29 Şubat 2012 Çarşamba

Ferrari F12berlinetta


“En hızlı Ferrari” tanımına uyan otomobil sürekli değişiyor. Neredeyse 2 yıldır hakkında spekülasyonlar yapılan yeni V12 Ferrari sonunda tanıtıldı. İsmi F12berlinetta olarak belirlenen otomobil 599 ailesinin yerini alacak.

FF’in ardından dinlenmeden ikinci v12 aracını tanıtan Ferrari’de performans dolu günler devam ediyor. 458 Italia ve FF’i andıran farlara rağmen bu iki modelden çok daha vahşi bir görünüm sunan F12berlinetta dev hava giriş ve çıkışlarına sahip kaput tasarımı ve çamurlukların birbirlerine adeta bir dalga ile bağlanmasıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Boyu 4.618, eni 1.942 ve yüksekliği 1.273 mm olarak açıklanan aracın arka tasarımıysa oldukça ilginç. Bu kısımda adeta büyük bir “T” harfi ile selamlanan otomobilseverler yuvarlak stoplar ve egzoz sisteminin dört çıkışı gibi Ferrari’de alışık olduğumuz unsurları da yadırgamıyor. Tamponun alt kısmında Formula 1‘de olduğu gibi bir uyarı ışığı bulunurken jantların tasarımı oldukça sade görünüyor.

Karbon seramik fren disklerini standart donanımda sunan otomobilin 1.525 kg olarak açıklanan boş ağırlığı %46 ön, %54 arka aksa yedirilmiş. 599 GTB Fiorano’dan 70 kg daha hafif olan aracın aks mesafesi de daha kısa. Aerodinamik yapısı üzerinde çok çalışıldığı belli olan otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.299 Cd.


İç mekan son zamanlarda Ferrari’den alıştığımız şekilde, oldukça teknolojik bir görünüme sahip. Neredeyse altıgen bir yapıya sahip olan direksiyon simidinin üzerinde Manettino ve diğer birçok kontrol bulunurken geriye kalan kumanda elemanları Honda’nın S2000 modelinde olduğu gibi şoförün iki yanına serpiştirilmiş. Deri, karbon fiber ve alüminyum ile bezenen kokpitin yolcu tarafında ince yapılı bir gösterge tablosu bulunuyor. Önde oturan yolcunun da bilgilendirilmesi gerektiğini düşünen Ferrari bu bölümde hız, motor devir ve aracın bulunduğu vites gibi verileri paylaşıyor.

Gelelim kaputun altına. Gücünü arka aksa aktaran v12 motor 6.3 litre hacimli. 740 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen ünite çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanıyla F12berlinetta’yı 100 km/s’e 3.1, 200 km/s’e 8.5 saniyede ulaştırabiliyor. Otomobilin maksimum süratininse 340 km/s’in üzerinde olduğu açıklandı.

6 yorum:

  1. Mükemmel olmuş ferrariye bu yakışırdı önden görünümü mükemmel bu araç çok satar arkaya biraz daha onem verilseydi keske mukemmel

    YanıtlaSil
  2. ARkası Alfanın spor araçlarına benzemiş..

    YanıtlaSil
  3. çok beğendim her ne kadar biraz ff e benziyor olsa da aracı ff den ayırmayı başarmışlar. ön tampondaki keskin çizgiler yandaki dalgalı kısım ve arka tampondaki T harfi çok güzel oturmuş. o T harfi olmasa daha kötü olurdu.

    YanıtlaSil
  4. Benim de çok hoşuma gitti tasarım. Önü, Ferrari'nin artık oturttuğu far ve panjur tasarımına sahip olsa da FF ve 458'de olduğundan daha derli toplu görünüyor.

    Arkasını ilk gördüğümde yadırgasam da gözüm alışıyor ve evet, 8C Competizione havası var arka çaprazdan.

    Yanda bulunan şişkin çamurluk bağlantısıysa çok hoş olmuş. Gerçeğini alamayacağım ama keşke Ferrari model üretim haklarını AutoArt veya Kyosho'ya satmış olsaydı. Bu şekilde kaliteli bir modeli olurdu en azından elimde.

    YanıtlaSil
  5. Litre/hp oranı devirli motoru F458 gibi muhteşem. Ama bu otomobil 599 un yerini aldığına göre ve artan maximum güç trendlerine ayak uydurduğundan 599 GTO sahiplerini rahatsız etmetecekmi? Tur değerleri ve performans değerleri GTo dan iyi ama GT0 bundan çok daha pahalıya satıldı. Bu kısım biraz düşündürücü...

    YanıtlaSil
  6. Daha "Normal" bir markadan konuşuyor olsaydık rahatsız ederdi kesinlikle ama 599 GTO sahiplerinin tamamı geçmişlerdir büyük ihtimalle F12 siparişlerini :)

    YanıtlaSil