14 Kasım 2012 Çarşamba

İstanbul Auto Show 2012


Bu yıl 2-11 Kasım tarihleri arasında Tüyap'ta düzenlenen İstanbul Auto Show sonunda tamamlandı. 14. Auto Show daha önce CNR'da düzenlenenlerden genel olarak daha başarılı bulunsa da eksikler yok değildi.

Göze ilk çarpan şey ziyaretçi sayısının çokluğuydu. Fuarların mümkün olduğu kadar çok insana ulaşması amaçlansa da özellikle hedef kitle dışına çıkılması gereksiz kalabalığa sebep oldu. Kadın ve çocuklar için ücretsiz olan giriş yüzünden insanlar fuarı bir karnaval olarak gördü ve bu da gereksiz bir kalabalığın oluşmasına neden oldu.


Hem kalabalığın otomobilseverlerin dışında kalan üyeleri hem de yetersiz basılan broşürler nedeniyle yine doküman eksikliği çekilen fuarda bazı otomobillerin yine kilitli bırakılması bana Türkiye'deki fuar kültürünün, hem organizatör hem de katılımcı taraflarında malesef henüz oturmadığını gösterdi. Basın ve VIP günü olarak adlandırılan 1 Kasım tarihinde bile içeride bir sürü alakasız insanın dolanıyor olması davetiyelerin bol keseden dağıtıldığı izlenimini verdi.


Tanıtılan otomobiller arasındaysa Renault Symbol ve Fluence dışında daha önce burada okuma şansı bulamadığınız bir araç yoktu. Adeta "Bu iş böyle olmayacak" diyerek fuara iyi hazırlanan Fransız üreticilerin hepsinde birer konsept görmek mümkünken hem stand büyüklüğü hem de zenginliği açısından bu markalar oldukça başarılıydı.

Aşağıda listelediğim araçlara linklerden ulaşabilirsiniz. Fuar sırasında çektiğim fotoğraflarsa burada.


12. holü kapatan Volkswagen grubu Bentley'de makyajlı Continental ailesi ve yeni v8 motorlarıyla dikkat çekerken Bugatti'nin bir Veyron Grand Sport'u bile küçük standı fuarın en pahalısı yapmaya yetti. Lamborghini, Aventador'u sergilese de Gallardo'nun makyajlı modelini göremedik.

Audi'de de makyaj öncesi kasaya sahip bir R8 bulunuyor olsa da yeni A3 ve A1 e-tron dikkatleri üzerine çekti. Münih'te kısa da olsa kullanma şansı bulduğum A1 e-tron'un bir platform üzerinde sergilenmesiyse ilginin başka araçlara kaymasına neden oldu. Bu araçların arasında S8, RS5 ve S5 Sportback sayılabilir.


Škoda standında basın gününde sadece Fabia S2000, Rapid ve Citigo modelleri görülürken diğer modellerin sonraki günlerde eklenmesi ilginçti.

Seat, oldukça canlı renklere sahip otomobillerle katıldığı organizasyonda model çeşitliliğiyle dikkat çekerken yeni León ve Ibiza'nın yanında Altea XL Eco'nun da standa yerleştirilmiş olması güzeldi.


eT! konsepti ve yeni Golf ile dikkat çeken Volkswagen standına VIP günü saat 15:00 civarı kalabalığın içinden sürülerek getirilen Jetta Hybrid'in yanında Polo R WRC, Scirocco GTS ve yeni nesil Beetle da ziyaretçilerle buluştu.

Porsche standında klasik 911'in yanında yeni nesil 911 Carrera 4S ve Cabriolet'nin bulunması zaten beklenirken Boxster'ı da görmek beni daha da mutlu etti.


Fiat standında 500L, Freemont ve yeni nesil Panda'yı inceleme şansı bulan ziyaretçiler Lancia'da bulunan beş otomobilden dördünün Chrysler modelleri olduğunu gördü. Alfa Romeo'da dikkatler 4C konsepti üzerinde yoğunlaşırken GranTurismo modelleriyle donatılan Maserati standında artık "Eski kasa" durumuna düşen bir de Quattroporte bulunuyordu. Fiat grubunun tepesinde bulunan Ferrari'de FF ve F12berlinetta modelleri dikkat çekerken yeni ortak Chrysler'ın alt markalarından olan Jeep'in en dikkat çekici aracı Grand Cherokee SRT oldu.

GM markaları Opel ve Chevrolet yeni kompakt SUV kardeşler Trax ve Mokka'yı sergilerken Alman markanın yeni miniği Adam da Astra Sedan ve Ampera'nın yanındaki yerini almıştı. Bu standın köşesindeyse RAD-e konseptini görmek mümkündü.


