6 Haziran 2016 Pazartesi

Toyota Corolla Türkiye Basın Lansmanı


Bu yıl 50. yaşını kutlayan Corolla makyajlandı. Birkaç ay önce sergilenen yeni dış görünümü daha premium bir rüzgar estiren otomobil, LED farları, yeni ön panjuru ve daha dinamik görünüme sahip olan ön tamponuyla dikkat çekerken 16 inç çaplı jantların tasarımı da yenilenmiş. Üç yeni gövde rengi sunan otomobilin arka bölümünde LED stoplar ve incelen kromajlı bagaj çıtası dikkat çekiyor.

İç mekanında sarı enkli döşemeler de sunulmaya başlanan otomobilin yenilenen orta konsolu Auris ile paylaşılıyor. Bu bağlamda dijital saat, havalandırma ızgaraları yanından aşağıya alınırken yenilenen dokunmatik ekranın yanına yine dokunmatik düğmeler eklenmiş. Havalandırma sisteminin yenilenen kumanda paneli ve gösterge paneline eklenen renkli bilgi ekranı yeniliklerin geri kalanını oluşturuyor.


Kaputu altında bir yenilik sunmayan otomobil 1.33 ile 1.6 litre hacimli benzinli ve 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorlarla sunulacak. Süspansiyon ve direksiyon sisteminde yapılan güncellemelerle ses izolasyonunda gerçekleştirilen iyileştirmeleriyse statik lansman sırasında deneyimleme şansımız olmadı.


KOBİ ve kurumsal müşterilere, 1 araç bile kiralansa en düşük fiyatları sunmayı amaçlayan Rent A Toyota'yı da tanıtan Japon firma aynı zamanda bayilerinde artık dijital dünyanın daha yoğun olarak kullanılacağını da belirtti.

Makyajlı Corolla, Haziran ayının son haftasında yollarda olacak.

9 yorum:

  1. Araç fiyatlarıyla ilgili bilgi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin fiyatları açıklamadılar lansmanda ama donanım artışına bağlı az bir artış olacakmış.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. 1.6 dizel yine yok. Kağnı reloaded

    YanıtlaSil
  4. Lansmanı izledim. Led farlar ve stoplar ve incelmiş krom çıta çok hoş. Pek tabi ki led ön farlar ve far yıkama sadece premiumda var. Ön tampon ve ızgara evet güzel ama makyajsız kasa da güzeldi. Donanım konusunda değişiklikler var. Artılar ve eksileri ile. Örneğin Advance'te nasıl olmaz dediğim anahtarsız giriş ve çalıştırma gelmiş ama yağmur sensörü, far sensörü (otomatik yanan farlar) ve otomatik kararan iç dikiz aynasına bye bye demişler. Advance'in bi cazibesi kalmamış çünkü makyajsız kasada Premium paket satamıyorlardı kimse sadece otomatik park ve anahtarsız giriş için tonla para vermek istemiyordu. Şu durumda premium'a cazibe kazandırılmak istenirken biniciden çalınmış otomatikmen. Aynı şey Focus'ta style pakette de yaşanmıştı. Titanium satamayınca style kaldırılmıştı. Active ile touch arasındaki farkın sadece alüminyum alaşımlı jant olması komik. Touch paketten itibaren başlayan renkli TFT ekran süper olmuş büyük eksikti. Premium hariç hangi kapının açık olduğunu bile göremiyordun. 30 yıllık teknoloji. Bunların dışında ne yurtdışı güncellemelerinde adı geçen şerit asistanından ne otomatik uzun farlardan ne de trafik levha asistanından haber var. Dahası kör nokta uyarı sistemi ve sürücü koltuğu baldır desteğinden hiiiiç haber yok. Engin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyanı sevsinler. O motorlarla otomatik zurna zeybek çekme özelliği gelse nolur.

      Sil
  5. İnsanların bazı şeyleri anlayarak yorum yapmaları şart. Her şeyden ve hepsinden önce Japonlar hiçbir zaman dizele sıcak bakan, dizel motorlar üzerine projeler üreten markalar değiller. Buna 1.5 - 1.6 dci renault motoru kullanan Nissan da dahil eleştirilen Toyota da, dizele yatırım yapmayan Honda da. Çok da haklılar. Dizel motorların otomotiv endüstrisinde geleceği YOK! Tüm planlamasını dizel üzerine kuran, başka proje üretmeyen ve üretemeyen markalar silinip gidecekler. Bugün dizel altın çağını yaşasa da bu yarın öyle olmayacak. Nasıl ki opel dizele geç kalıp 1.3 cdti ile kendini yaktıysa, yarın da dizele bel bağlayanlar yanacak. Aşırı besleme (turbo) teknolojisine ve dizele bel bağlayamazsınız. Volkswagen'in başına gelenler ortada. Gelecek elektrikli ve hibrid araçlarda. Türkiye'de de Yarisle bu işi götüren hatta büyük riske giren de Toyota. Doğruyu yapıyorlar ama Honda Civic'te yaşananlar da ortada önceki yıllarda. Öte yandan en büyük numarası dayanıklılık olan bir markanın hele hele Türkiye gibi yakıtın hem sorunlu hem de ateş pahası olduğu bir ülkede atmosferik motorlu araçlar satması kadar doğal bir şey yok. Aile arabası kardeşim bu. Memur Ahmet öğretmen Kemal dişinden tırnağından artırarak aldı bu arabayı garantisinin bitmesini bile beklemeden lpg dönüşümü yaptıracak. Vay motor rezaletmiş vay bilmem ne. Lpg dönüşümüne daha uyumlu 1.6 motor varsa söyleyin bilelim. Yok kardeşim ben performans adamıyım turbo benzinliye biner km.de de 10 litre yakarım diyosan yerin burası değil ama burası Türkiye anlayın bunu. Burada tsi gibi kabul edilebilir motorlara rağmen 1.6 golf 6'lar yok sattı. Sonra orta sınıf araçlara sırf fiyatından dolayı premium muamelesi yapıp beklenti yükseltmenin anlamı yok. 70bine otomatik vites, far yağmur sensörü, otomatik kararan dikiz aynası otomatik katlanan yan aynalari olan bir araba alıyorsan öpüp başına koyacaksın. 50 bine corsa fiyatına C segment 9 hava yastikli espli araba alıyosun sonra bunun motoru 99 beygir. Kaç yapsınlar 500 mü? Paran varsa bu vergi sisteminde git istediğin arabayı al. Üstelik bu araç yurdışında 1.8 litre 140 beygir olarak satılıyor ama burada vergi dilimi saçmalığı yüzünden böyle. Engin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.6 litre dizeli buna koysun diyoruz. Avensiste var diğer çükübik aile aracında var satın alan yok. En popüler adı ikon olmuş aracına 1.4d 1.33 koy. Olur paşam. Sanki ucuza satıyor da katlanacakmışız bahele. Gelecek falan bana felsefe yapma. Parasıyla da güzel motor seçeneği alamıyoruz corollada. Arabayı beğeniyoruz zaten laf etmedik. Şunda 1.2 tsi 110hp ya da 1.0 ecotsi gibi bir motor olsun boynuma dolasın toyota. Bana gelmiş toyotayı satın almış gibi makale yazıyo. Kazasız cezasız sürüşler dilerim kendine iyi bak öptüm bye

      Sil
  6. corolla'nın şu anki face'si güzeldi bu makyaja bir süre daha gerek yoktu. firma çok heyecanlı zaar.

    YanıtlaSil