5 Kasım 2010 Cuma

Audi A4 2.0 TDI


Alman üretici Audi, A4'ün 2.0 TDI versiyonunu daha da ekonomik bir hale getirdi.

2 litre hacimli turbo Diesel motorun 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen modeli üzerinde çalışan Audi, ortalama tüketimi sedan modelde 4.4 litre/100 km, Avant'da ise 4.6 litre/100 km seviyesine çektiğini açıkladı.

Gövdesi üzerinde küçük aerodinamik iyileştirmeler yapılan aracın yüksekliği de azaltılarak rüzgar direnci minimuma indirilmiş. 205 tabanlı lastikleri yuvarlanma direnci düşük modeller arasından seçilen otomobilin 6 ileri vitesli manuel şanzımanının her vitesinde oranlar biraz uzatılırken yol bilgisayarına, optimum vites değişim zamanını gösteren bir özellik eklenmiş.

Sedan A4 2.0 TDI 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaşırken Avant bu sürate 9.8 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürati 215 km/s olan sedana karşılık Avant 208 km/s'e ulaşabiliyor. Bu arada araçların CO2 salınım değerleri de sırasıyla 115 ve 125 gram/km olarak açıklandı.

4 yorum:

  1. oranların uzatılması, zaten yeterince sıkıcı olan araçları kullanmayı iyice sıkıcı hale getiriyor.

    önce katalitik konvertör gibi, nox filtreleri gibi ara çözümlerle günü kurtarmaya çalıştı üreticiler; şimdi de bu tarz saçmalıklarla iyice sıkıcı araçlar yapmaya başladılar.

    daha 90 lı yıllarda fakir karışım, miller cycle gibi adam akıllı çözümler üzerinde çalışmalar yapılmaya başlamışken politik kaygılar sonucu birden gelen sınırlamalarla katalitik konvertör gibi aracı sınırlamaktan başka pek bir işe yaramayan (soğuk bir konvertör hiç bir işe yaramaz zira) gerzek çözümler mecburen adapte edildi. yıllardır da öyle kaldı. hala da günü kurtarmaya çalışmaları biz otomobil severler için ne acı.

    tabi bunda otomobilin o sundan anlamayan gerzek politikacıların rolü büyük...

    YanıtlaSil
  2. Evet, genelde bu tür modellerin üretim nedeni markanın ürün gamının ortalama CO2 salınım miktarını düşürmek oluyor.

    Sürüşleri gerçekten de tatsız olan bu otomobilleri sabırsızlıkla bekleyenlerse modifikasyon firmaları oluyor genelde.

    YanıtlaSil
  3. ben daha önce 1 sene kadar benzinli 1.8 litre a4 kullandım. şöyle söyleyebilirim ki araç sıkıcı değildi çünkü 160 beygir bir araçtı. ancak yakıt tüketimi o kadar saçma rakamlardaydı ki bazen şehir içinde 12 litre şehir dışında ise 8-9 litreyi görüyordum.

    YanıtlaSil
  4. Sıkıcılıktan uzaklaşmak için güçlü bir araç olması gerekiyor. Diesel veya benzinli olması fark etmez. Yalnız benzinli ve özellikle de turbo beslemeli modeller gerek şehir içi gerekse zorlandıklarında tüketim değerleri ciddi derecede artıyor. Bu tip motorların çok başarılı oldukları yerlerse ortalama süratlerde geçilen otoban sürüşleri oluyor.

    YanıtlaSil