8. holde makyajlı DB9 ve Vanquish ile dikkat çeken Aston Martin'in hemen karşısında oldukça kalabalık bir Mercedes standı bulunuyordu. Smart ile paylaşılan alanda ForTwo ED'nin yanında Alman markanınyeni ticari aracı Citan da görülebiliyordu. Makyajlı G Serisi ve çok konuşulan A Serisi'nin haricinde CLS Shooting Brake'i ziyaretçilerle buluşturan Mercedes'in bir de küçük sürprizi vardı: SLS AMG Roadster.

BMW standında yeni 3 Serisi ve 6 Serisi Gran Coupé gibi yeniliklerin arasında 5 Serisi'nin uzun aks mesafeli versiyonu ve Touring modeli de dikkat çekiyordu. Standın asıl öne çıkan aracı i8 konseptiyken M5 ve M6 da ziyaretçilerin gözünden kaçmadı.


Mini standında Paceman ve Clubvan modelleri öne çıkarken F-Type bulunmayan Jaguar standında ilgi XKR-S üzerindeydi.

Yenilenen Range Rover ve makyajlı Freelander ile öne çıkan Land Rover'in karşısında bulunan Volvo standındaysa V40, V40 Cross Country ve S60 TTA ile dikkat çekiyordu.

Infiniti standında G Convertible, Subaru'daysa BRZ öne çıkarken Mazda, yeni 6 ve CX-5 modelleriyle hazır bulundu.

Fuara bütün DS ailesiyle katılan Citroën'de DS3 WRC ralli aracı ve ilk olarak 2008 Paris otomobil fuarında sergilenen GTbyCitroën konseptlerinin yanında C-Elysée de prömiyerini yaptı.


Suzuki standında Swift Sport'un kendisi var, teknik verileri yokken Kia'da Sorento'da Rio'ya Soul'dan Pro_Cee'd'e bütün yenilikler bulunuyordu.

İki adet Fiesta ralli aracıyla dikkat çeken Ford yeni Kuga, B-Max, Tourneo Custom ve Focus 1.0 EcoBoost gibi yenilikler sunarken makyajlı Fiesta'nın da hazır bulunması olumluydu. Ford için eksi puanlarsa iç mekanına rahatça göz atılamayan Mondeo ve ar-ge'si Türkiye'de yapılsa da fuara getirilmeyen Transit Connect oldu.

Honda'da CR-Z ve Civic'in Mugen donanımlı versiyonları dışında bir yenilik bulunmazken SsangYong ve Tata'nın bütün modellerinden birer ikişer getirmesi markaya ısınmaya çalışan müşteriler için iyi bir fırsat oldu.


Dikkatlerin yoğunlaştığı bir başka stant olan Peugeot'da 301'in dünya lansmanı yapılırken 208'in yanında 208 GTI konsepti ve makyajlı RCZ de sergilendi. Peugeot'nun beni şaşırtan hamlesiyse henüz dünya tanıtımı yeni yapılan Onyx konseptini fuara yetiştirebilmiş olmasıydı.

Ferah standında GT 86, Auris, Verso, Yaris ve Yaris Hybrid gibi yenilikleri sergileyen Toyota'da bir de TS030 HYBRID'in hazır bulunması yüzümü güldürdü.

Mitsubishi standında i-MiEV dışında büyük bir yenilik yokken Hyundai'de yeni Santa Fe ve ix35 Fuel Cell konseptleri dikkat çekti. Bu standın bir diğer yıldızı da i-oniq konsepti oldu.


Dacia, Dokker, Lodgy ve Sandero'nun yanında Dokker ve Sandero Stepway modellerini de sergileyerek standının tamamını yeni araçlarla doldururken ana firma Renault, Fluence ve Symbol'ün dünya prömiyerlerini yaptı. Yeni nesil Clio, Fluence Z.E., Twizy ve Mégane RS Red Bull Racing RB7'yi de sergileyen Fransız üreticinin sürpriz konseptiyse DeZir oldu.

Renault-Nissan ortaklığının Japon partnerindeyse sosyal medya Juke'u ve Juke NISMO haricinde bir yenilik sunmadı.

Fuarda çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Birçok insan sayenizde fuara gitmiş kadar olmuştur Onur Bey. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim okuduğunuz için.

    YanıtlaSil
  3. Onur bey 4C nasıldı 4C. Alfadakiler bilgi verdi mi aracın geleceği hakkında?

    YanıtlaSil
  4. Fuarda karşılaştığım genel farkındalık seviyesini görünce sormak bile istemedim. Senelerdir konsepti sergilenior 4C'nin ve piyasaya çıkışı da 2013 son çeyreğinden önce olacak gibi değil malesef.

    YanıtlaSil