9 Ekim 2024 Çarşamba

Dacia Bigster


Dacia'nın 2021 yılında konsept halini tanıttığı Bigster sonunda seri üretime geçiyor. Duster'ın biraz daha uzun bir kardeşi olarak tanımlanabilecek otomobilin kaputu altındaysa iyileştirmeler yapılmış. Dacia'nın en büyük SUV modelinde sunulan donanım seviyesi de Duster'ınkinden daha zengin.

Arka bölümü uzatılmış bir Duster gibi görünen otomobil 4.57 metre boya, 1.81 metre ene ve 1.71 metre yüksekliğe sahip. 2.7 metrelik aks mesafesi de kardeşininkinden uzun. Ön bölümde, sis farları köşelere çekilen farklı tasarımlı tamponlar kullanılırken jant çapları 19 inçe kadar uzanıyor. Arka bölümde yüzgeç anten, daha sade görünümlü bir tampon ve plakalığın üzerindeki şeridin daha uzun olduğu görülebiliyor.

İç mekana geçildiğinde kokpitin Duster'dan alındığı görülebiliyor. Daha fazla hacim sunan arkakoltukların sırtlıkları üç parçalı olarak katlanabiliyor. Orta koltuk sırtlığının arkasında bardaklık ve telefon sabitleyiciler bulunuyor. Arka havalandırma ızgaraları ve açılabilir cam tavan da sunan modelin bagaj hacmi 667 litre.

Motorları da çoğunlukla tanıdık olan Bigster'da görev yapan turbo beslemeli 1.2 litre hacimli, 3 silindirli ünite 4x4 versiyonda 130 beygir güç üretebilirken önden çekişli araçta güç 140 beygire çıkıyor. LPG tüketebilen Eco-G'de de aynı güç artışı sunulurken bu araçlarda 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve 48 Volt hafif hibrit sistem standart.

50 litre hacimli benzin, 49 litre hacimli LPG tankı sayesinde aracın 1.450 km menzil sunabildiğini belirten Dacia, tam hibrit isteyenleri de artık 155 beygir güç üretebilen seçenekle tatmin etmeye çalışıyor. Diğer araçlarda 0.8 kWh kapasite sunan batarya bu modelde 1.4 kWh sunarken Duster'da 1.6 litre hacimli olan benzinli motorun bu araçta 1.8 litre hacimli olması Türkiye için kötü haber.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder