25 Temmuz 2012 Çarşamba

Audi R8


Audi, markasını süperspor otomobil kategorisinde temsil eden R8'i makyajladı. Tahmin edildiği gibi görünümünde radikal değişiklikler bulunmayan ailenin motorlarındaki güçlendirme çalışmalarıysa sevindiriyor.

Otomobilin en dikkat çekici değişikliği artık standart donanımda sunulan ve tasarımı değiştirilen LED farları. Bu parçaların altında bulunan hava emiş yarıkları daha yumuşak hatlara sahipken jant seçeneklerinde yenilikler bulunuyor.

Yeni gövde rengi ve tonlarıyla da dikkat çeken R8'in arka kısmında şekli değiştirilen LED stoplar dikkat çekerken stoplar altında bulunan hava çıkışları da daha yumuşak hatlara sahip. Tamponu da hafifçe makyajlanan aracın egzoz çıkışlarının oval çıkışları tam birer daireye dönmüş.


İç mekanında daha az değişiklik olan otomobilin gösterge iğneleri ve vites değiştirme kulakçıkları makyajlanırken modeline göre standart veya opsiyonel olarak sunulan donanımlar arasında alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, krom süslemeli kumanda düğmeleri, deri veya Alcantara kaplı konsol, kapı içleri ve koltuklar bulunuyor.

Aileye yeni katılan Plus isimli modelde standart olarak sunulan karbon seramik fren diskleri diğer modellerde opsiyonel donanımda bulunurken v8 motorlu araçlarda 18, v10 motorlulardaysa 19 inç çaplı jantlar standart donanımda.

Gelelim kaputun altına. R8'in 4.2 litre hacimli v8 motoru hacim değiştirmeden gücünü 430 beygire, torkunuysa 430 Nm'ye ulaştırmış. 5.2 litre hacimli v10 motorun verileri 525 beygir ve 530 Nm tork olarak değişiklik göstermezken ailenin yeni üyesi Plus'ta bu veriler 550 beygir ve 540 Nm olarak gerçekleşiyor.

Otomobilin 6 ileri vitesli manuel şanzımanı değişmezken 6 ileri vitesli R Tronic şanzıman yerini çift kavramalı, 7 ileri vitesli S Tronic ünite almış. Bu şanzımanla donatılan v8 motorlu modeller 302 km/s maksimum sürate ulaşabilirken coupé model 4.3, Spyder ise 4.5 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaşabiliyor. Manuel şanzımanlaysa bu süreler 4.6 ve 4.8 saniye.

5.2 litre hacimli motorla donatılan R8 coupé manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 316 km/s olarak açıklanıyor. Aynı araç S Tronic şanzımanla 3.6 saniye ve 314 km/s şeklinde verilere sahipken Spyder manuel şanzımanla 4.1 saniye 313 km/s ve 3.8 saniye 311 km/s şeklinde hızlanma ve maksimum sürat verileri sunmakta.

Sadece coupé gövde seçeneğine sahip olan Plus modeli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşırken maksimum sürat 319 km/s olarak açıklanıyor. Otomatik şanzımanlaysa veriler 3.5 saniye ve 317 km/s olarak gerçekleşiyor.

Tamamında dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulan araçların Almanya pazarı için fiyatları 113.500 ile 173.200 Euro arasında değişiyor.

4 yorum:

  1. yenilenen ledler daha guzel olmus eskisini begenmiyordum ben. audi yi pek sevmesem de bu arac sinifini da parasini da hak ediyor.

    YanıtlaSil
  2. bu arabada tek sevmediğim şey ledleriydi değişmesi güzel olmuş.Bide güçlendirme olması gerçekten güzel.

    YanıtlaSil
  3. eski far tasarımı daha hoştu.

    YanıtlaSil
  4. Ben de bir onceki bi-xenon tasarimini daha cok seviyordum ama eski full LED opsiyonundan daha iyi olmus yeni standart LED farlar.

    YanıtlaSil