25 Ocak 2012 Çarşamba

Toyota TS030 HYBRID


Peugeot'nun dayanıklılık yarışlarından çekilme kararından hemen sonra bu yıl yeniden bu organizasyonlara katılmaya başlayacak olan Toyota yeni aracını tanıttı.

LMP1 sınıfında yarışacak olan yeni otomobil kapalı kokpite sahip bir prototip. Tavanda bulunan hava emiş yarığının arkasında bulunan duvarı saymazak klasik bir tasarıma sahip olduğunu söyleyebileceğimiz aracın en önemli özelliğiyse bir hibrit olması. Atmosferik emişe sahip 3.4 litre hacimli v8 motoru benzinle çalışan TS030 HYBRID'in Audi'nin yeni yarışçısına karşı ne yapacağıysa merak konusu.

11 yorum:

  1. Toyota iyi yolda görünüyor. Adamlar ciddi ciddi bir yenilenme işine girdiler. GT 86 ile başlayan bu süreçte daha neler neler gelecek bakalım. Bu da güzel bir hamle olmuş, hibrit olması daha da hoş.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yakından takip ediyorum Toyota'nın gelişimini. Pistlere hibrit teknolojisiyle dönmeleri de ayrı bir şık oldu.

    YanıtlaSil
  3. GT 86 ile ilgili çok güzel şeyler okuyorum, duyuyorum. Sürüş keyfini kurtaracak, rakamlarla allanan pullanan araçlardan olmayacak deniyor. Sizin görüşünüz nedir Onur bey? Tabi araç henüz çıkmadı ama şimdilik bildiğiniz kadarıyla neler diyebilirsiniz?

    YanıtlaSil
  4. Ayrıca, sormayı unutmuşum, BRZ ile görünüşteki ufak 1-2 farklılık dışında sürüş dinamiklerine etki edecek bir farklılığı var mı? Donanımı farklı olacak diye okumuşum ona göre de fiyat farkı da olacakmış. Peki sürüş ile ilgili neler farklı?

    YanıtlaSil
  5. GT 86 ve BRZ başarılı olacak gibi görünüyor. Zaten iki firma da çok şey bağladı bu araçlara. Türkiye'de yediğimiz son vergi kazığı olmasa burada da makul araçlardan olabilirlerdi fakat artık 1.6 turbo beslemeli motorlara sahip araçların gölgesinde daha çok kalacaklar gibi.

    Bunun yanında ileride düşünülebilecek turbo beslemeli modeller göz kamaştırıcı olabilir.

    İki aracın donanımları farklı olduğu gibi sürüş karakteristiklerinde de farklılıklar olacak. Örneğin Subaru daha çok yol tutuşa ağırlık verirken Toyota "Tail happy" bir drift aracı olacak.

    YanıtlaSil
  6. TRD ve STI versiyonları zaten harika olacak gibi dediğiniz gibi. Anladığım kadarıyla günlük hayat için bu aracı alacak birisi BRZ'den yana tercihini kullanmalı öyle mi?

    YanıtlaSil
  7. Ona sürdükten sonra karar vermek daha uygun. Toyota'nın da devir yükselmedikçe çok farklı bir karaktere sahip olacağını düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Öyle ya da böyle er ya da geç bir tane de ben edincem bu araçtan. Artık hangisi olur bilemiyorum dediğiniz gibi test sürüşünden sonra bakarız. Toyota'nın servis ağını düşününce o öne çıkıyor. Ama Subaru adını duyduğum anda kalbimin atışı değişiyor. Bilemedim ne yapacağımı :)

    YanıtlaSil
  9. Eminim aynı kararsızlık birçok potansiyel müşteride mevcut. Ben, şahsen bazı pazarlarda iki aracın birlikte satılmayacağını düşünüyorum ama Türkiye için durum nasıl olur göreceğiz.

    YanıtlaSil
  10. Avrupa ve Türkiye için GT 86 da BRZ de showroomlarda olacak sanırım. Amerika'da Toyota yerine Scion olacakmış ama Toyota'dan farkı yokmuş sanırım, belki sadece opsiyonları, paketleri farklı olur. Şahsen Amerika'da yaşıyor olsam Scion'u düşünmezdim, direk Subaru'ya koşardım.

    YanıtlaSil
  11. Amerika'da büyük çoğunluk Scion alacak gibi. Bunda ilk olarak STI versiyonundan yoksun olunması ve arkadan itişin büyük payı var. Bir diğer durum da Scion'un Toyota'nın alt markası olduğu bilincinin yayılması ve tabii ki bu markanın daha çok küçük araçlarla tanınması.

    Devlerin ülkesinde çoğu insan Subaru'dan bu boyutta bir araç beklemeyecektir fakat özellikle gençleri hedefleyen Scion markası için boyutları normal sayılabilir.

    YanıtlaSil