6 Eylül 2021 Pazartesi

Renault Mégane E-Tech


Binek araçlarında uzun süredir Twizy ve ZOE ile elektrikli klasmanında yer alan, hatta son zamanlarda elektrikli ticarileriyle de dikkat çeken Renault, Mégane’ı da sonunda elektriklendirdi. Araç, 2020 yılında tanıtılan Mégane eVision'ın seri üretime alınmış hali.

Mégane, bir taraftan elektrilendirken diğer taraftan da bir SUV haline geldi. Aracı, 2019 yılında tanıtılan Morphoz konseptinin seri üretim hali olarak da görebiliriz. 4.1 metre boya, 1.78 metre genişliğe ve 1.5 metre yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.7 metre olarak açıklandı. Önden bakıldığında dev marka logosu ve gündüz aydınlatmaları aşağıya doğru uzayan ince yapılı LED farlarıyla dikkat çeken Mégane E-Tech, tamponunda da altın renkli bir bölüm sunuyor.

Tamponlar ve kapıların alt bölümüyle çamurlukları siyah renkli olan otomobilde yan aynalar ve tavan da bu renklerde alınabiliyor. Ön kapılarda hemzemin kollar kullanılırken arkada Clio’ya göz kırpan C sütununa gizlenmiş kollar kullanılmış. Şarj kapağı ön çamurlukta olan otomobilde çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar görev yapıyor. 3 boyutlu yapısıyla öne çıkan ince yapılı LED stoplar arka bölüme çık bir hava katmış. Arka tamponsa altın renkli dekorla birlikte geri vites ve sis farlarına ev sahipliği yapıyor. 

Köşeli çizgilere sahip kokpiti ve özellikle de dijital gösterge panelinin iki yanına yerleştirilmiş havalandırma çıkışlarıyla yeni nesil Opel modellerini hatırlatan Mégane E-Tech’te üst ve altı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi görev yapıyor. Hem fiziksel hem de dokunmatik tuşlarla donatılan simit üzerinde sürüş ve yaşam modlarını seçmeye yarayan Multi Sense butonu da yer alıyor. Ön camın altına doğru uzanan ahşap kaplama, Harman/Kardon ses sistemi, deri döşemeli ön panel ve gümüş renkli trim parçalarıyla gizlenmiş ön yolcu bölümü havalandırma ızgaralarıysa premium bir etki yaratıyor.

Orta konsolun neredeyse tamamı, dik yerleşime sahip dokunmatik ekranla kaplansa da havalandırma kumandalarının fiziksel butonları korunmuş. Depolama bölümleri konusunda da başarılı olan Mégane E-Tech’in kaydırılabilen ön kol dayanağının altı ve önü dahil iç mekanında toplam 30 litrelik depolama hacmi bulunuyor. Bagaj hacmi de 440 litre olarak açıklanan otomobilin arka koltuk sırtlıkları yatırılabiliyor. Şarj kablolarıysa zemin altında yer alan 22 litrelik hacimde saklanıyor.

Renault Mégane E-Tech iki farklı güç seviyesiyle alınabiliyor. 130 beygir güç üretebilen araç 250 Nm tork sağlarken 218 beygir gücündeki 300 Nm torka sahip. 0’dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilen güçlü versiyonun maksimum sürati 160 km/s’te sınırlı. 40 ve 60 kWh kapasiteli batarya seçenekleriyle sunulan otomobilin menzili 470 km’ye kadar ulaşıyor. 130 kW hızlı şarjı destekleyen bataryalara 300 km menzil 30 dakikada eklenebiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder