3 Kasım 2010 Çarşamba
İstanbul Auto Show 2010 Salon 1 ve 5
İki yılda bir düzenlenen İstanbul Auto Show'un 2010 ayağı kapılarını ziyaretçilere açtı. 29 Ekim-7 Kasım tarihleri arasında ziyaret edilebilecek olan organizasyon hakkındaki ilk yazımı hafta başında yazmış ve sizlere katılımcılar ve ulaşım olanaklarından bahsetmiştim. 28 Ekim tarihinde yapılan basın ve VIP günü kapsamında ziyaret ettiğim fuarda edindiğim izlenimleri sizlerle paylaşmaya karar verdim.
2008 yılında düzenlenen Auto Show'dan daha sönük geçtiğini düşündüğüm organizasyon sırasında, daha önceki senelerde Fiat Albea ve Opel Astra Sedan örneklerinde gördüğümüz gibi Dünya prömiyerleri yapılmasa da yeni araçlar tanıtıldı.
Fuar alanındaki şartların seneler sonra hala aynı seviyede olduğunu görmekse üzüntü verici. Her seferinde yağmurlu bir haftaya denk gelen fuar sırasında tavanın akması gerçekten utanılacak bir durum. Kimi yerde stant aralarında bulunan halıları ıslatan bu damlalar kimi zaman da sergilenen araçların üzerine düşerek hoş olmayan görüntüler oluşturdu. Hoş olmayan bir diğer olay da salonlar arasındaki sıcaklık farkıydı. Bazı salonlarda insan paltoya ihtiyaç duyarken bazılarında bir gömlekle bile terlenebiliyor. Katılımcı firmaların VIP davetiyetlerini otomobillerle ilgisiz olan insanlara da dağıtmış olması dikkatleri çeken bir diğer aksaklıktı.
Markaların stantlarına geçecek olursak Alman üretici Opel, Insignia'nın sedan ve station wagon modellerinin yanında bu araçların OPC versiyonlarını sergilerken yeni Meriva ve Astra Sports Tourer da üreticinin standındaki yerini aldı. Bu otomobillerin yanında alanda iki adet de konsept araç dikkatleri çekti. Bu araçlardan ilki, geçtiğimiz haftalarda Paris'te tanıtılan GTC Paris, diğeriyse Cenevre'de sergilenen Flextreme GT/E.
Opel'in hemen yanında bulunan alana konuşlanan Chevrolet, yeni Spark'in yanında Cruze ve Captiva'nın yeni motor seçenekleriyle de dikkat çekti. Bu alanda bulunan en ilginç araçlarsa grey market ortamında yakaladıkları başarı sonrasında resmi ithalatına başlanan Camaro ve Corvette modelleriydi. 2011 yılında satışına başlanacak olan bu iki modelin versiyon zenginliğiyse dikkatlerden kaçmadı. Örneğin Corvette'in standart Coupé ve Convertible modellerinin yanında Grand Sport, Z06 ve ZR1 versiyonları da satışa sunulacak. Standın bir diğer sportif aracıda WTCC'de bu yıl şampiyon olan Cruze.
5. salonun geriye kalan kısmındaysa Fiat grubu bulunuyor. Büyük bir yenilik sergilemeyen ana firmanın geniş standının bir yanı klasik Fiat modelleriyle donatılırken diğer tarafta Doblò'nun elektrik motorlu versiyonuyla 500 TwinAir bulunuyor. Doblò'nun yarı otomatik şanzımanlı versiyonu ve Fiorino'nun 95 beygir güç üretebilen modeli de standın diğer ticari araçları arasında. Alfa Romeo'da en dikkat çeken araç şüphesiz Giulietta olurken 159'un ti donanım paketi de fuar sırasında sergilendi. Lancia'nın alanında standart Delta ve Ypsilon'un yanında Delta'nın Hard Black Edition isimli versiyonu da sergilendi. Fiat grubunun üst sınıf sportif markası Maserati, standında GranTurismo, GranCabrio ve Quattroporte'ye yer verirken hemen karşıda bulunan stant, Ferrari'nin 458 Italia, California ve 599 GTO modelleriyle dikkat çekiyor.
Volkswagen grubu fuarda bir salon kapatmış. Ana firmanın standında yenilenen Touareg, Jetta ve Passat sergilenirken Polo GTI, Golf R ve Scirocco R da markanın sportif yüzünü görteriyor. Amarok'u da Türk tüketicisine tanıtan firma Up! Lite konseptiyle de dikkatleri üzerine çekti. Porsche, seri üretim model gamının yanında 2011 model 911 GT3 Cup ile dikkat çekerken Lamborghini'nin bu yıl Murciélago ailesini fuara getirmemiş olması dikkatlerden kaçmadı. Bunun yerine Gallardo'nun LP560-4 versiyonunun Coupé ve Spyder modellerini sergileyen üretici bu otomobillerin yanında Gallardo LP570-4 Superleggera da stantta yerini almış. Bentley, Mulsanne, Continental Supersports Convertible ve Flying Spur'den oluşan ürün gamını sergilerken Seat, Ibiza Bocanegra, Ibiza ST ve yeni Alhambra'yı izleyicilerin beğenisine sundu. Škoda, Superb, Fabia, Octavia ve Yeti model aileleriyle birlikte sportif modeller Fabia vRS ve Octavia vRS'i de sergiledi. A7 Sportback modelinin Türkiye prömiyerini yapan Audi, TTS, R8 V10 Spyder, S4 ve RS5 gibi sportif modellerinin yanında A1, Allroad Quattro ailesi ve A8 L W12'yi de standına eklemiş.
Doğuş Grubunun fuara getirdiği araçlar bol olsa da stantlarda sorunlar yok değildi. Örneğin Volkswagen'de çalışan görevliler önlerinde duran dokümanlardan habersizken Porsche standı medya mensuplarını bile küçük gruplar halinde içeriye alarak büyük vakit kaybına neden oldu. Basın gününde bir sorunu gözüme çarpmayan Audi'nin hafta içi araçlarını kilitlemesiyse fuarcılık anlayışından oldukça uzak bir davranış.
Organizasyon sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Volkswagen grubu fuarda bir salon kapatmış
YanıtlaSilvw değil doğuş grubu kapatmış olacak doğrusu.
kolay gelsin.
Doğuş, Volkswagen Grubu ithalatçısı olduğundan bir yanlış göremiyorum.
YanıtlaSil