18 Nisan 2023 Salı

Porsche Cayenne


Porsche'nin büyük SUV modeli Cayenne makyajlandı. İlk bakışta belli olmasa da neredeyse bütün gövde panelleri yenilenmiş olan otomobilin iç mekanıysa neredeyse sil baştan tasarlanmış. Üstelik motorların tamamında güçlendirme yapılmış.

Az da olsa küçülen HD Matrix LED farlar, yeni kaput, farklı donanımlarda tasarımı değişen ön tampon, çapları 22 inçe kadar çıkan jantlar, kalınlaşmış bir şeritle birbirine bağlanan stoplar ve Cayenne'de tampona alınmış plakalık farklılıkların bir özeti. Ayrıca donanıma 3 yeni gövde rengi eklenmiş.

Yepyeni bir kokpite kavuşan otomobilin kapı içlerinde yer alan trim parçaları ve kapı kolları yenilenirken Yeni direskiyon simidi 911'den alınmış. Gösterge paneli tamamen dijital hale gelen aracın iptal edilen vites kolu, dokunmatik ekran yanına eklenen selektöre dönüşmüş.

Havalandırma ızgaraları da kokpite gömülen Cayenne'in ön yolcu önüne bir dokunmatik ekran eklenmiş. Ara konsolda düğme sayısını azaltan Porsche, eskiden kapaklı olan gözün kapağını iptal edip hacmini büyütürken ön bölüme yeni bir kapaklı göz eklemiş.

3 litre hacimli, tek turbo beslemeye sahip V6 ünitesi 353 beygir güç, 500 nm tork üretebilen Cayenne'in giriş seçeneklerinde çift odalı yeni bir süspansiyon sistemi görev yapıyor. Havalı süspansiyon sistemiyse opsiyonel olarak sunuluyor. 2.9 litre hacimli V6 motora veda eden Cayenne S'te görev yapan 4 litre hacimli V8 motor 474 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 273 km/s.

3 litre hacimli V6'yı kullanan hibrit seçenek E-Hybrid artık 470 beygir güç üretebiliyor. Bataryaları 17.9 kWh'ten 25.9 kWh'e büyüyen otomobil bu sayede sadece elektrikli olarak 90 km yol yapabiliyor. Turbo GT'nin 4 litre hacimli V8 motoruysa artık 660 beygir güç üretiyor. Bütün araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder