5 Aralık 2012 Çarşamba
Audi RS6 Avant
İlk fotoğraflarının basına sızdırılmasının üzerinden henüz bir gün geçmeyen Audi RS6 Avant resmen tanıtıldı. Eskinin sade tasarım anlayışını biraz daha eğlenceli hale getirdiği görülen yeni modelin performans verileri de tahmin edildiği gibi çok başarılı.
Genişletilen çamurluklar ve standart olarak sunulan siyah renkli, 20 inç çaplı jantlarla oldukça etkileyici bir duruşa sahip olan otomobilin geniş hava girişlerine sahip ön tamponunun alt kısımında küçük bir splitter yer alıyor. Izgaraları petek desenli olan aracın ön panjurunun alt kısmında Quattro işlemesi dikkat çekerken metalik renkli yan aynalar, çift oval egzoz çıkışı, difüzör, daha geniş yan etekler ve daha büyük bir spoiler RS ailesinden beklenen tasarım farklılıkları olarak görülebiliyor.
İç mekanında alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, karbon fiber ve piyano siyahı kaplamalar, petek desenli deri ve Alcantara döşemeler ile sportif yan desteklere sahip ön koltuklar dikkat çekerken A6 ailesinde sunulan bütün opsiyonel donanımlar RS6'da da alınabiliyor.
Bir önceki nesil RS6'ya göre yaklaşık 100 kg daha hafif olan yeni aracın standart donanımında pnömatik süspansiyon sistemi yer alıyor. Dynamic modunda gövdeyi 20 mm alçaltan sistemle birlikte 21 inç çaplı jantlar da opsiyonel olarak sunuluyor.
Daha alışılmış bir süspansiyon sistemi isteyen müşterilerine seviye ve sertlik ayarlı, çelik yaylı konvansiyonel bir tertibat da sunabilen Audi frenler üzerinde de zaman harcamış. Ön aksta 390 mm çaplı diskler ve siyah ya da kırmızı renkli, 6 pistonlu kaliperler sunan firma karbon seramik diskleri opsiyonel donanıma almış. Ön aksta 405 mm çaplı diskler kullanan bu frenlerin kaliperleriyse gri renkli.
Gelelim otomobilin kaputu altına. S6 modelinde de görev yapan çift turbo beslemeli 4 litre hacimli v8 ünite 560 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış. Dynamic isimli paketle bu sınır 280 km/s'e çekilirken Dynamic Plus paketiyle otomobil 305 km/s sürat yapabiliyor.
Performanslı kullanımda vitesleri manuel olarak değiştirmek isteyen müşteriler için ham vites kolu hem de direksiyon arkasında bulunan kulakçıkları sunan Audi gösterge tablosuna bir de optimum vites değiştirme zamanını gösteren uyarı ekleyerek bu işi daha da eğlenceli bir hale getirmiş.
Bu arada BMW M5 ile aynı gücü sunan motor, Start&Stop ve silindir deaktivasyon özellikleri sayesinde 9.8 litre/100 km'lik ortalama tüketim değerine ulaşabiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
olmus bu guzel olmus. bu sefer olmus.
YanıtlaSilredline 5500 den mi başlıyor? öyleyse skandal
YanıtlaSilYazıda bahsettiğim vites değiştirme göstergesinin bir parçası o. Motor soğukken 5000'in hemen sonrasında duruyor kırmızı ışıklar. Isındıkça 7000'e doğru çekiliyor.
SilTurbolu araclarda redline atmosferiklerden erken baslar.
YanıtlaSilgecenlerde bir s6 ya bindim, ictenlikle söyleyebilirim ki audi abartmissin :)
YanıtlaSilmotoru güç olarak m5le hemen hemen aynı olmasına rağmen 0-100 hızlanmasında bu kadar üstün olması ilginç değil mi?
YanıtlaSilDört tekerlekten çekiş sisteminin güzellikleri diyorum ben buna :)
SilQuattro
SilAgirlik olarak muhtemeln m5 den hafiftir onun da etkisi vardir bunda
SilM5 1.945 kg ağırlığında. Eski RS6 2 tonun üzerinde. Yenisinin de yaklaşık 100 kg hafif olduğunu belirtmiş Audi. O halde ikisinin ağırlıkları hemen hemen eşitlenmiş oluyor.
SilAslında bu bile etkileyici. Dört tekerlekten çekiş sistemi, tork konvertörlü otomatik şanzıman ve aracın station wagon olması ağırlık ekliyor hep.
peki şanzıman zf mi?
SilZF 8HP90'ı kullanacağı söyleniyordu Audi'nin. Emin olmamakla birlikte büyük ihtimal ZF diyorum.
Silaudinin sitesinde aracın ağırlığının 2010 kg olduğu yazıyo.bir m5 hayranı olarak rs6'nın kendinden 65 kg daha hafif ve 15 beygir daha güçlü olan m5'e en azından 0-100 hızlanmasında böylesine üstünlük sağlaması gerçekten hayranlık uyandırıcı
SilSürpriz değil gerçi. Dört tekerlekten çekiş sistemi tam da bu durumda büyük avantaj sağlıyor. Mercedes E63 AMG'nin 4 tekerlekten çekişli versiyonu da BMW'nin önünde bu karşılaştırmada.
SilM5 ve M6 için de Xdrive seçeneği gelecek diyorlardi yok mu bir gelişme.
YanıtlaSilÖyle bir söylenti var gerçekten de ama bilemiyorum gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini. M550d'yi sadece xDrive ile sunan BMW M5 ve M6'ya da koyabilir sistemi.
SilMercedes Shooting Brake swler arasında en beğendiğim araçtı. Audi RS6 yeni favorim oldu.
YanıtlaSilBMW M5'den daha iyi bir 0-100 performansı elde etmişler tabi quattro'nun katkısı tartışılmaz bu konuda. Asıl merak ettiğim nokta 0-100 performansından çok yüksek hızlarda nasıl bir performans göstereceği. F10 M5'in 0-300 hızlanmasının 32 sn. civarında olduğuna dair videolar mevcut. Sadece bir sedan araç için değil safkan spor araçlara kıyasla bile gayet iyi bir süre. Yine de RS6'nın dört tekerlekten çekiş sisteminden dolayı bu kadar iyi bir süre çıkartması zor gibi bence.
YanıtlaSilYakında videoları düşer internete. O zaman görürüz yüksek süratlere nasıl çıktığını.
SilMühendislik harikası bu sefer öne geçme sırası Audi'de ne BMW M5 ne Mercedes Benz E63 Amg. Audi RS6 hepsininin önünde
YanıtlaSil0-100 Tork L/100 HP
YanıtlaSilAudi : 3,9 - 700 - 9,8 - 560
Bmw : 4,3 - 680 - 9,9 - 560
Mercedes: 4,5 - 630 - 12,6 - 525
Değerler konuşuyor Audi bu sefer başardı.
........0-100.. Tork ..L/100 .HP
YanıtlaSilAudi....: 3,9 - 700 - 9,8 .- 560
Bmw.....: 4,3 - 680 - 9,9 .- 560
Mercedes: 4,5 - 630 - 12,6 - 525
F10 tanıtılalı 1.5 yılı geçti. E 63 AMG zaten 4 yıldır piyasada. RS6 ise yeni tanıtıldı. Teknik değerlerinin onların önünde olması çok normal. Önemli olan M5'in verdiği sürüş zevkini verebilecek mi? Asıl soru bu? M5'i kimse hızlanması için satın almıyor. Verdiği sürüş zevki için satın alıyor.
YanıtlaSilBir de konu hızlanma olduğunda BMW de tanıttı zaten daha hızlı bir araç. M6 Gran Coupé de hem 4 kişilik hem de 0-100 km/s hızlanması 4.2 saniye sürüyor.
SilBunlar safkan sürüş araçları değil ve yüksek ses yalıtımı ve konfor iddiası olan modeller. Bu yüzden ıslak zemini de hesaba katarsak en uygun çekiş sistemini dolayısı ile kombinasyonu Audi sunuyor bence. M5 'le ıslak zeminde çekiş kontrol sistemlerinin müdahelesiyle kalkış yapmak saatlerce hızlanmaya çalışmak ve lastiklerin kavramasını beklemek demek.
YanıtlaSilGücü sadece 230 hp 540 nm olan E350cdı bile yanlamaktan kalkamıyor ıslakta
Onur Bey acaba Audi RS6'nın Sedan Karoseride üretilecek mi bu konuyla ilgili bir bilginiz var mı ?
YanıtlaSilKesin bir bilgim yok fakat büyük ihtimalle RS7'nin Amerika satışlarına göre karar verilecektir. Avrupa'da zaten Avant daha çok satıyor. Amerika kıtasındaysa RS7 çok tutmazsa bir station wagon'a değil sedan'a yönelecektir Audi.
SilAvrupada bu klasmanda audi'den başka arac satilmiyo diyebilirim.isvicrede 2 gunde bir suru s6 ve rs6 gormeme ragnen sadece 2 tane m5 gordum 1 tane bile e 63 amg gormedim.ayni durum s4/rs4 icin de gecerli
SilBMW M5 için artık 0-100 kmh'yı 3.6 saniyede tamamladığı ile ilgili videolar dönüyo şu sıralar bir bilginiz var mı ?
YanıtlaSilModifiye edilmişse olabilir ama standart modellerde dört tekerlekten çekiş sistemi olmadan zor.
SilRüyalarda buluşuruz
YanıtlaSilbu kasada hala sedan modeli çıkmadı çıkması gerek.
YanıtlaSil