı olan otomobilde metal pedal seti, karbon fiber kaplamalar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, petek desenli deri koltuk döşemeleri ve bol bol RS7 logosu yer alıyor.

Adaptif pnömatik veya ayarlanabilir yaylara sahip olan iki süpansiyon sistemi seçeneği sunacak olan otomobilde adaptif xenon farlar standart olarak sunulurken tamamı LED aydınlatma sistemi opsiyonlar arasında yerini almış. Bang & Olufsen imzasını taşıyan ses sistemini de opsiyonlar arasına ekleyen Audi 21 inç çaplı jantları da ek ücret karşılığında sunuyor. Fren sisteminde 390 mm çaplı diskler görev yapan otomobilin karbon seramik disklerindeyse ön aks için 420 mm çap sunulmakta.


RS6'dan alınan bir diğer özelliği de motor ve yürüyen aksamı olan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motoru 560 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımında sunan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürüyor. İhtiyaç olmadığı zamanlarda silindirlerin yarısında ateşlemeyi kesebilen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 9.8 litre/100 km.

Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış olan standart RS7 Sportback'in Dynamic paketli modellerinde bu sınır 280 km/s'e ulaşırken Dynamic Plus ile 305 km/s maksimum hıza ulaşmak mümkün oluyor.

7 yorum:

  1. dış görünüşte mükemmelin cls olduğunu kabul edersek rs7 sportback mükemmelin bir tık altında olmuş.m6 gran coupe'den fersah fersah ötede.yalnız o iç mekan nedir tamam mükemmel bir rs6 avant'ın iç mekanını aynen almışlar da insan rs6 avant ve rs7 sportback'in içine baktığında da iki araç arasında fark görmek istiyor.ya da bize "yapabilceğimiz en iyi iç mekanı rs6 avant'ta yaptık bizden bu kadar." diyorlar

    YanıtlaSil
  2. Audi'nin iç mekan tasarımı aşırı sade kalıyor bence. Birkaç küçük detay hariç görünümün diğer A6 ve A7 modellerinde de elde edilebiliyor olması hoş değil.

    Dış tasarımda da zevkler ve renkler ortaya çıkıyor yine. Bence CLS63 üçlünün en kötü görüneni. İkinci nesil CLS'yi bir türlü beğenemedim. RS7'yi ortaya koyarım. Gran Coupé bence en şıkı :)

    YanıtlaSil
  3. Valla gran coupe şık ama sportiflik olarak en sonda goruyorum malesef.rs7 ortada cls uzak ara zirvede.sizinkinin tam tersini soyledim biraz :) ama cls'nin ozellikle arkasi mukemmel.onden ve yandan da cok iyi gorunuyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Performansta M6 sonuncu, evet ama görünümü beğenmedikten sonra Audi veya Mercedes almak mantıklı olmaz. Zaten BMW de yakında xDrive'ı koyacak gibi M5 ve M6 ailelerine. Koyarlarsa performansta da yakalayacaktır diğer ikisini.

      Sil
    2. yok ben görüntü olarak sportifliği kastetmiştim.ama dediğiniz gibi m5'e xdrive özelliği gelecekse bu parasızlığın gözü kör olsun lafı hayat felsefem olur.neler neler oluyor şu otomobil dünyasında ya :)

      Sil
  4. Bizim de çenemiz ve parmaklarımız yoruluyor işte bunları konuşmaktan.

    YanıtlaSil
  5. Bi de beynimizde firtinalar kopuyo :) cidden aklin alcagi bisey degil boyle 2 tonluk araclarin 300lu hizlara cikmasi

    YanıtlaSil