6 Aralık 2025 Cumartesi

Toyota GR GT ve GT3


Toyota'nın sportifleşme yolunda attığı adımlar şaşırtıcı şekilde daha da seri hale geliyor. GR armalı birçok modelin ardından şimdi de sıra süper spor otomobil GR GT'de. Etkileyici bir tasarıma sahip olan otomobilin yarış versiyonu da yol aracıyla birlikte tanıtıldı.

Uzun kaputu ve köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobil 4.820 mm boya, 2.000 mm ene ve sadece 1.195 mm yüksekliğe sahip. Karbon fiber gövdeli aracın aks mesafesiyse 2.725 mm. Sivri burun yapısı ve bol hava girişine sahip ön tampon haricinde ince yapılı LED farlar ve kaputta yer alan hava giriş-çıkışlarıyla agresif duran modelde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Ön çamurlukların arkası, arka çamurlukların üstü ve yan eteklerin arka kısımlarında hava kanalları bulunan GR GT'nin arka bölümünde dörtlü egzoz çıkışı, ince yapılı ve birbirine bağlanan LED stoplar, sabit spoiler ve çok abartılmayan duruşuyla difüzör çıkışı öne çıkıyor. Bu bölümde çamurlukların şişkin yapıları da dinamik görünümü destekliyor.

Bol deri ve Alcantara döşeme görülen iç mekanda dijital gösterge paneli ve boyutları abartılmayan dokunmatik ekran görülebilirken alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidinde Toyota yerine GT arması yer alıyor. Metal pedal setini yere sabitleyen üretici Recaro armalı karbon fiber koltukları da donanıma eklemiş. Orta konsolda birçok fiziksel düğme bulunması da güzel.

Kaputu altında 4 litre hacimli yeni bir V8 motor barındıran GR GT'nin bu ünitesi çift turbo besleme ve elektrik desteğine sahip. Henüz teknik verileri kesinleşmemiş olsa da 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı gücü arkaya iletecek olan model en az 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebilecek. Maksimum süratse 320 km/s'in üzerinde olacak. Ağırlığı yaklaşık 1.750 kg olacak modelin ağırlık dağılımıysa %45-%55 şeklinde.

Aracın yarış versiyonu GT3'te her noktada görülebilen aerodinamik kit kullanılmış. Büyük splitter, daha geniş ön hava girişi, dev kaput hava çıkışı, yana alınan egzoz çıkışları, daha küçük jantlar, ön çamurluklar üzerinde açılan hava çıkışları, dev spoiler ve daha büyük difüzör çıkışı haricinde modelde daha küçük stoplar kullanıldığı da görülebiliyor.

İç mekanı da bir yarış otomobilinden beklediğimiz özellikleri sunan GT3'te tam boy takla kafesi, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, dijital gösterge paneli, üzerinde birçok kumanda yer alan ve tek hamlede sökülebilen direksiyon simidiyle büyük düğme ve şalterlere sahip orta konsol öne çıkan tasarım detayları arasında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder